• Evelinaaw

Unga föräldrar!

Hej.

Jag är en tjej på 22 år, och är så himla trött på hur människor ser på unga föräldrar. Så nu ska jag berätta min historia och se va ni tycker.

Jag gick 3:e året på gymnasiet och åt p-piller, hade en stabil pojkvän och bra familj och vänner.
    Men av någon annledning så blir ja gravid vid 18 år ålder, klart kom som en chock och visst vi var unga, men av någon annledning så såg jag det som ett mirakel. För är ju meningen att p-piller ska skydda.
    Vi behåller barnet, och är överlyckliga över detta både jag min pojkvän familj och vänner.

Men av någon annledning, så är det samhället utanför som dömer oss unga föäldrar, va är det som säger att om du är 40 så är du en bättre föräldrar,?!?!
    Vadå bara för livserfarenheten är längre, det där är skitsnack, livserfaenhet har ingeting med ung mamma att göra. Är så trött på allas fördomar. och först och främst av äldre människor.

Min mage började växa alla i skolan började kolla så tog på mig en tröja där det står bebis, JA JAG ÄR GRAVID!! så vet alla de, alla tog det som en klackspark ingen ont fick jag.

Men varje gång jag gick på stan, eller i affärer, så vände sig folk om, och det värsta var när mina föräldar var på ffest och dom hör hur folk sitter och viskar?!?!

VUXNA MÄNNSIKOR SITTER OCH VISKAR OM DERAS 18ÅRIGA DOTTER SOM ÄR GRAVID, SOM OM DET VORE EN SKAM I DAGEN SAMHÄLLE.

För att sammanfatta det kort, så är våran son 3 år idag, en bortskämd liten pojke ;) men unga föräldrar som orkar vara upp natt som dag, och orkar göra allting preisc som alla andra. om inte till och med bättre!

Är en stolt ung mamma!!!!!

• Svar på tråden Unga föräldrar!
  • sofiaaj
    Vilket härligt inlägg!! Är själv ingen mamma, men jag är ung och så fruktansvärt trött på alla fördommar mot unga föräldrar, antagligen för jag själv jättegärna vill bli ung mamma. men det är helt sjukt hur folk kan bete sig som de gör!!!!
    Evelinaaw skrev 2010-02-19 20:55:34 följande:
    Hej.Jag är en tjej på 22 år, och är så himla trött på hur människor ser på unga föräldrar. Så nu ska jag berätta min historia och se va ni tycker.Jag gick 3:e året på gymnasiet och åt p-piller, hade en stabil pojkvän och bra familj och vänner.Men av någon annledning så blir ja gravid vid 18 år ålder, klart kom som en chock och visst vi var unga, men av någon annledning så såg jag det som ett mirakel. För är ju meningen att p-piller ska skydda.Vi behåller barnet, och är överlyckliga över detta både jag min pojkvän familj och vänner.Men av någon annledning, så är det samhället utanför som dömer oss unga föäldrar, va är det som säger att om du är 40 så är du en bättre föräldrar,?!?!Vadå bara för livserfarenheten är längre, det där är skitsnack, livserfaenhet har ingeting med ung mamma att göra. Är så trött på allas fördomar. och först och främst av äldre människor.Min mage började växa alla i skolan började kolla så tog på mig en tröja där det står bebis, JA JAG ÄR GRAVID!! så vet alla de, alla tog det som en klackspark ingen ont fick jag. Men varje gång jag gick på stan, eller i affärer, så vände sig folk om, och det värsta var när mina föräldar var på ffest och dom hör hur folk sitter och viskar?!?!VUXNA MÄNNSIKOR SITTER OCH VISKAR OM DERAS 18ÅRIGA DOTTER SOM ÄR GRAVID, SOM OM DET VORE EN SKAM I DAGEN SAMHÄLLE.För att sammanfatta det kort, så är våran son 3 år idag, en bortskämd liten pojke ;) men unga föräldrar som orkar vara upp natt som dag, och orkar göra allting preisc som alla andra. om inte till och med bättre!Är en stolt ung mamma!!!!!
    Evelinaaw skrev 2010-02-19 20:55:34 följande:
    Hej.Jag är en tjej på 22 år, och är så himla trött på hur människor ser på unga föräldrar. Så nu ska jag berätta min historia och se va ni tycker.Jag gick 3:e året på gymnasiet och åt p-piller, hade en stabil pojkvän och bra familj och vänner.Men av någon annledning så blir ja gravid vid 18 år ålder, klart kom som en chock och visst vi var unga, men av någon annledning så såg jag det som ett mirakel. För är ju meningen att p-piller ska skydda.Vi behåller barnet, och är överlyckliga över detta både jag min pojkvän familj och vänner.Men av någon annledning, så är det samhället utanför som dömer oss unga föäldrar, va är det som säger att om du är 40 så är du en bättre föräldrar,?!?!Vadå bara för livserfarenheten är längre, det där är skitsnack, livserfaenhet har ingeting med ung mamma att göra. Är så trött på allas fördomar. och först och främst av äldre människor.Min mage började växa alla i skolan började kolla så tog på mig en tröja där det står bebis, JA JAG ÄR GRAVID!! så vet alla de, alla tog det som en klackspark ingen ont fick jag. Men varje gång jag gick på stan, eller i affärer, så vände sig folk om, och det värsta var när mina föräldar var på ffest och dom hör hur folk sitter och viskar?!?!VUXNA MÄNNSIKOR SITTER OCH VISKAR OM DERAS 18ÅRIGA DOTTER SOM ÄR GRAVID, SOM OM DET VORE EN SKAM I DAGEN SAMHÄLLE.För att sammanfatta det kort, så är våran son 3 år idag, en bortskämd liten pojke ;) men unga föräldrar som orkar vara upp natt som dag, och orkar göra allting preisc som alla andra. om inte till och med bättre!Är en stolt ung mamma!!!!!
  • Evelinaaw
    tack så skönt att höra;)
  • Tessaa89

