• Kaerleksbarn

Gekås vol 14

Mysabelle skrev 2011-05-10 13:40:12 följande:
    Någon som vart på GeKås det senaste och sett om de har refill till blöjhinkar, angelcare eller va de heter?
    Japp, kostar inte mycket alls och våra varken luktar eller går sönder
  • Kaerleksbarn
    Skruttunge skrev 2011-05-11 12:17:21 följande:
    Hur ser det ut med regnskydd och parasoller till sittvagnar på Gekås? Någon som har koll på sortiment och priser?
    Invigde vårt regnskydd ifrån Gekås idag, kostade omkring 30kr.. finns bara en modell som passar alla vagnar!
    Ska tydligen finnas två parasoller också men när min mamma handlade åt mig i påsk fanns bara en modell och även den skulle passa alla vagnar, kostade 99kr men har inte ens packat upp det än
  • Kaerleksbarn
    amalie79 skrev 2011-05-11 20:23:47 följande:
    Är det någon som vet om de har kolsyreapparaten i Chilli-serien där nere? Vet att de har micron och vattenkokaren nämligen...

Smaksättning till dylika apparater?
    Smakessens har vi köpt där förut, samma märke som i "vanliga" butiker men för 29kr istället för 49kr
    Fanns även mindre flaskor för 19kr...
  • Kaerleksbarn
    MimmiL skrev 2011-05-11 22:45:37 följande:
    Underbart! Behöver man läsa noggrant vilken modell på hink de passar till?
    Hmm, finns två modeller men vad jag kunnat utläsa säger det inte mig så mycket!
     Finns en större modell med rosa förpackning..
    och en modell med grön/blå förpackning, det är den sistnämnda vi har till vår Angelcare i alla fall
  • Kaerleksbarn
    snufsan skrev 2011-05-12 15:05:17 följande:
    Undrar ifall de säljer refill till angelcare. Någon som vet
    Vi diskuterade det i onsdags, så kika två-tre sidor tillbaks
  • Kaerleksbarn
    Vill Ha Liten 83 skrev 2011-05-12 18:28:22 följande:
    På tal om blöjpåsrefiller, vad är skillnaden på de i rosa förpackning och de i grön/blå förpackning?
    Pris, kvalitet, antal blöjor som får plats osv? I en sådan refill, är det en sån påse eller flera?

Jag hämtade idag ut babyboxen på babyproffsen och då var Angelcare-blöjhinken med. Jag köpte inte de äkta pås-refillerna eftersom jag var för snål så jag hade tänkt att köpa på gekås.
    Vad jag har förstått när vi varit där och jämfört är de rosa lite större storlek än de blå/gröna
    Det är en enda lång, så "kapar" man ju efter hand..

Vi använde de äkta påsarna första året, tills i höstas då vi fick veta att Gekås hade liknande
    Lite skillnad på 3st för 299kr (100kr/styck) mot Gekås påsar som kostar 49kr styck tror jag det är...
  • Kaerleksbarn
    MimmiL skrev 2011-05-12 19:26:17 följande:
    Jag har köpt lågprisrefill till angelcare från ett annat ställe, den räckte inte alls länge och var parfymerad (!). Ska kolla på torsdag om det är samma blå-gröna som på gekås. Återkommer!
    Våra räcker precis lika "länge" som de riktiga
    Dock räckte de ju bra mycket längre när dottern va nyfödd och hade prematurblöjor..
    desto mindre bebisen är och dest mindre blöjorna är, desto längre räcker ju påsen
  • Kaerleksbarn
    Vill Ha Liten 83 skrev 2011-05-12 21:43:43 följande:
    Jättesnällt, men jag ska dit nu på måndag redan...

Får jag inget annat tips så kanske jag köper en av varje och sen kan jag kanske be någon bekant köpa med om dom ska dit. Det behövs ju inte förrän tidigast augusti

Har hört om andra som använt hundbajspåsar och sen slängt i blöjhinken. Verkligen billigt, men det kan väl ändå inte dölja bajsdoften...?
    Så billiga som de är kan du lika gärna köpa på dig ett gäng, köper alltid minst 6st rullar i taget
    Och skickar bud varje gång någon i familjen ska åka, så har alltid hemma..
  • Kaerleksbarn
    Vill Ha Liten 83 skrev 2011-05-12 22:03:28 följande:
    Jag hämtade ju ut en babybox idag och fick med en sådan Angelcare-blöjhink. Tror du att den stänger in doften med hundpåsar istället för de påsarna som hör till? Just nu är jag väldigt känslig för olika dofter, särskilt bajsblöjor, men det borde ju gå över efter förlossningen då jag inte är lika känslig annars. 
    Grejen med just Angelcare är ju också att  du inte behöver tömma soppåsen 100ggr/dagen..
    vilket man kanske behöver med en vanlig pedalhink som inte rymmer så mycket, med tanke på att man bytar ett gäng blöjor om dagen... men tack vare längden på Angelcare tar det ju några dagar för den att fyllas
  • Kaerleksbarn
    passau skrev 2011-05-13 08:10:26 följande:
    Dom hade hittat snutten å skickar den! *lättad*
    Åh så härligt, vilken lättnad kan jag tänka mig
Svar på tråden Gekås vol 14