jenniebebisimars skrev 2010-04-05 11:43:32 följande:
På lördag åker jag & en kompis till Ullared ååå vad denna vecka kommer gå saaaakkktttaa.... Jo min tjeja hon börjar hos dagmamma nu i maj...Då är hon 1 år & 2 månader...Tänkte höra lite med er...Regnkläder på Gekås...Erfarenheter...bra, dåliga?Är de stora i storleken...Overall eller 2 delat?Sedan tänkte jag på stövlar...Köper ni det på skoaffären åxå...Skor överhuvudtaget är det bra pris på barnskor på skoaffärem vid Gekås...?Alla tips mottages tacksamt på vad man kan behöva mer hos sin dagmamma...Jo förresten...De kommer visst ha gymnastik 1 gång i veckan med...Ska man köpa shorts & t-shirt till henne då eller ska hon ha en sådan "badräkts modell" (hoppas ni förstår vad jag menar )
Jag gillar bäst hela overaller i den storleken. De har ju haft fina, men vet inte om det finns kvar nu. Tycker tvådelade set är oftast stora i storleken, även en del jackor, men det är ju svårt att säga då det finns olika märken. Ett tips är att ta mått eller kläder som passar bra att jämföra med.
Stövlar har jag inte köpt där, men man kan få bra pris på Skoboo på en hel del, ibland förra årets modeller jättebilligt. Kavat ligger som oftast 50-100 under vanligt pris.
Skall de ha gympakläder till gympan? Mina barn har inte det på dagis, bara sånna där "danskor" på fötterna (köper på kappahl eller hm). Skall de ha gympakläder tycker jag det räcker med shorts och tshirt, kanske något man redan har hemma, behövs ju verkligen inte specialkläder till sådant i den åldern