Smultronhjärta skrev 2011-03-09 14:08:38 följande:
Jag ringde SV och de talade om för mig att så länge jag inte säljer på stadig basis(vilket jag inte gör då jag kastar ut pö om pö-läs vid ork
, man får inte göra mer än 50 000 i vinst på ett år samt att man ska kunna redovisa papper på allt vid en ev kontroll.
De flesta "Gekåssäljare" säljer enorma mängder och gör ofta god vinst på sina On the peakjackor t ex.
Till sist så vill jag förtydliga att vi som åker på salg och köper danska kläder sällan gör någon som helst vinst, iaf inte jag.. Kläderna går oftast plus minus noll och då har jag inte ens räknat med resekostnaderna och knappt danska kronan vs svenska. Nu handlar jag iofs väldigt mkt i barnens storlekar och sådant jag gillar-ibland hinner man inte använda allt,tröttna eller så vägrar stora -då åker det ut! för lilla ärver inget... Visst finns det de som åker dit i specifikt syfte att leta grejer som ger mkt pengar, i attraktiva storlekar etc men de flesta som åker av oss här på FL gör det inte
Instämmer HELT!! såå billigt är det ju faktiskt inte på salg för oss svenskor att vi tjänar pengar på det..
Jag får nog se till att det blir en tur till Gekås nart, måste dock lura med sambon då jag är sjukskriven och inte orkar köra fram o tillbaks själv än mindre gå där själv om jag får för mkt sammandragningar.. frågan är bara hur jagska lyckas få med honom
Tur att svärmor bor i Varberg, så kan kanske skylla på ett besök till henne..?
Vill ha vita hissgardiner, helst i linne men annars i linne-liknande material (absolut inte polyester eller akryl). Nån som vet om det finns? Mått isåfall?