• Kaerleksbarn

Gekås vol 14

dazazz skrev 2010-07-05 22:30:10 följande:
    då slipper hon ha benen dubbelvikta :D  förresten, om du inte redan hört det från andra håll blir det visst ett grymt slitage på skorna med bobbycar så det kan vara klokt att inte ha på finskorna :)
    Bra att veta tills det är dags för skor, tack
  • Kaerleksbarn
    Snuttjulla skrev 2010-07-06 12:28:56 följande:
    nån som kan hjälpa mig med pris på hoppgungan som finns, sån som man sätter i taket och barnet sitter i en slags sele med en stor fjäder...!? finns den fortfarande i rött!?
    189kr, dock köpte vi vår i jan när dottern va 4mån och hon är nu 9mån men kan inte hoppa i den än! Hålen för armarna är jättehögt upp. Sen förstår jag inte att de ens säljer den med karmsax då det endast fungerar i äldre hus, inte i nyare lgh...
  • Kaerleksbarn
    ehl skrev 2010-07-07 16:02:27 följande:
    Var nere idag. Vi kom vid 9 och det var så lugnt. Först vid 12-tiden märkte man att det började komma mer folk.
    Fyndade massa barnkalaspresenter.
    Gogos för 3:- påsen. Priset i göteborg är ca 30:- för samma.
     Hittade en vinteroverall (st 68) till lilltösen för 90:- som är en kopia av reimas overaller. Massor av solskyddskläder till både pojk och flicka. Köpte 2delat för 99:- (zunblock).

Ni som undrar över crocs är det inte orginalet men kopior som är snarlika inne på skoboo. Mycket barnskor på rea där inne. Köpte kavat för 199 istället för 399. Dock utplockat på gummistövlar för barn.

Lite dåligt med leksaker för små bebisar men jag är helnöjd med vår dag.
    Tyckte det va dåligt utbud på leksaker till vår 7-8månaders bebis i april o maj också,
    så det verkar det vara mer eller mindre alltid tyvärr...
  • Kaerleksbarn
    Line80 skrev 2010-07-07 23:05:20 följande:
    finns gungtassar till spjälsäng på gekås?
    Japp, 199kr
  • Kaerleksbarn
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-08 10:18:14 följande:
    Åhh! Jag älskar de byxorna!! Hoppas de finns när vi ska dit.. förhoppningsvis i höst.
    De byxorna fanns både i aug förra året och i april o maj i år
    Dock förstår jag personligen mig inte på jeans till bebisar eller barn överhuvudtaget...
  • Kaerleksbarn
    myran82 skrev 2010-07-08 13:04:22 följande:
    Hejsan.

Vi har planer på att åka till gekås om ett tag och köpa en del kläder till sonen (som han kan ha nu och även växa i och lite annat smått & gott). Jag har inte kollat utbudet på barnkläder tidigare.

Vet ni när de börjar med vinteroveraller?
    Finns det mycket fina barnkläder? Från storlek 68 & uppåt?
    Vi tänkte köpa matstolen som är lik tripptrapp. Bra eller dålig?

Något annat som man bara måsta köpa till sonen?
    Vi har aldrig behövt handla kläder till vår dotter på 9mån, förrän i april o maj på Gekås
    Då köpte vi endast i strlk74 och strlk80 som hon kan växa i, några få plagg i strlk68.
    Fanns en hel del till flicka i alla fall men pojke har jag aldrig kollat på dock!
    Vinteroveraller specifikt vet jag inte men vinterkläder över lag ska de få in i juli.
    Köpte tripptrappstolen i feb när dottern va 5mån, superbra.. både hon och vi älskar den!
  • Kaerleksbarn
    Kimberly88 skrev 2010-07-08 19:55:14 följande:
    Japp, jag såg Brio vyssan lull när jag när där den 24 Juni. Dock vet jag inte vad dem kostade.
    Vyssanlull kostar 199kr
  • Kaerleksbarn
    mirakel2010 skrev 2010-07-08 13:57:08 följande:

Heeeeeej!
    Jag ska till Ullared i sommar (som alla andra Oskyldig), och undrar om domhar  gåstolar? Hoppgunga? Leksaker till baby? (6-12 månadar?) samt har dom nån badstol som man kan ha i badkaret from dom kan sitta?

Köpte gåstolen där i april, 319kr och dottern älskar den!
    Hoppgungan köpte vi i feb då dottern va 5mån men kan inte hoppa i den än då hon är 9mån,
    visst hon är liten men fler än jag som tycker hålen för armarna är jättehögt upp.. den kostade 189kr då. Leksaker från 6mån har vi letat efter både i april och maj men tycker nästan allt är från 1år o uppåt eller riktigt små bebisleksaker som skallror osv. Badstol i badkar vet jag inget om dock badhjälp i baljan...
  • Kaerleksbarn
    lindalake skrev 2010-07-08 21:33:43 följande:

Det är finitex man ska satsa på eller? vinteroverall menar jag. vind- och vattentäta va, andas de? är de hyfsat mjuka så barnet kan röra sig i den?! Antingen hittar jag nåt på Gekås, annars blir det Pop till båda barnen. nååågot dyrare

Har själv haft finetexjacka och termobyxor från Gekås vilket fungerar lika bra på vintern som en ruggig höstdag.. håller värmen jättebra och är som fleece i ärmarna men mer vindjacka utvändigt Aldrig blivit blöt i min, hur blöt jackan än blir!
  • Kaerleksbarn
    lindalake skrev 2010-07-09 07:26:21 följande:
    det låter bra positivt om det finns till vuxna för då kan man liksom känna på materialet själv och få ett hum om hur barnen har det + att man kan vara ute och leka med dem också
    Precis, både jag och sambon har Finetexjackor.. jättenöjda båda två
    Har dessutom haft min i fem år och den är i samma skick som sambons jacka han köpte förra året!
Svar på tråden Gekås vol 14