-
eller som i sällskapsresan: pass, pesetas, p-piller... och prit! :)Kappan skrev 2010-09-03 20:46:41 följande:Provera, Progesteron, Progynon, en öppnad ampull Puregon (och några kondomer...Hmmm)... det var vad jag hade hemma. Varför börjar alla mediciner med P... som i P-piller?
-
ellen:
jag tror progesteronhalten mäter om du verkligen haft ägglossning... är inte helt säker, men tror det.
härligt med positivt äl-test, sånt gillar vi!
att gå på hormoner kan betyda jättemånga saker, beroende på vad det är som "saknas" i ens kropp. när jag åt provera var det för att kicka igång mensen och när jag åt pergotime var det för att få äggblåsorna att växa till. så det beror helt på din kropp vilken slags hormoner du behöver.
kolla google, där kan man få en del hjälp med ord och sånt man inte förstår :)
hoppas det gick bra i köpenhamn! kram! -
härligt tjejer! är så glad för er som äntligen blivit gravida! till er andra: kämpa på, det kommer när man minst anar det!
nu har jag bara 12 dagar kvar till bf, ska till barnmorskan idag och låta henne klämma på magen och känna om bebisen fixerat sig än, och så lyssna på hjärtljuden såklart, så mysigt! -
det gör jag också...Maskrosungen skrev 2010-09-07 21:51:18 följande:fendt: Nu är det inte långt kvar! Håller tumamrna för dig
bebisens huvud var nu bara ruckbart istället för rörligt, den hade sjunkit ner som den skulle så barnmorskan sa igår att "den har förstått att den ska ut och kommer nog om 12-14 dagar".
hoppas hon har rätt! idag blir det en sväng till växjö, vi ska köpa ny kamera och ny mobil till mig och så gå en runda på babyproffsen...
ha det gott tjejer! -
blom:
härligt! vad sa föräldrarna? berättade ni "bara" bebisnyheten eller fick de hela storyn?
kram! -
hej!Maskrosungen skrev 2010-09-11 11:35:46 följande:Fent87: Hur mår du?
jo tack, jag mår jättebra! 8 dagar kvar till bf och allt är kanon! lite snorig och ont i halsen, men det har ju inget med graviditeten att göra :)
hur är det själv?
kram! -
blom: klart jag skriver när bebisen kommit! ni ska få alla smaskiga detaljer... ;)
-
nej, inte känt ett enda dugg att det skulle vara något på gång. fast vi håller igång här hemma på gården och rullar stora 250-kilos halmbalar på höloftet, springer och flyttar kor och lamm, klättrar på stenmurar, klättrar i och ur grävmaskinen och traktorn och staplar lite ved :)Maskrosungen skrev 2010-09-12 21:13:31 följande:Fendt87: Så himla spännande! Jag ska hålla utkik efter någon förlossningsberättelse. Har du känt om det är något på gång ännu? Själv mår jag ok. Kräks fortfarande varje morgon och har nu börjat känna mig svullen och uppblåst. Det syns att jag är större än vanligt. Men vi har fortfarande inte berättat. Jag är i v 13 (12+0) i dag!
men inget hittills.
fast den har ju tills på söndag på sig att komma, så det kan nog hända mycket nu i veckan. ska till barnmorskan imorgon iallafall och kolla läget, alltid lika mysigt!
jobbigt med illamående, men det är ju för en god sak... berätta när du vill, många vill ju vänta tills efter RUL, på mitt jobb berättade jag i vecka 15 tror jag, när vi hört hjärtljuden. glöm inte ta magbilder varje vecka förresten, skitkul att ha och kolla på!
kram! -
hej hopp tjejer!
vi väntar och väntar. bf idag men ingen bebis i sikte... fast vi hotade med indragen veckopeng häromdagen om den inte kommer i tid. vi bytte sen taktik och lockade med fyrhjulingar (om ett par år), radiostyrd traktor, söta mormors-stickade mössor och sköna åkturer i vagnen. får se om det hjälper.
är ju trots allt valdagen idag och kan inte vår bebis göra ett aktivt val att komma ut då? det tycker vi i allafall. men den som väntar på nåt gott...
men som jag resonerade innan, så många kan ju inte bli gravida alls, inte ska jag då gnälla om jag får vara det några dagar extra. det borde ju bara vara en bonus så som vi kämpat för denna lilla unge!
hoppas det är bra med er andra! kram! -
inga känningar att något skulle vara på gång, tyvärr. försöker att inte känna efter för mycket, blir bara besviken då, hahaha. men jag lovar, ni får veta när bebis är ute!Maskrosungen skrev 2010-09-19 11:23:48 följande:Fendt87: Har du haft några känningar? Spännande att det snart är dags.
Jag är nu i v 14 och ska på Nupp i veckan. Skönt att äntligen få se den lill* igen och hoppas på att allt är bra. illamåendet börjar bli lite mer kontrollerat men tröttheten har inte försvunnit. Magen börjar puta lite =)