Gekås vol 14
Måste ju hitta på några bra ursäkter för att få kvista ner igen inom överskådlig tid
Smultronhjärta och ni andra som har expertstatus!
Kommer skalkläderna från pick-a-boo (de som diskuterades här för någon vecka sedan) in även så här på hösten? Kommer ni i så fall ihåg när de kom in förra året?
Det finns barnvagnar på Gekås och jag har hört många som varit väldigt nöjda med dem (har själv ingen därifrån, tyvärr).
Det ska finnas en paraplysulky. Pris har diskuterats tidigare i tråden, runt 200, tror jag. Det finns också en sittvagn med korg under (bmx), den kostar ca 550 kr.
Här finns bilder på tre vagnar.
gekasullaredbloggen.blogspot.com/2010/05/barnvagnsspecial.html
Nån som har koll på vilka storlekar Gekås plyschbyxor finns i? Basbyxorna som ligger i korgarna bredvid bodysarna.
Dottern behöver nya byxor o jag undrar om jag ska leta här hemma eller vänta tills jag ska åka ner till Ullared. Hon behöver stl 86. Har för mig att de var ganska stora i storlekarna, stämmer det?
Hej tattarunge
Det finns ofta en uppsjö av shoppingglada pensionärer på Gekås. Det finns ganska gott om bänkar spridda i varuhuset och många matställen utanför. Det finns ju också fik inne i själva varuhuset så man kan sitta ett tag och pigga upp sig med kaffe/te/smörgås e dyl.
Ljudnivån kan vara ganska hög, så ett par öronproppar kanske kan vara smart.
Min mormor var nog i 80-årstaget sista gången hon var med ner.
Så om du tror att hon fixar själva bussresan, så går nog shoppingen bra!
Tips! Köp gekås stora plastbagar (eller vad de nu kallas) med blixtlås på o märk upp med namn så har ni lätt att packa och känna igen era påsar i bussen. De brukar ligga precis innanför ingången. Syns i trådstarten till pristråden, länk i ts här ovan.