Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

usch, tycker så synd om er som mår dåligt! :( hoppas det går över snart och att piller och åksjukeband hjälper. själv är jag ju lyckligt lottad som inte mått illa en dag under graviditeten.

kram på er!

• fendt87
    humlan1234 skrev 2010-08-30 15:52:49 följande:
    Vad jag har förstått så får man sämre immunförsvar för att inte stöta bort fostret. Jag var också mycket sjuk i början av min graviditet. Blev både dunderförkyld och magsjuk. Jag som aldrig är sjuk annars. Så visst är det säkert graviditeten som påverkar.
    jag har inte varit sjuk under graviditeten, men däremot snorig som attan! inte förkyld och "sjuk", men snorig. fast det är över sedan ganska långt tillbaka men det var jobbigt då :(
  • fendt87
    ellen05 skrev 2010-08-31 12:51:38 följande:

Hej alla! har oxå börjat gå på Linneamott. Men jag skiljer mej lite från er då jag närmar mej 40 och har ingen man. Har funderat länge på barn och då "mannen i mitt liv" lyser med sin frånvaro så tänker jag ta saken i egna händer så att säga. hoppas det är ok att jag "hänger" med er och lycka till alla.

hej!
    välkommen till tråden! klart du får hänga här med oss :)
    ja du har ju ett lite annat utgångsläge än oss andra.
    hur gör besima med dig? och varifrån får du donatorn?
     jag känner mig helt lost inom det "området" så du får jättegärna berätta hur du ska gå till väga, verkar spännande! önskar dig förstås all lycka till och hoppas du kan få några kloka svar och råd från oss här när det behövs :)
  • fendt87
    ellen05 skrev 2010-08-31 18:05:51 följande:
    Fendt87: Om jag läser rätt så har du något underbart i magen.. GRATTIS!!
    jodå ;) och det där underbara ska ut om 19 dagar tycker jag. tack så mycket!
  • fendt87
    Kappan skrev 2010-08-31 21:49:23 följande:
    Mens igen. Måste väl ringa Samira i morgon.

Välkommen Ellen.

....*Suck*...
    men blööö :(
    ge inte upp bara! kram!
  • fendt87
    Maskrosungen skrev 2010-09-01 10:08:00 följande:
    Fendt87: 19 dagar!!! Jösses vad nära det är nu! Det är bara att hålla tummarna. (Jag tror på pojke .... om man får gissa =)
    18 dagar idag :)
    ja gissa på ni, alla andra tror att det ska bli en tjej så kul med lite variation!
  • fendt87
    fröken sy skrev 2010-09-01 12:45:21 följande:
    Det finns en liten där inne i min mage som har ett hjärta som slår!! Den är 6,7 mm stor, eller liten kanske man skall skriva... ska dit på ett till vul om knapp tre veckor, då skall den förhoppningsvis vara större så man kan se lite mer sa Besima. Känns så skönt att allt är bra så här långt!! Besima flyttade tillbaka oss fem dagar från uträkningen vi hade, från 21 april till 26 april. Men vi kommer fortsätta räkna efter så som vi gjort för jag är säker på när jag hade ägglossning och hon räknade bara från senaste mensens första dag.

Jag är riktigt illamående, var hos min bm igår och fick tabletter utskrivna så hoppas att det blir bättre snart. Är sjukskriven denna och nästa vecka så det känns skönt, då borde det hinna bli lite bättre. Det som känns jobbigt är att jag kommer behöva berätta på jobbet om bara någon vecka... de kommer ju undra varför jag varit borta i nästan 3 veckor... rektorn kommer jag ringa på fredag och berätta för och det känns ju lite konstigt att göra det redan eftersom jag bara är i vecka 7 nu. (Går in i vecka 8 på fredag)
    härligt att höra att det är bra med lillbebisen! 6,7 mm, men den växer snabbt! så kul att allt är bra! njut! kram!
  • fendt87

fialotta: supergrattis! gud så härligt för er! fått några "härliga" symptom än? ;) håll oss underrättade. kram!

• fendt87

Kappan, Hoppas och Ellen: jag önskar er all lycka till och hopps verkligen att det ska gå vägen för er snart!!!

Här är min story:
    Slutade med p-piller 15 juli 2008, mensen kom aldrig igång, började utredning på Linneamottagningen i Växjö 21 januari 2009.

Jag har behandlats med:
    1. Provera
    2. Provera
    3. Provera
    4. Provera+Dubbeldos Pergotime
    5. Provera+Dubbeldos Pergotime+Ovitrelle
    6. Dubbeldos Pergotime (äggblåsorna hade inte vuxit tillräckligt för att få en Ovitrelle)
    7. Provera+Trippeldos Pergotime (bara små ägg, inget större ledande, ingen Ovitrelle)

I mitten av november 2009 bestämde vi oss för att ta en paus från behandlingarna fram till våren eftersom sambon brutit benet och jag plötsligt själv fick ansvar för våra typ 30 kor och 80 får/lamm som stod installade och krävde jobb 4 timmar om dagen...
    Men jag tog ett (eller snarare fem!) starkt positiva graviditetstest sent på kvällen den 30 januari!

Så det tog ca 1,5 år att bli med barn för oss. Nu är det bara 16 dagar kvar till BF och tiden har gått så jäkla snabbt!!!

• fendt87

grävde lite i badrumsskåpet för att se om jag hade några pergotime kvar att skänka till bättre behövande, tyvärr inte. har dock 16 stycken provera om nån är sugen?
    och 8 kartor p-piller, men det är väl inte nåt riv efter det va? känner mig som en riktig drug dealer i nån film :)

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3