lajm skrev 2010-05-17 15:23:34 följande:
Lycktan - GRATTIS! Vilka härliga nyheter. Superkul!Själv var jag på KUB test idag och det var inte så bra resultat tyvärr. Fick förhöjd risk som var 1:184 så att nu ska vi gå vidare med Fostervattensprov eller Moderskapsprov. Hon skickade remissen direkt till Huddinge Sjukhus så jag hoppas få tid inom kort. Jobbigt att inte veta. Sen ställs man ju inför många nya tankar. Vad gör vi om barnet är sjukt? Inte kan få ett friskt liv? etc. Men även om FVP och MKP innebär en förhöjd missfallsrisk så känner jag att vi måste göra det. Mannen håller med. Men jag kan inte gå i ovisshet till November och inte veta. Pust. En jobbig morgon men jag försöker vara positiv. Det kanske är jättebra med bebisen också. Jag tyckte jag såg en liten snopp. Ska lägga in bild senare. NU är det ju jättetidigt för att se men jag tror jag har en liten Wilmer i magen Det känns så. 2 prinsar är ju kanon det med. Hoppas bara att han är frisk.Visst brukar man kunna få svar på kön till 100% efter FVP eller MKP? I så fall kommer vi nog kolla det. Jag kan inte hålla mig. Håll tummarna för oss snälla. Miffi - Bli nu inte skrämd av våra siffror på CUB utan det kommer säkert gå mycket bättre för er. Håller tummarna. På Väg mot syskon - känns det som en kille? Jag hoppas ni får en liten tös nu. Kram alla.
Usch vad jobbigt för dig med all oro. Vet inte vad jag ska skriva, men jag hoppas ni får en tid fort, ett snabbt svar och allt är bra med er lille Wilmer/Wilma (kanske?)
skrållan1978 skrev 2010-05-17 15:52:43 följande:
Lajm, Förstår du är orolig men det behöver ju inte vara ngt, jag avstod från att göra det testet här då jag VET jag får förhökd risk iom med min ålder(32) valde att istället låta ta det som det kommer, men hade jag gjort testet o fått liknande resultat så hade jag givetvis gått vidare o kollat upp. ÅH du får visa bild sen=) är nyfiken=) kram på dig!!
Varför skulle du får förhöjd risk bara för att du är 32 år?
CoolaSuperMamsen skrev 2010-05-17 16:56:20 följande:
Åhh usch jobbig väntan. Jag har gjort både mkp och fvp och det ska väll vara nästan 100% säkert könet vid detta. Vi hade också en liten Wilmer i magen men han hade trisomi 18 inte förenad med liv säger dom så vi avbröt graviditeten mycket jobbigt. Jag håller tummarna för att det inte är något och om det är något du oroar dig kring fvp eller mkp så fråga gjorde ett akut fvp i samband med att man såg avikelser på Wilmer vid rul. Mkp fick jag göra graviditeten efter honnom för att kolla att allt stod rätt till, mkp kan göras tidigare i graviditeten än fvp. Många kramar och jag tror inte det är någon fara ni ska se att ni snart har eran Wilmer
Det stämmer att man gör MKP tidigare än FVP. MKP görs vid 11 fulla veckor och FVP vid 15 fulla, met det jag läst så är FVP "säkrare" eftersom det görs senare i graviditeten.
På nåt sätt så tycker jag MKP verkar läskigare än FVP.
Miffi skrev 2010-05-17 18:39:07 följande:
Någon som testat ringtest? Jag gjorde det under förra veckan tre ggr med samma resultat så jag hoppas ju nu att det stämmer. Så här fick jag:Flicka ,pojke ,pojke ,flickaDen första vet jag ju inte eftersom det var en abort men dom två andra har ju stämt. Så nu får vi se om det blir en flicka Tycker det är skumt att det blir samma resultat alla gångerna.
Har inte provat det. Har lite svårt att tro på det. Jag får se om jag ska ta reda på könet i förväg, men känner jag mig själv rätt så kommer jag ha svårt att hålla mig ändå till födseln