susye skrev 2010-06-22 22:44:47 följande:
gnäll på du, ingen fara.
man kan gnälla o stötta på en gång ska du veta.
jag vill inte att du känner att du bara måste stötta mig nu utan även gnälla av dig o få mitt stöd.
den där starka fasaden du nämner känner jag så väl igen. den masken har jag använtmig av i många år o gör väl nu också i många sammanhang när folk frågar hur det går. visar bara min totala SMÄRTA o sorg för ett fåtal.fel jag vet men är man inövad på att ta på masken så är det itne lätt att låta bli.
men jösses. vad är det för mor du har (ursäkta frågan)? hur kan en mor medvetet hålla isär sina syskon? låter i mina öron sjukt men jag vet ju inte varför o av vilken anledning hon gör så. men egentligen finns det INGEN anledning att göra så. hur gammal är din bror?
Han fyller 18 i december och .. min mamma är bara hemsk. lång historia kort, hon berättade först när jag var 14 ca att min "pappa" som jag bodde med inte var min pappa.
När jag fyllde 18 år, 20 minuter efter 12slaget på natten slängde hon ut mig för att jag röstade blått, inte rött... hon berättade aldrig vem pappa var men jag hittade honom nästan exakt en månad efter jag fyllde 18! Då fick jag 4(!!!) nya syskon, pappa är världens snällaste.
SJuk grej: i 5-6 år bodde jag alltså granne med min riktiga farfar, men mamma ljög om att pappa var våldsam och den familjen var dpålig.
Mamma anm'älde mig när hon slängt ut mig iallafall för att jag skulle knarka, jag fick gå till socialen och göra drogtester, allting var negativt såklart, men hon stod på sig, ljög om att min pappa skulle ha sagt att han inte orkade ha kontakt med mig nu för att jag var så hemsk(!)
Jag försökte besöka min bror på hans skola, min gamla skola, lärarna känner mig, så de sa som det var: om de såg mig skulle de ringa polisen eller min mamma som i sin tur skulle ringa polisen, jag var 18 och visste inte att det var tomma hot men mina gamla lärare ringde såklart inte, de tyckte synd om oss.
Min mamma har pratat ner mig inför mormor och morfar så de vägrar kontakt med. Min styvpappa får inte ha kontakt med mig.
Och detta var 8 år sen och just idag blossade det upp igen. Fan....
Det blev inte ens kort....
Jag knarkar inte, jag har köpt ett hus, jag har gift mig, jag har ett heltidsjobb och två diagnoser. Inget jag gör kommer någonsin duga. Jag har 5 eller 6 kort på mig sedan innan jag var 18 år, resten har hon slängt säger hon.
Jag ringde henne för ett halvår sen...sa att jag saknade henne och lillebror ocjh allt, hon sa: vi saknar inte dig, vi har glömt dig och vi vill inte ha kontakt mer med dig.
Tack mamma. verkligen.