• Ruso

Gekås vol 14

Smultronhjärta skrev 2010-03-21 11:24:23 följande:
    Ha ha Ja men sen vet man inte heller alltid om personalen har koll, jag frågade nämligen efter just turkos 104 och den fanns inte i torsdags enligt personalen även om den nu tydligen gjorde det.. Jag skulle köpa den till en kompis som nu fick 98 i stället eftersom det inte skiljer såå mycket mellan dem
    Hm.. det kan ju har varit folk som lämnat tillbaka också... men låter lite konstig, de brukar väl ha koll? Du kan ju ge henne den du köpte i 104 som jag nu inte behöver!

Kunde säkert kunna haft 104 på sonen, och då kanske kunde jag ha den ännu längre... men så känner jag mig själv... det kommer säkert fina nya till hösten igen, och våren efter det...osv
  • Ruso
    cassandra86 skrev 2010-03-21 11:48:35 följande:
    Hejhej!Jag ska skicka bud med upp till Ullared nu i April men har inte varit där på flera år själv och absolut inte sen jag blev mamma. har alltså noll koll på barnsortimentet.Tänkte höra om det finns någon som varit där nyligen och vet vad som finns.Jag har en pojke född 08 och en pojke som föds nu i april, så saker till ganska små barn.Något jag vet som vi behöver är påslakanset till juniortäcke samt ett juniortäcke och kudde. Helst något gulligt motiv?!.Det finns kanske bra saker till sommaren? Leksaker, hygiensaker, kläder osv?Jätte tacksam för hjälp!!
    Det finns hur mycket som helst!!

Fina kläder, alfons pike rekommenderas, även tvådelade till bebis, massa bodys, muddjeans... strumpor, deras hela pyjamasear för 49,95 med knappning hela vägen gillar jag, mössor finns (gillade svarta som min son har i bildtråden), skaloveraller och massa andra ytterkläder typ fleece och softshell borde finnas till störste killen i alla fall, till mindre har jag inte koll där...
    När det gäller bodys är de som har en giraff på märket kanonbra, de med nallemärket håller inte alltid formen efter tvätt (även om jag har varit supernöjd även med vissa av dem, men mer varierande där). Walking kids och Walking baby tycker jag är bra märken.

Sedan finns ju stor babyavd med båder sängar, vaggar, bilstol, matstol, babysitter, vagnar, - jättemycket fina saker. Nu kollade jag inte så noga på påslakaseten denna gång, men det brukar finnas massa fint, barbapappa finns ju om du gillar det, nalle puh brukar de också ha samt mycket annat.

Leksaker finns också massor, och jag tycker det är bra priser på tex Fischerprice saker.

Det blir nog inga problem att fylla kundvagnen men svårt att säga specifikt vad som finns då där finns så mycket!
  • Ruso
    kalmar brud skrev 2010-03-21 20:09:39 följande:
    Nåågon som ska till SkoBoo och kan köpa en sån mätsticka till mig... Som man mäter skorna med??? Självklart så sätter jag in pengar för saken och frakt. Vad kostar dom?
    jepp, finns hos Ellos

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35028&productId=199162&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Och med olika rabatter kan du nog få den billigare där

