Inlägg från: fröken sy |Visa alla inlägg
  • fröken sy

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Maskrosungen skrev 2010-09-02 23:00:40 följande:
    Fröken sy: Vi fick också göra två VUL. Vid första fick vi inte ens se något alls. Bara hinnsäcken och gulesäcken. Jag tror det är väldigt olika. Hon sa till mig att jag var väldigt tidigt kanske i v 4. Men i själva fallet var jag i v 6 (5+4) och det stämde med v 6 (5+4) som jag räknat ut då vi använt ägglossningsstickor när jag gjorde VUL nummer 2.
    Så oroa dig inte för det!
    Tack, nu fick du mig att må mycket bättre!!
  • fröken sy

För oss gick det till såhär...

Jag slutade med p-piller sista mars -09. jag hade mens hyfsat regelbundet de tre första månaderna (pillernas påverkan). Vi gifte oss i augusti -09 och hade bestämt oss för att använda annat skydd tills efter bröllopet. Men sedan hade jag ingen mens på väl 4 månader. Efter besök på vårdcentral fick jag komma till Linneamottagningen.  

Där fick jag enbart provera i 7 månader, men fick ändå inte igång men mens. I juni fick jag både provera+pergotime, var inne på kontroll hade en äggblåsa och fick ovitrelle. Fick mens precis 14 dagar efter.

Sen fick jag en kur pergotime att äta under juli, men då kunde jag inte få undersökning eller spruta eftersom de hade semsterstängt. Trodde såklart inte att det skulle ta sig men det gjorde de

Så sammanfattningsvis tog det oss knappt 1 år till plusset, men det var knappt 1 ½ år efter att jag slutat med p-pillerna.

Hoppas att det snart kommer fungera för er!! Ska hålla alla tummar och tår jag kan.

• fröken sy

Jag blev ju inte gravid mellan behandlingarna eftersom jag åt pergotime, däremot var det ju inte undersökningar och provtagningar eftersom det var semsterstängt på mottagningen...

• fröken sy

Hej tjejer.

Här pekar vågen neråt, har faktiskt tappat en del kilon nu och det känns inte så bra. Jag är fortfarnade sjukskriven, har varit hemma 2 veckor och blir iaf hemma 2 veckor till... Jag mår pyton, kräks inte så mkt men är konstant illamående. Pga får jag inte i mig nästan någon mat, och det enda som gör att jag mår lite bättre är om jag tar det riktigt lugnt. Så nu är det soffan som gäller...

Tycker att min mage oxå börjat puta, men det är väl inte möjligt att det syns redan i v9? Är väl kanske bara svullen.

Ha det bra alla goa tjejer och håller oxå utkik efter när trådens lill* bebis tittat ut!

Kramar

• fröken sy

Vi har varit och tittat på bebis idag hos Besima, och allt såg bra ut Den är 26 mm stor nu och hade 2 armar och 2 ben. Den vinkade och sprattlade en himla massa Hon flyttade oss igen, så nu är vi tillbaka på det datum som vi själva trott. Blir spännande att de hur det blir vid RUL sen. Vi fick två små bilder så jag sitter och tittar på dem nu och kan inte riktigt fatta att det faktiskt är sant...

Tyckte att jag kände mig bättre nu idag på morgonen men nu har jag suttit och kramat toastolen en stund så det är väl bara att inse att det är fortsatt så... men vad gör väl det, bebis mår bra och det är ju det viktigaste.

• fröken sy

Hej tjejer.

Jag är fortfarande sjukskriven, inne på femte veckan nu. Bm kunde inte sjukskriva mig längre så jag skall träffa läkaren, men hon hade inte tid förrens i nästa vecka så hon får sjukskriva mig då.

jag tyckte att illamåendet började bli bättre, så jag har försökt vara uppe en del. Men det funkar inte alls utan nu är jag tillbaka på att jag blir mycket sämre så fort jag försöker göra något... är ju i v. 11 nu så tycker att det borde bli bättre snart.

Många kramar

• fröken sy
    FiaLotta skrev 2010-09-29 20:07:14 följande:
    Fröken Sy: Hoppas du blir bättre snart. jag känner precis som dig. jag har varit hemma 3 veckor nu o är sjukskriven till 17 okt till att börja med men hoppas att det ska vända snart. Är i v9 nu. Konstant illamående dygnet runt o klarar inte av att göra något alls. Har du något som funkar för dig med illamåendet? Ibland mår jag bättre när jag äter gröna äpplen men mår ganska snart dåligt igen. Kom på att söta saker nog gör det värre iaf för då spyr jag alltid. Kämpa på!!! Vi får hoppas vi båda blir bättre snart. Imorgon ska jag till Malmö på VUL innan de släpper oss efter denna ivf:en.
    Jag klarar verkligen inte heller att göra nåt, ligger bara i soffan och tittar på tv. Jag äter ju lergigan comp, de gör det lite bättre. Söta saker fixar inte jag heller, dricker bara vatten. Ibland kan jag bli sugen på apelsinjuice, så vi har köpt hem helt osötat sådan som jag tycker är god ibland. När det gäller mat brukar jag få i mig lite mannagrynsgröt på morgonen och sedan kanske en halv portion av någon "lätt" mat på kvällen. Grönsakssoppa har funkat bra, lite lagom salt och så. Pannkakor med mosade, helt osötade jordgubbar har varit gott oxå... syran i jordgubbarna gör att jag fixar att äta pannkakorna.

Sen märker jag att det skiftar lite från dag till dag, och idag är det en riktigt dålig dag så få se om jag får i mig någonting idag...

imorgon går jag in i v.12, det brukar ju bli bättre runt omkring den veckan så jag hoppas på det. Men som jag mår nu hoppas jag verkligen att jag får fortsatt sjukskrivning på måndag när jag träffar läkaren. Är faktiskt lite orolig att hon tycker jag skall gå tillbaka och försöka jobba när jag mår som jag gör. Känner att de 3 mil in till jobbet i bil känns helt ogenomförbart. Får be grannen köra in mig till läkaren på måndag för mannen är inte hemma då och jag fixar inte att köra själv.

Hoppas att det går riktigt bra på VUL:en i Malmö idag!!! Håller alla tummar och tår jag har!

kram
  • fröken sy
    Maskrosungen skrev 2010-09-30 09:44:11 följande:
    Hej tjejer! Mitt illamående har släppt nu. Är i v 15. Så håll tummarna att det lägger sig snart. Märkte snabbt att det blev bättre om jag sov tillräckligt. Vinddruvor är också bra =)
    Härligt att du mår bättre!! Njut nu ordentligt av att vara gravid
  • fröken sy
    nina01 skrev 2010-09-30 13:13:17 följande:
    Hejsan alla glada medlemmar hur går behandlingen för alla här själv är jag inne i graviditets vecka 39 och väntar en bebis när som helst tack vare besima lycka till ni alla andra också.
    GRATTIS till kommande bebisen!! Härligt att Besima kan hjälpa till!
  • fröken sy

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS Fendt!!! Helt underbart med en liten Astrid, och så fint namn!! Grattis även till lilla Astrid på hennes 1 veckas dag

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3