Boende i Schweiz del 11.
Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!
Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!
Jag är inte online så ofta så jag svarar ganska sent. Maken håller på åff iaf
Kladdkaka, Jag bor i Bern och är dagledig och barnlös med hund men det kanske inget gör. Skulle vara kul att hitta på något med en exotisk svenska Umgås annars mest med amerikaner, har bara blivit så.
Jag behöver lite tips och råd. Vi vill börja en utredning om varför vi är barnlösa. Vad tror ni är det smartast att göra det här nere, vänta tills vi är tillbaka i Sverige (vi kommer flytta men, när, var, hur, vet vi inte än kan dröja 6mån-10år) eller börja härnere nu och sen kanske fortsätta i Sverige beroende på när vi flyttar, eller helt enkelt göra klart allt och flytta tillbaka när vi har skaffat oss barn?
Maken vill flytta till Sverige av okänd anledning så det är inte beroende av jobb, skola eller något annat.
Jag skulle satt igang med utredningen sa snart som mojligt. Ni vet ju inte, kanske det tar lang tid att komma pa vad det ar, och sedan lang tid att verkligen bli gravid, och da skulle jag tyckt det var onodigt att ha vantat kanske flera ar pa att starta. Om ni verkligen skulle flytta innan utredningen ar klar, gar det sakert bra att flytta over dossien (vad det nu heter pa svenska, patientjournalen?). Och skulle det vara nagot som ar snabbt att hitta orsaken och fa en losning ar det kanske synd att ha vantat lange i onodan?
Sedan kan det kanske bero lite pa vad ni har for forsakring ocksa, och om ni kanner er bekvama med tyskan. Sjalva behandligen kanske ar dyrare har nere an i Sverige. Jag kanner ett par som gjort IVF och de akte till Frankrike for att det var billigare, och sa ett par som gjort utredning i Schweiz, men ingen behandling efterat de ville hellre adoptera.
Halloj
Har ni erfarenheter av glutenprodukter här? Något bra bröd som ni kan tipsa om, helst från Migros? :)