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m51033221-2.html
  • Ruso
    kalmar brud skrev 2010-03-21 20:43:53 följande:
    Måste handla för minst 200 kr efter avdragen rabatt. Alltså så ska summan vara minst 200 kr efter att dom har dragit bort rabatten
    Fast det blir ju liksom billigare ändå... den är nog inte så mycket billigar på Skoboo, och då får du ju se det extra du får köpa för en 50 lapp (slutpriset om man räknar med att den kostar det samma på skoboo) som en bonus
  • Ruso
    Littorina skrev 2010-03-22 08:14:24 följande:
    I torsdags shoppade jag för närmare 3000 spänn på Gekås! Underbart!! Men jag undrar ett par saker. Lakan till vuxna och barn vart fanns dom? Inte för att jag letade ihjäl mig då pengarna var slut men jag hittade inga. Eller finns det inte?Storleken i midjan på byxor till barn, är inte den ganska stor? Jag upplevde det så när jag mätte så det blev inga brallor. Fast mina barn är ganska spinkiga iofs. 
    Ang byxor så finns båda, i alla fall har jag kunnat köpa några jeans även till spinkisarna. och en hel del jeans för mindre barn har ställbar resår i midjan.
  • Ruso
    Tuss84 skrev 2010-03-22 11:30:31 följande:
    Är det ordentligt liggläge på den vagnen??Så att barnet kan ligga ner helt och sova?Vi ska nämligen till Thailand nästa år då vår dotter är runt 1 år, och då vill vi ha med en vagn som inte är allt för dyr men som är smidig, har ordentligt liggläge och har en suflett! :)
    Det är så pass plant liggläge att jag kunde ha en mjuklift i den och ha den till en nyfödd bebis, då det går jättebra att sova bekvämt.

Det enda minus är i så fall att det inte finns fotstöd som man kan lyfta upp, utan benen hänger "utanför"... men mina har sovit hur bra som helst ändå.

Pluss för en jättebra varukorg som sväljer mycket!!
  • Ruso
    Lindekull skrev 2010-03-23 08:36:09 följande:
    Ruso eller någon annan som vet:Vad kostar Pippis Hoppetossa och figurerna som hör till? Vad skulle ni säga är en lämplig ålder för att leka med skeppet och figurerna? Tror det blir en bra födelsedagspresent till min 2-årige kille.
    Skeppet kostade 399 och varje figurpack 69,95 (tre stycken).
    Jag tycker dock att en två årig kille blir lite liten för att leka med den.. jag skulle i alla fall inte köpa den till min kille som fyller 2, även om han är väldigt "skötsajm och försiktig" med sina saker. Figurerna är ju inga problem, men båten är ju endå i trä och det finns lite delar (tex mast, segel och "ratten"...) som kan förstöras.
  • Ruso
    MiaÅRoger skrev 2010-03-23 16:44:18 följande:
    jag mailade och frågade om en vara fanns (mellanbilstolen) men sån info ger de inte ut på varken telefon eller mail utan det är upp till kunderna att se utbudet i butik. lite dum plicy för de som åker 30, 40, 50 mil och blir utan det de främst ville handla, men men... det går nog inte i konkurs för det! hehe
    Det är väl lite för att de inte vill lova att något är inne också skulle jag tro, för vad om de säger att de har varan, men så kommer du 50 mil för att köpa och så var den tillfälldigt slut den dagen... hur irriterad skulle man då inte kunna bli?

Och en annan sak som jag har tänkt är att de skulle få skriva många mail coh svara i telefon om de skulle ge denna info för alla...
  • Ruso
    emma enhörning skrev 2010-03-23 21:18:51 följande:
    Nu har vi visserligen inte Hoppetossa utan ett äldre Pippi-hus som är i plast och inte alls lika stabilt som de nya i trä men vår dotter på 2,5 älskar att leka med det.  Det finns små sängar, soffor, stereo och liknande till och hon hanterar dem utan problem! Hon fick det i julklapp och då var hon 2 år och 4 månader. Jag tror att det blir en jättebra present till din pojke!
    Det är inte pga "pilligheten" jag tycker att en två åring är i minsta laget... , men det finns vissa detaljer som är lite i risksonen om barnhänderna är för små... masten och seglen tex... och "ratten"... sistnämda fick jag struva till flera gånger... Men givetvis kan en 2 åring har stor glädje av båten, ingen tvekan om det. Men hur längde riskdelerna håller är en annan sak...
  • Ruso

Någon som har sett postlådorna i bloggen live?
    De är ju så snygga... men rymmer de ett vanligt A4 brev eller tidningar/tidskrifter?
    Och priset?

Jag är på let efter en snygg "postlåda" att ha inomhus i köket (som är i presis dessa färger) för att få bort posthögen som alltid hamnar på köksön....

Svar på tråden Gekås vol 14