• Norrskog

Gekås vol 14

Equus skrev 2010-07-23 22:04:27 följande:
    Tack så mycket!! Då ska jag kolla där. Skrattande
    Smultronhjärta: Vet du vad de äkta crocsen/foppatofflorna kostade? 
    Måste ju hitta på några bra ursäkter för att få kvista ner igen inom överskådlig tid
  • Norrskog
    LillfisenE skrev 2010-07-24 14:12:35 följande:
    Är i valet och kvalet på täcke/kudde/sängkläder... ska jag satsa på GeKås eller Ikeas? Tips tack.. jag har BF i september så tänkte börja handla lite sånt så småningom...
    Jag köpte först från Gekås, men tyckte att täcket var så otroligt tjockt och bylsigt att dottern drunknade i det. Nu har hon istället ett av Ikeas dyrare täcken. Köpte först ikeas billigaste täcke men det var så taskig temperaturreglering i det.
    Gekås kuddar tycker jag var svåra att använda till liten bäbis, så där blev det en ikea-kudde till slut också. Den är större och plattare än gekås kudde.
    Kläm och känn lite på ikea, så vet du vad som finns där innan du åker! 
    Sen kan jag hålla med om att beddtextilierna på gekås är lite roligare än ikeas, men men...
    wewe skrev 2010-07-24 19:02:20 följande:
    Ngn som vet om de finns underställ för barn (ca stl 92) inne o vad de kostar??

Vilket material är det isåfall?

Vilket material på underställ är bäst tycker ni:   ull eller polyester eller annat? 
    De har några olika sorters underställ, åtminstone ett i polyester och ett i fleece. De i polyester (funktionsmaterial) kostar 49.95 och finns i storlek 86/92.
  • Norrskog

Smultronhjärta och ni andra som har expertstatus!

Kommer skalkläderna från pick-a-boo (de som diskuterades här för någon vecka sedan) in även så här på hösten? Kommer ni i så fall ihåg när de kom in förra året?

• Norrskog
    rymdapa skrev 2010-08-04 06:47:01 följande:
    Undrar om det är någon som har erfarenhet av barnvagn från GeKås?
    Är på jakt efter en paraplysulky och ska till Ullared om någon vecka och kom på att de kanske har..?

Det finns barnvagnar på Gekås och jag har hört många som varit väldigt nöjda med dem (har själv ingen därifrån, tyvärr).

Det ska finnas en paraplysulky. Pris har diskuterats tidigare i tråden, runt 200, tror jag. Det finns också en sittvagn med korg under (bmx), den kostar ca 550 kr.

Här finns bilder på tre vagnar.
    gekasullaredbloggen.blogspot.com/2010/05/barnvagnsspecial.html

• Norrskog
    flumbullen skrev 2010-08-10 00:56:40 följande:
    Hejsan! Nån som vet om de populära och skitbra regnoverallerna från pick a boo som de hade i våras är tillbaka?
    Det verkar inte så. Här är en till som otåligt väntar på att de ska komma tillbaka nämligen!!

Ni hojtar väl till så fort ni ser dom, ni som är på plats?? *viftar frenetiskt med påminnelseflaggan*
  • Norrskog

Nån som har koll på vilka storlekar Gekås plyschbyxor finns i? Basbyxorna som ligger i korgarna bredvid bodysarna.
    Dottern behöver nya byxor o jag undrar om jag ska leta här hemma eller vänta tills jag ska åka ner till Ullared. Hon behöver stl 86. Har för mig att de var ganska stora i storlekarna, stämmer det?

• Norrskog
    Lantani skrev 2010-08-22 09:02:22 följande:
    Nu var det ett tag sedan jag var där, men då fanns upp till strl 86. Har sånna i 86 till sonen och de är stora i strl.
    Tack Lantani! Då får jag ytterligare en ursäkt för att åka till Gekås!   
  • Norrskog
    cleo2000 skrev 2010-08-23 13:37:41 följande:
    Hej!
    Är på jakt efter LEGO Duplo bondgård/Zoo/flygplats... är det ngn som har tillgänglighet/prisuppgifter på det från Gekås? Hittade inte dessa i pristråden tyvärr...

Tack på förhand!

Eva
    Har för mig att bondgård eller zoo kostade något i stil med 129 kr när jag kollade i juli.  Är dock inte så säker.. Finns säkert någon annan som har koll!
  • Norrskog

Hej tattarunge

Det finns ofta en uppsjö av shoppingglada pensionärer på Gekås. Det finns ganska gott om bänkar spridda i varuhuset och många matställen utanför. Det finns ju också fik inne i själva varuhuset så man kan sitta ett tag och pigga upp sig med kaffe/te/smörgås e dyl.
    Ljudnivån kan vara ganska hög, så ett par öronproppar kanske kan vara smart.
    Min mormor var nog i 80-årstaget sista gången hon var med ner. 
    Så om du tror att hon fixar själva bussresan, så går nog shoppingen bra!

Tips! Köp gekås stora plastbagar (eller vad de nu kallas) med blixtlås på o märk upp med namn så har ni lätt att packa och känna igen era påsar i bussen. De brukar ligga precis innanför ingången. Syns i trådstarten till pristråden, länk i ts här ovan.

Svar på tråden Gekås vol 14