Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Har du bakat kön eller ska? har ingen riktig koll på vilka som är gravida här inne och inte så du får ursäkta om jag kanske ställer en dum fråga.

Längtar...239 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-05-12 12:42:27 följande:
    Jag har 3 systrar så flickebarn går i arv här vi är många i släkten som får flickor nä jag förösker inte nu men i framtiden och då hade vart kul och prova gossebakning håller tummarna för dig nu kram
    Lycka till i framtiden när ni ska baka gosse

Min mamma har 4 flickor mig och min syster och mina 2 halvsyrror.

Mina bio syrra har en dotter, och mina halvsyrror har 1 varsin dotter.

Så vi får se vad jag får
    skrållan1978 skrev 2010-05-12 13:07:02 följande:
    är det ngn som vill gissa på mina ulbilder vad det är som gömmer sig i magen??? Tänkte skriva ner gissningarna så får vi se sen vilka som har rätt o fel=)www.mammatill7.babyblogg.se
    Jag har gissat på flicka och gör det fortfarande.
    Längtar...238 dagar kvar
  • Väntan på en liten

Jag åt apiforce den månaden jag plussade. har nu i 2 nätter drömt att jag fött en liten flicka Hur trovädiga är drömmar egentligen?

Längtar...235 dagar kvar
  • Väntan på en liten

Grattis Lycktan Vad kul

Längtar...234 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    lajm skrev 2010-05-17 15:23:34 följande:
    Lycktan - GRATTIS! Vilka härliga nyheter. Superkul!Själv var jag på KUB test idag och det var inte så bra resultat tyvärr. Fick förhöjd risk som var 1:184 så att nu ska vi gå vidare med Fostervattensprov eller Moderskapsprov. Hon skickade remissen direkt till Huddinge Sjukhus så jag hoppas få tid inom kort. Jobbigt att inte veta. Sen ställs man ju inför många nya tankar. Vad gör vi om barnet är sjukt? Inte kan få ett friskt liv? etc. Men även om FVP och MKP innebär en förhöjd missfallsrisk så känner jag att vi måste göra det. Mannen håller med. Men jag kan inte gå i ovisshet till November och inte veta. Pust. En jobbig morgon men jag försöker vara positiv. Det kanske är jättebra med bebisen också. Jag tyckte jag såg en liten snopp. Ska lägga in bild senare. NU är det ju jättetidigt för att se men jag tror jag har en liten Wilmer i magen Det känns så. 2 prinsar är ju kanon det med. Hoppas bara att han är frisk.Visst brukar man kunna få svar på kön till 100% efter FVP eller MKP? I så fall kommer vi nog kolla det. Jag kan inte hålla mig. Håll tummarna för oss snälla. Miffi - Bli nu inte skrämd av våra siffror på CUB utan det kommer säkert gå mycket bättre för er. Håller tummarna. På Väg mot syskon - känns det som en kille? Jag hoppas ni får en liten tös nu. Kram alla.
    Usch vad jobbigt för dig med all oro. Vet inte vad jag ska skriva, men jag hoppas ni får en tid fort, ett snabbt svar och allt är bra med er lille Wilmer/Wilma (kanske?)
    skrållan1978 skrev 2010-05-17 15:52:43 följande:
    Lajm, Förstår du är orolig men det behöver ju inte vara ngt, jag avstod från att göra det testet här då jag VET jag får förhökd risk iom med min ålder(32) valde att istället låta ta det som det kommer, men hade jag gjort testet o fått liknande resultat så hade jag givetvis gått vidare o kollat upp. ÅH du får visa bild sen=) är nyfiken=) kram på dig!!
    Varför skulle du får förhöjd risk bara för att du är 32 år?
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-05-17 16:56:20 följande:
    Åhh usch jobbig väntan. Jag har gjort både mkp och fvp  och det ska väll vara nästan 100% säkert könet vid detta. Vi hade också en liten Wilmer i magen men han hade trisomi 18 inte förenad med liv säger dom så vi avbröt graviditeten mycket jobbigt. Jag håller tummarna för att det inte är något och om det är något du oroar dig kring fvp eller mkp så fråga gjorde ett akut fvp i samband med att man såg avikelser på Wilmer vid rul. Mkp fick jag göra graviditeten efter honnom för att kolla att allt stod rätt till, mkp kan göras tidigare i graviditeten än fvp. Många kramar och jag tror inte det är någon fara ni ska se att ni snart har eran Wilmer
    Det stämmer att man gör MKP tidigare än FVP. MKP görs vid 11 fulla veckor och FVP vid 15 fulla, met det jag läst så är FVP "säkrare" eftersom det görs senare i graviditeten.

