Unga föräldrar!
Hej.
Jag är en tjej på 22 år, och är så himla trött på hur människor ser på unga föräldrar. Så nu ska jag berätta min historia och se va ni tycker.
Jag gick 3:e året på gymnasiet och åt p-piller, hade en stabil pojkvän och bra familj och vänner.
Men av någon annledning så blir ja gravid vid 18 år ålder, klart kom som en chock och visst vi var unga, men av någon annledning så såg jag det som ett mirakel. För är ju meningen att p-piller ska skydda.
Vi behåller barnet, och är överlyckliga över detta både jag min pojkvän familj och vänner.
Men av någon annledning, så är det samhället utanför som dömer oss unga föäldrar, va är det som säger att om du är 40 så är du en bättre föräldrar,?!?!
Vadå bara för livserfarenheten är längre, det där är skitsnack, livserfaenhet har ingeting med ung mamma att göra. Är så trött på allas fördomar. och först och främst av äldre människor.
Min mage började växa alla i skolan började kolla så tog på mig en tröja där det står bebis, JA JAG ÄR GRAVID!! så vet alla de, alla tog det som en klackspark ingen ont fick jag.
Men varje gång jag gick på stan, eller i affärer, så vände sig folk om, och det värsta var när mina föräldar var på ffest och dom hör hur folk sitter och viskar?!?!
VUXNA MÄNNSIKOR SITTER OCH VISKAR OM DERAS 18ÅRIGA DOTTER SOM ÄR GRAVID, SOM OM DET VORE EN SKAM I DAGEN SAMHÄLLE.
För att sammanfatta det kort, så är våran son 3 år idag, en bortskämd liten pojke ;) men unga föräldrar som orkar vara upp natt som dag, och orkar göra allting preisc som alla andra. om inte till och med bättre!
Är en stolt ung mamma!!!!!