psyko II skrev 2010-10-05 12:35:11 följande:
Jo jag har läkarkontakt, har terapi 1 gång/v + sjukgymnast (kroppskännedom) en gång varannan vecka, socialpsykiatrin 1 gång/v
Pratade sist om att sätta in medicin igen emn nu är hon borta denna vecka så det blir inte mer prat om det förrän nästa vecka.
Jag har fortfarande inte helt riktigt tagit till mig sjukdomen. Jag kanske bara trissar upp mig själv, tror att jag e hyppo, kanske bara vill ha nått att skylla på...asch jag vet inte krångligt är det i allafall.
susye skrev 2010-10-05 12:24:55 följande:
inte så bra kanske att vara utan medicin. finns ju massor av andra mediciner än litium. själv ahr jag lamotrigin o blir aldrig manisk längre. du borde nog diskutera detta med din läkare så inte manin går över i psykos vilken den ju kan göra. av egen erfarenhet vet ju hur sånt kan sluta
kram
Tror jag har för stor kontroll för att det ska gå över i psykos, fast jag vet inte egentligen vad en psykos är...kanske har haft det utan att veta om det....eller??
hmm nä nu ska jag dammsuga å skura en sväng, måste som sagt passa på.... :-S
kram på er
kontroll mot att det går över i en psykos kan ingen ha tyvärr. psykos kan man ju till o med få utan att ha nån psykisk sjukdom men vid mani ökar risken markant o då tappar man verkligheten totalt o det kan vara farligt. så tyvärr kontroll över det kan man inte ha. men hoppas din mani går över