• Ruso

Gekås vol 14

Smultronhjärta skrev 2010-03-30 11:58:35 följande:
    Hemma från Gekås och kan rapportera att de omtalade regnoverallerna är så gott som slut-fanns några lila och rosa kvar..I övrigt så fanns det massa roligt idag eller så är det jag som börjar vakna till liv av att det är VÅR i luften
    Men, vad var det för roligt där då - berätta!!!
  • Ruso
    Smultronhjärta skrev 2010-03-30 12:26:27 följande:
    Fanns mycket fint "lull-lull" till trädgård t ex cementäpplen som var fina,massa "nya" lampor(eftersom jag är där så ofta så är det alltid roligt när mkt nytt kommit in),massa fint bland damkläderna-jag ville för en gångs skull köpa något där men eftersom projekt beach 2010 gäller så får jag avvakta..Men det fanns många fina tunikor,klänningar och linnen i härliga färger.På barn trotsade jag mina egna principer och köpte ett galonställ att hänga på dagis för de allra lerigaste dagarna-köpte ett knallturkost med Cars på ryggen. Fanns många Abeko också men sonen älskar Bilar och jag slipper se stället eftersom det är förpassat till dagis Underbara "lammfilten" till barn fanns nu inne igen och Mamflaskor i nya färger-ja, sånt gör mig glad Fanns en hel del Shabbygrejer såsom gardiner,dukar,klockor,plåttavlor
    Du får inte säga så... jag har ju nyss varit där och får inte åka förrän typ början på maj igen...

Funderar också att trotsa mina prinsiper och skaffa galon till dagis, den nya fina overallen är ju så fin och fräsch turkos - vill inte att den skall bli gråaktig av allt lera som är nu.... har ett fleecefodrat gummiset nu som jag köpte i höstas, svart/lime 8faktiskt fint) men det blir snart för varmt.... Jag har egentligen iget emot galon, men tycker det är snyggare och smidigare med funktionskläder. Men, ibland undrar man... dottern hade en rosa skaljacka på sig i går, och när jag hämtade henne var den hur smutsig av gegga som helst, och man kan ju inte tvätta varje dag, och när man inte gör det så går inte fläckarna helt bort... *suck*
  • Ruso
    Pigelinen skrev 2010-03-30 18:13:09 följande:
    Jag har bara galon på dagis, supersmidigt att bara torka av med en fuktig trasa. Skulle aldrig komma på tanken att ha kläder som måste tvättas dagligen för att hållas rent.
    Men tvättar ju inte dagligen, plaggen mår inte bra av det. Man kan nog egenligen sköja av även dessa kläder, men vi har bara en dusch och ingen plats att hänga så det funkar liksom inte. Varför jag inte gillar galon är för att jag gärna vill ha kläder som andas på barnen. Men jag fuskar lite .
  • Ruso
    emmafriden skrev 2010-03-30 21:34:11 följande:
    Var på Ullared idag! Blev så besviken när skaloverallen var slut fanns bara en kvar i lila och några i rosa. Skulle haft dem till min pojkar Idag var det lite folk på Ullared.Vi kunde parkera nära ingången och det var luftigt inne. Vi kom kl nio och åkte halv ett. Jag har fotat en del av det jag köpt på min blogg. fridensliv.blogspot.com/
    Vilka söta barn du har!!!

Blev lite nostalgisk Min förste son föddes 14 månader innan mina tvillingflickor som kom i vecka 33
  • Ruso
    emmafriden skrev 2010-03-30 22:11:10 följande:
    Tack!!Lite omvänt Hur gamla är dina bar idag?
    14 och 13 Tiden går!!
    Och efter det har jag fått 5 till, varav den minste är 2 och den äldste 11
  • Ruso
    Wallmo skrev 2010-03-31 08:15:43 följande:
    Förlåt helt OT men jag kollade i ditt albun och såg den sötaste lilla sparkdräkt i turkost med en röd igetlkott på rumpan!! Helt underbar! Vart hittar man en sån???
    Me&I Fast det är inte denna säsongens kläder, men brukar finnas på tradera, denna säsongen har de i frotte med en pussgroda på magen i stället.
  • Ruso
    elinile skrev 2010-04-01 17:44:15 följande:
    Ni som köpt de tvådelade seten från Pick-a-boo, (d v s samma som regnoverallerna) hur är de i storleken?
    Köpte ju tvådelat förra året, och tycker det var rätt stort. Nu är han 88 cm lång (mätte på BVC i går Har 92 i tvådelad och 98 i overall, har ju bild i bildtråden på båda alternativen.
  • Ruso
    jenniebebisimars skrev 2010-04-05 11:43:32 följande:
    På lördag åker jag & en kompis till Ullared ååå vad denna vecka kommer gå saaaakkktttaa.... Jo min tjeja hon börjar hos dagmamma nu i maj...Då är hon 1 år & 2 månader...Tänkte höra lite med er...Regnkläder på Gekås...Erfarenheter...bra, dåliga?Är de stora i storleken...Overall eller 2 delat?Sedan tänkte jag på stövlar...Köper ni det på skoaffären åxå...Skor överhuvudtaget är det bra pris på barnskor på skoaffärem vid Gekås...?Alla tips mottages tacksamt på vad man kan behöva mer hos sin dagmamma...Jo förresten...De kommer visst ha gymnastik 1 gång i veckan med...Ska man köpa shorts & t-shirt till henne då eller ska hon ha en sådan "badräkts modell" (hoppas ni förstår vad jag menar )
    Jag gillar bäst hela overaller i den storleken. De har ju haft fina, men vet inte om det finns kvar nu. Tycker tvådelade set är oftast stora i storleken, även en del jackor, men det är ju svårt att säga då det finns olika märken. Ett tips är att ta mått eller kläder som passar bra att jämföra med.

Stövlar har jag inte köpt där, men man kan få bra pris på Skoboo på en hel del, ibland förra årets modeller jättebilligt. Kavat ligger som oftast 50-100 under vanligt pris.

Skall de ha gympakläder till gympan? Mina barn har inte det på dagis, bara sånna där "danskor" på fötterna (köper på kappahl eller hm). Skall de ha gympakläder tycker jag det räcker med shorts och tshirt, kanske något man redan har hemma, behövs ju verkligen inte specialkläder till sådant i den åldern
  • Ruso
    Ville Mor skrev 2010-04-10 21:48:56 följande:
    Orkar verkligen inte läsa igenom 163 sidor för att hitta det jag söker...Dels undrar jag vad On the peak jackorna kostar till män? Verkar ligga på 299-399 om man kollar Tradera och där är det ju oftast överpriser på saker från Gekås.Sen hade jag en fundering om regnoverallen. Är den i galon eller "bara" vatten och vind avvisande?Tacksam för svar!
    Din sista fråga är nej på båda, den är inte galon, och den är inte "bara" vatten och vind avvisande Den är vattentät fast den inte är galon - toppen!
  • Ruso
    Joona skrev 2010-04-11 12:00:02 följande:
    Ni inbitna ullaredshoppare =) Jag har aldrig åkt i juli men i år är tanken att det blir både en och två resor dit =) då vi ska hyra stuga i varberg. Finns det någon dag eller klockslag som brukar vara något mindre folk på gekås? Några insider tips =)
    De säger ju själva att helgerna är lite mindre folk i högsäsongen... annars är nog det bästa att välja en rätt så solig och het dag, och hoppas på att alla andra åker till havet!
Svar på tråden Gekås vol 14