• AnnaT

Unga föräldrar!

Jag orkar inte bry mig längre om folk kollar jag är 20 år och fick mitt andra barn för tre månader sen och kan ju säga att folk stirrar ögonen ur sig när man åker tunnelbanna eller buss med en syskonvagn :D

• AnnaT
    Dr Mupp skrev 2010-02-20 00:44:26 följande:
    Varför tror "alla" unga mammor att så fort nån tittar på dem är det för att de tycker att det är fel att det är unga mammor. Har ni så dåligt självförtroende att ni måste tro att alla snackar och/eller tänker skit om er? Har ni aldrig tänkt på att det kan beror på att de tycker att era barn är otroligt söta. Eller att ni har en fin mage. Och ja folk tittar lika mycket även om man är 30.
    Men vi är ju inte dumma!
    Folk ger olika blickar fattar du väl, om någon ler och ser snällt på en tror man ju inte att dom kollar för att det är fel att vara ung mamma.
  • AnnaT
    shpongle skrev 2010-02-21 03:31:34 följande:
    Fast samtidigt så har faktist de som är 50+ och varit mammor i över 30 år och uppfostrat kanske tre barn vääääldigt mycket erfarenhet och ofta tycker jag de har bra tips också. Jag försöker inte ta illa vid mig utan uppskatta att de vill dela med sig av sina råd och tips - som de flesta vill i all välmening och inte för att "trycka ner de unga föräldrarna". Min svärmor kan väldigt lätt tolkas som att hon kommer och domderar och såhär-ska-det-va om väldigt mycket, men jag vet att det är hennes sätt att vara och att hon faktist verkligen menar väl av omtanke och inte att köra över. Man får sålla och lyssna på det man vill, och försöka att inte ta så illa upp om de råkar uttrycka det på klumpigt sätt. Oftast vill ju 50+:arna bara jätteväl och vill visa att de bryr sig, de minns hur jobbigt det var och vill underlätta för en med massa tips. Jag är otroligt tacksam för de gamla mammorna som faktist vill dela med sig av tipsen, för mycket de berättar är mycket bra också...
    Jag blir as irriterad och ret ut sagt förbannad när folk säger hur jag ska uppfostra min son, alltså 50+ tanter!
    Visst att dom vet osv men ber jag inte om tips och ideer så behöver dom inte stå och berätta saker som jag faktiskt kanske redan vet.
    Det är en helt annan sak om man frågar för då är det ju något man vill ha hjälp med.
Svar på tråden Unga föräldrar!