Anonym (trötta frugan) skrev 2010-11-04 01:18:46 följande:
Okej, men då låter det ju som att det hjälper riktigt bra ändå. Om jobbet är pressande just nu är det kanske nästan "normal" ångest du känner. Svårt att avgöra vad som är "normal ångest", men i pressande livssituationer reagerar väl alla (utom Dali Lama och sånna

) med nedstämdhet, dåligt humör, ångest eller liknande, tror jag.
Litium har samma effekt på min man. Hans ilska och negativa tankar hinner inte skena iväg lika långt med honom. Han kommer till och med själv på att han borde be om ursäkt. Och det är ju väldigt bra för vår relation.
Vilken tur du haft, som inte har haft värre biverkningar. Min man har fortfarande väldigt dålig mage. Han kräks inte längre, men han måste akut springa till toan minst 10 gånger per dygn. Han får även gå upp på natten och bajsa. Illamående är han till och från, och han kan fortfarande inte äta helt som vanligt. Att maten smakar salt har han inte sagt något om. Han älskar salt, så det skulle han nog inte se som något jobbigt. Däremot tycker han att metallsmaken är besvärande. Fast det kanske är samma sak som du menar. Han har den smaken i munnen hela tiden. Jag slickade lite på en av hans tabletter, och det är verkligen en stark och speciell smak.
Min man är inte heller törstig. Men man ska väl försöka dricka lite extra i alla fall, eller?
Hej och godmorgon!
Visst smakar de vedervärdigt? Jag försökte få min man att slicka på en men han vägrar
Det som är trist med ångesten är att jag verkligen inte får luft, psyk höll på att skicka mig till sjukan för de trodde jag fått ett allergianfall, men ångesten spänner musklerna i halsen och bröstet så mycket att de tillslut dessutom blir inflammerade!
Så stesoliden behövs på alla plan, det enda är att jag blir så jävla TRÖTT av dom! Jag äter redan uppiggande preparat för narkon, och ligger på en hög dos så jag kan ju inte justera mot det heller.
De säger att jag inte får dricka mindre kaffe än nu för då ökar lithiumkoncentrationen... så... jag funderar på att dra ner och se vad som händer

*schhhh* mitt liv, mitt val