jag är preci som du, men själv hoppade jag av gymnasiet när jag blev gravid, men jag är fortfarande en bra mamma åt min son, hur gammal jag än hade varit, det växer man ju in i under grav och efter.. =)

håller med dig i ditt inlägg.

• AnnaT

Jag orkar inte bry mig längre om folk kollar jag är 20 år och fick mitt andra barn för tre månader sen och kan ju säga att folk stirrar ögonen ur sig när man åker tunnelbanna eller buss med en syskonvagn :D

• Evelinaaw
    AnnaT skrev 2010-02-19 22:58:51 följande:
    Jag orkar inte bry mig längre om folk kollar jag är 20 år och fick mitt andra barn för tre månader sen och kan ju säga att folk stirrar ögonen ur sig när man åker tunnelbanna eller buss med en syskonvagn :D
    förstår de, och grattis:D helt otroligt hur människor kan vara.
  • mbeki

Rätt svamligt, om jag ska vara ärlig.

• Helennnna

Känner verkligen igen det där! Lider med dig!

Jag är 20 nu och jag har en 2 åring och en på en månad. Visst stirrar folk när jag är ute och går. Men jag ser många leenden också!

Till en början blev jag väldigt lessen, jag kännde mig kränkt på något vis. Som om man vore en bättre förälder bara för att man är 40? Skitsnack!

Men nu bryr jag mig inte längre. Jag ser mig inte ens som en ung mamma, utan bara en mamma. Jag stör mig inte alls längre. 

Jag har ätit p-piller. Har horminspiral nu för känner att det räcker med barn, hoppas denna är säkrare. Jag var inte så exakt med tiden när jag åt p-piller, tror att jag blivit gravid pga det. Kom som en chock båda gångerna men dom har varit välkomna av både mig, sambon (pappan till båda barnen), familj och vänner.

• Evelinaaw
    mbeki skrev 2010-02-19 23:07:35 följande:
    Rätt svamligt, om jag ska vara ärlig.
    Vadå ? förstår inte`?
  • MariaKsk88

Jag är också en stolt ung mamma :D Men jag fick faktiskt positiva kommentarer på gymnasiet också.. andra elever som kom fram och sa "Gud vad häftigt, tänk att du vågar, jag skulle också vilja ha barn osv." Och på studenten när min son var 4 mån kom okända personer på bussen och grattade :) Då var jag stolt som fan. Klart att det alltid kommer finnas folk som dömer, men skit i dem. Du mår bara sämre av att tänka på dem..

Svar på tråden Unga föräldrar!