• Blom

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Ja nu är det stilla i tråden, var är ni alla? Hur går det för er? Vet att det är tufft ibland och till er vill jag bara ge en stödjande kram. Man glömmer nog aldrig vilket helvete det är med utredning. Vi håller fortfarande på och processa om allt vi var med om, fortfarande ingen kontakt med myndigheter och uppskjutna möten ca 3 dgr/v. Det lär väl aldrig ta slut.

Fendt att gå ner 27 kg är en bragd!

Var hos läkaren idag och hon sjukskrev mig 50% för foglossning samt uppmanade mig att ta det lugnt eftersom jag har mkt sammandragningar och barnet har redan vänt sig och sjunkit ner.

Trevlig helg!!

• Blom

Maskrosungen, kul att höra från dig! Jag kan dela med mig av mitt ointresse för mat och annat, det var lite så med förra graviditet också men inte lika intensivt. Ligger på +4kg har alltså tagit lite på det jag hade innan, det är ju i o f bra.  

Hur går det för er andra? Saknar er!

Kappan, remissen skickad?

• Blom

Kappan: du måste ju kunna kontakta KK? Skicka dit mannen! Ditt fall är ju solklart! CUra var snabba och superproffsiga om du hamnar där.
    Sköt om dig, och jag förstår verkligen din frustration!!! Grrrrrrrrrrrrrr

BAMSESTYRKEKRAM

• Blom

Kappan: VÄntetid 3 månader innebär det att ni kör igång om 3 månader så är det säkert info och annat innan. Du kan inte mena att ni måste göra om tester, det där fattar inte jag, vi lämnade aldrig om några prover?? Undrar om de skriver så men kanske inte lever upp till det? Ngt cellprov har jag inte heller gjort på lääänge men det frågade de aldrig efter heller.

Vad gäller din mamma förstår jag att det känns jobbigt men det är nog svårt att sätta sig in i ngt sådant här.. Jag förstår dig alldeles ypperligt! Det är för jävligt och det är inget man kan göra, frustrerande. Jag har inte berättat för mina föräldrar alls, orkade inte.

Jag hoppas att ni är igång inom 3 månader, ligg på om ni orkar...

Oj, kan knappt läsa igenom vad jag skrivit, ser rörigt ut men det bjuder jag på.

All styrka i världen till dig!!! Det är tufft men så skönt när man väl kommer dit! Hatar landstinget som du vet men det här kommer att gå bra!

Själva har vi nu polisanmält all vår uteblivna hantering av de olika myndigheterna, undrar bara om det hjälper. Vi får väl se =)

KRAMKRAM

• Blom

FiaLotta, hur är det med dig? Skönt atthöra att det gick snabbare då håller vi tummarna för Kappan också!!

• Blom

1 år låter ju bättre än 3 månader, vad skönt! (var nog därför inte jag fattade det där med omprov förvi hann dit innan 1 år)

Fialotta så du mår som jag, jag hoppas att det stannar där eller blir bättre för dig! Jag kan inte röra mig för fogarna, otroligt frustrerande när jag väl rör mig så sätter sammandragningarna igång direkt. Så fort bebisen är ute ska jag SPRINGA (kommer ångra det jag nyss skrev, hatar springa) ligger på +3,5kg äter alltså inte heller men det är ju bra för bebisen växer ändå. Har lite att ta av tydligen =)
    Nåja efterlängtat som det är är det bara att gilla läget och framförallt älska slutprodukten!

• Blom

Kappan: Vilken fantastisk länk!!!!! Skicka den, den borde göra susen... Man blir verkligen tagen av den.

• Blom

Fröken sy: saknat dig, skönt att höra från dig, har faktiskt varit lite orolig. Då är du världsbäst på att vila förstår jag! lite långtråkigt kanske, stackars dig!

Tänk vilken tråd det här är, krämpor på alla gravida(fendt inte du!) och ett himla kämpande tills man kommer dit! Vi borde få medaljer allihop!!

Nej jag har inte gjort ngt tillväxt ul, men funderar ibland att man skulle vilja men nu är det så långt gånget att man mäter magen och den växer i alla fall som den ska. hoppas bebisen också gör det!

SKriver igen att det är skönt att höra från er alla, vet att man inte alltid har ork att skriva särskilt inte under utredningstiden...

KRAM

• Blom

Loppa 8; Nu håller vi tummarna. Full fart framåt!

• Blom

Maskrosungen kul att höra från dig!

Jag har varit på kontroll idag, det gick bra. Även om min grav är ett helvete så finns det ändå inget som kan mäta sig mot en utredning, det kommer jag aldrig att glömma. SÅ ni som kämpar, håll ut! Tänker på er!

Fendt: hur gick middagen? Glömmer aldrig när vi lämnade vår tjej första gången när vi skulle ut och äta, vi ringde hem hela tiden och de sa att det gick bra men hon bara skrek

Det senaste inom vår andra lilla historia är att polisen utreder sig själva eftersom de också har misslyckats med en si så där 30 möten. Egentligen är det ganska komiskt om man nu orkar se på det så. Inte en myndighet eller landsting har kunnat genomföra ett enda av alla ca 350 bokade möten. Hur sjukt som helst, uppdrag granskning nästa    Tur vi vände oss privat, annars hade ´jag nog inte varit en tjockis idag.

Kram på er!

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3