På nåt sätt så tycker jag MKP verkar läskigare än FVP.
    Miffi skrev 2010-05-17 18:39:07 följande:
    Någon som testat ringtest? Jag gjorde det under förra veckan tre ggr med samma resultat så jag hoppas ju nu att det stämmer. Så här fick jag:Flicka ,pojke ,pojke ,flickaDen första vet jag ju inte eftersom det var en abort men dom två andra har ju stämt. Så nu får vi se om det blir en flicka Tycker det är skumt att det blir samma resultat alla gångerna.
    Har inte provat det. Har lite svårt att tro på det. Jag får se om jag ska ta reda på könet i förväg, men känner jag mig själv rätt så kommer jag ha svårt att hålla mig ändå till födseln
    Längtar...234 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-05-17 20:28:04 följande:
    Vänta på en liten.Jag tyckte fvp var lite otrevligare att ta än mkp men mkp är lite besvärligare att ta men jag tyckte inte de kändes så mycket vid fvp så är det bara obehaglig känsla ingen smärta men käns som man sticker en nål i en boll fört motstånd sen ihåligt.men det är absolut inte så läskigt som jag trodde att göra dessa väldigt smärtfritt faktiskt.
    Hur länge fick du vänta på svar? Är svaret 100%?
    Längtar...234 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-05-18 07:15:55 följande:
    när vi gjorde fvp var jag så långt gången att de gjorde ett sk snabbtest fick besked redan dagen efter över telefon.mkp fick jag vänta 3 veckor på svar, jobbig väntan.
    Oj, det var snabbt att få svar redan dagen efter, men 3 veckor på MKP låter tufft.
    Längtar...233 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    skrållan1978 skrev 2010-05-18 14:36:26 följande:
    Jennyfer: tack för "titten"=)man känner sig ju lite som en detektiv just nu=)sen kan  jag tycka att på den bilden dä r ebisen har rumpan i vädret o tar spjärn så borde man sett ngt snoppliknande då den verkligen bresar ut sig så allt blir platt däruppe?? Våra pojkar har vi ju tom sett snorren i profil, som en liten ostbåde som kikar upp=), hoppas men vågar inte tro, trots att selbing skrivit 90% flicka, man e väl bra fånig=)
    Tror som jag skrivit tidigare till dig att det är en flicka.
    Längtar...233 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-05-18 15:37:49 följande:
    ja usch 3 veckor var inte alls kul men vid 3 veckors odlingen kollar dom allt visd de akuta fvp kikade dom väll bara efter det dom misstänkte hur det nu fungerar
    OK. Jag vet annars att snabbanalysen vid FVP tar 1 vecka annars vid långtidsodling tar det 3 veckor, tror att de gör snabbanalyser om det inte misstänker något speciellt eller att man barn sedan tidigare med koromsomavvikelse/missbildning eller att finns i släkten.

Jag tror man inte får välja. 1 vecka känns ju oclså som en lång tid, men är kort tid om man jämför med 3 veckor.
    Längtar...233 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    lajm skrev 2010-05-18 17:27:27 följande:
    Vad skönt att ni fick låg risk. Och var roligt att du tyckte se gaffeln Då är det säkert en liten tös. En mammas instinkt brukar stämma Vi har också RUL den 28 juni. Men först väntar FVP och då ska vi nog ta reda på könet.
    Hur kommer det sig att du ska göra FVP? Jag velar mellan det och KUB och vet varken ut eller in?
    Längtar...233 dagar kvar
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke