• Blom

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Aha, vanligt test dag 22 från äggplock. Så det är ju ett tag till. 

Snart har jag sommarlov bara 2 dagar till. Ska på jobbintervju på tisdag, min tredje på bara ett par veckor, galet!

Loppan, hoppas möhippan gick bra trots ditt besked. Nya tag nästa månad.

• Blom

Sånt får bara inte ta slut. Grrrr Har inte drabbats av det men har fått springa mellan apotek... nu har jag snart sommarlov! Jippieeeeee

• Blom

Välkommen Linnéa! Kul med ny bekantskap. Min blogg är ouppdatetad men lite historik finns även där. Fråga på

• Blom

Linneah, njut nu av midsommar. Det kommer att kännas bra när ni är igång med utredningen och förhoppningsvis kommer känslorna att lätta lite. ALla har vi våra perioder där vi går under men hittar alltid tillbaka!

Trevlig midsommar allihop!
    Kram

Sill utan nubbe blir svårt... svårt att motivera också för kompisar så dubbelsvårt ;)

• Blom

Välkommen Tesslan! Bra att du skriver av dig tycker jag. Vi har alla våra perioder där vi pendlar mellan hopp och förtvivlan.
    Vi får hoppas att tiden går fort till kontrollen av äggledarna. FiaLotta gjorde inte du en sån? Eller kanske jag blandar ihop det.
    Jag kände inte av spolningen alls, det positiva med detta är att det går ju ofta att fixa till annars blir det väl provrör så det finns ju en lösning!! Vi är inga experter här men tillsammans har vi en hel del erfarenhet som vi gärna delar med oss av.

Hoppas att du ska finna tröst och mod i tråden så att du kan få njuta av sommaren. Lugn i skälen är den bästa medicinen även om den är svår att nå. Se nu till att njuta av det fina vädret!

KRAM

• Blom

loppa8; har varit med om samma sak många ggr tyvärr men nu är dotter 7 och folk har slutat att fråga.. Vi har inte sagt till ngn att vi håller på med utredning och IVF.

Nu ska jag rasta hunden sen ska det bli solstolen!

Kappan hur länge till jobbar du innan du blir student?

soliga kramar

• Blom

Känner inte så mkt. Illamående av progestronet och konstg värk typ lite träningsvärk i magen, lite nojig vad det kan vara. Får du svar direkt på torsdg? Jag börjar bli lite nervös att det inte sska gå vägen. Får vänta och se...

• Blom

FiaLotta! Jag får inte testa förrän dag 22 efter äggplock så du behöver nog inte oroa dig än alls!!! De har joddlat så mkt med våra hormoner och förskjutit BIM så därför kan man inte testa säkert förrän då samt så sa de att konc av gravhormon är inte så stark än att den visas på en sticka så håll ut!!! däremot funderar jag på om jag skulle kunna testa dag 21 i stället eftersom jag är iväg dag 22...

Fröken Sy: man får ägglossning inom 36h efter ovitrelle så mys på!! Test dag tidigast 5 dgr efter din vanliga bim. Besima sa till mig att man ska vänta minst 5 dgr för testet kan visa fel. Jag testar aldrig utan bara väntar på bim som alltid kommer till slut men nu får vi hålla tummarna för annat!

Jag har blivit erbjuden ett nytt jobb idag, skräckblandad förtjusning... Har lite att fundera på!

• Blom

Fröken SY: Fortsätt att bombadera oss! =)   Ja det kan absolut vara ägglossning du känt, som magont i nedre magen. Det är inte alla som känner av ägglossning men har det ändå, jag känner inte alltid av den men har ändå ägglossning.
    Nu är det bara spännande väntan för dig också då. Hål ut!  Räkna du 28 dgr + några till...

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3