• Ruso

Gekås vol 14

MrsMom skrev 2010-03-25 07:48:11 följande:
    är det någon som är uppdaterad om det kommit in vårkläder för barn ännu?
    O ja, vårkläder finns inne, både ytterkläder och lite annat mer vår och somrigt. Någon du speciellt söker?
  • Ruso
    Lantani skrev 2010-03-25 08:58:18 följande:
    Hur är det med sommarkläder? Som shorts och likande i strl 92.
    De hade i alla fall caprishorts när jag var där. Rätt så stora i storleken tycker jag. Men köpte just 92 till min son. Alfons pike tshirt köpte jag också. Tittade dock inte så jättemycket på just barnkläderna.
  • Ruso
    Pigelinen skrev 2010-03-25 11:22:20 följande:
    Vill så gärna hitta någon fin vårjacka till min tjej i typ 92.. har tjatat på bloggen nu i två veckor att de ska ut i butiken o ta kort men icke... så om någon vill kolla ett extra öga åt mig vore jag glad.Ska sälja den jacka som jag köpte i fjol på GeKås på en klädbytardag här i byn men vet inte vad jag ska ta för den... själv älskar jag den och vill inte sälja den för billigt för då kan jag hellre spara den ifall att om... men samtidigt gör de ju inget om man får en slant för den. (Bild finns i mitt galleri o i min blogg under april 2009, i galleriet under ullared en bit bak och där hon sitter i vittsippehavet). VAd ska jag sätta för pris???
    Hälften av vad du själv gav?
  • Ruso
    Lisa1976 skrev 2010-03-25 18:40:11 följande:
    jag var på Gekås idag! Helt perfekt. Lika mycket folk som på ICA ungefär. Brände 3000 spänn på lite olika saker, bl a TrippTrapp-kopian för 550 spänn. Sonen satt i den och käkade middag och den verkar kanon! Annars skulle jag ha kläder i stl 92 men det fanns INGENTING!! Så värdelöst. Tiger85: det finns jättemycket Hello Kitty-grejer, nästan så man blev irriterad.
    Haha... så det fanns inga kläder i 92!!?? Tur att jag vär där förra helgen då, för jag hittade både jeans, tshirts och caprijeans...
  • Ruso
    jessica1979 skrev 2010-03-25 20:03:28 följande:
    Var på Gekås idag och fick tag på den omtalade regn/skaloverallen som jag undrar om det verkligen är tyg som andas i, det står ju ingenstans och det borde de väl inte strunta i att skriva ut om det var så, eller? Iaf så var de jättefina och det fanns många kvar om någon undrar. Flest med mönster men de var finare tycker jag än de enfärgade. Nåt annat som sagts här i tråden är att de är små i storlekarna. Det upplevde jag inte alls. Min son har 86/92 i tröjor och 80/86 i byxor. Efter mått så köpte jag en 92 och inte 98 som jag först tänkt, men skulle nog ha köpt 86 egentligen för den blev lite stor tycker jag. Det funkar dock eftersom det är resår vid foten och man kan dra åt i ärmslut. Men den blev ganska pösig.
    Om den andas vet jag inte, men jag har för mig att skalkläderna förra året i samma märke och som känne lika ut - där stod det att de andades!
    Borde ju vara samma...

För mig är dock det viktigaste den är vattentät!
  • Ruso
    firepuzz skrev 2010-03-26 13:23:09 följande:
    50 kr var billigt, vi har kollat och det kostar över 100 kr haha.. vi behöver 33 stycken fyrkanter
    Vad skall du göra?
  • Ruso
    sarsparis skrev 2010-03-27 19:42:55 följande:
    Snart bär det iväg till gekås :)Nu till min fråga, har ni köpt sängkläder där någon gång, alltså till era egna sängar? hur är de i kvaliten, är de mjuka och sköna utan att noppra? Köper i vanliga fall bara sängkläder på hemtex då jag allt för många gånger fått tag på bottennapp, men nu funderar jag på att köpa på gekås istället.
    Dom jag har noppar inte i alla fall!
  • Ruso
    Smultronhjärta skrev 2010-03-27 22:00:15 följande:
    Regnvantar är enligt mig fodrade vantar i galon medan dagisvantar är Gekåsvarianten som kallas just "dagisvante" (som btw inte är helt vattentäta men ändå bra)
    Hm... Men varför står det då vattentäta på dem?

Jag har haft mängder av dessa "dagisvantar" och de har aldrig någon gång blivit blöta igenom...
  • Ruso
    kobebis skrev 2010-03-30 11:04:58 följande:
    Jag hade inte använt densom regnoverll men det är ju så klart individuellt Detta pga att det inte är några tejpade sömmar eller det kanske är ändrat på årets modell? Jag skulle inte kalla den vattenTÄT men kanske AVVISANDE? vanliga regnkläder är ju bättre tycker jag...
    En är både vattenTÄT och har tejpade sömmar!!
    Så man skall inte behöva ha andra regnkläder över!

Enda fallet jag skulle välja andra regnkläder är när det är väldigt geggigt ute, men då mer för att den blir så skitig och svår att få riktig snygg igen... 

Annars är ju fördelen med dessa funktionskläder att man skall kunna ha samma kläder ovansett väder, och barnen slippa täta galonkläder ovanpå.
  • Ruso
    kobebis skrev 2010-03-30 12:08:35 följande:
    Där ser man min är ju från förra året så de kan ju vara omgjorda så klart. Ja men då ska det ju funka
    Men nog var den vattentät förra året med, det är jag helt säker på, för jag köpte tvådelade settet i samma märke och även en overall, och jag skulle nog inte köpt om de inte var vattentäta. Däremot kanske det inte var tjejpade sömmar... lite osäker där...
Svar på tråden Gekås vol 14