Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Miffi skrev 2010-04-24 10:51:28 följande:
    Tror att det är så att om man vill så gärna ha barn så tror jag att det låser sig. Så har det varit för mig iallafall, så fort jag har börjat tänka på något annat så har jag blivit gravid Detta stämmer väl inte för alla men för mig iallafall.
    Jag är så less på det där påståendet och det är bara en myt.Hur kan tänkandet påverka ens förmåga att bli gravid? Då skulle vi ju inte behöva ha p-piller, spiral osv då kunde vi ju sätta igång tankeverksamheten då.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    na96gen skrev 2010-04-24 11:08:09 följande:
    hej alla glada nu är det snart dax att börja kissa sticka och se när ÄL kommerMen jag läste för ett tag sedan om att man skulle ej kissa morgon eller kväll utan dag Vad skall man tänka på .. skall det vara ej kissat på tex 4 timmar eller vad ?tar tacksamt emot tips ha en bra dag
    Det stämmer, mellan kl 10-20 och jag tror man skall hålla sig 4 timmar innan man testar.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    jessica1979 skrev 2010-04-24 12:36:56 följande:
    Mina äl-test kan man ta när som helst på dygnet. Det enda som står är att man ska begränsa intagandet av vätska två timmar innan. Jag har tagit på morgonen och det har funkat utmärkt.
    Jag använde mit utav stickor från Testlagret och i manualen till de så står det att man ska testa mellan kl 10-20. Sedan har jag läst mycket om att det inte är så bra att testa på morgonurin eftersom det innehåller mycket slagg samt att LH är som lägst på morgonen och på topp på eftermiddagen.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-04-24 16:01:07 följande:
    Det kanske inte är så för alla men en myt är det ju inte direkt.... SÅ många par som försökt med allt i många år,sen adopterar de barn och vips är de gravida! Det har hänt MÅNGA gånger........ Men men..
    Och hur många år tar inte adpotionsprocessen då? Och hur har det med tanken att göra menar du?
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    Miffi skrev 2010-04-24 17:34:10 följande:
    Håller helt med dig där. Och jag kan ju bara se till mig själv...
    Så du vet att det inte är en myt? Vem har sagt det? För fertilitsexperter tror jag mer på i det här fallet och de säger att infertilitet inte har nåt med tankeverksamheten att göra.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    jessica1979 skrev 2010-04-24 18:45:49 följande:
    Kanske är olika mellan olika tester då. Jag köpte från billiga-tester.se
    Ingen aning står väl i manualen till dina tester.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    skrållan1978 skrev 2010-04-24 21:11:42 följande:
    självklart så stämmer det ju inte JÄMT=) e säkert väldigt olika, men man har ju hört och vart med om liknande, för vissa så kan det vara  bra att slappna, av inte täka så mkt på det, för vissa så går det ju ändå itnte, vet  hur jobbigt det måste vara för alla dom som försöker o försöker o sen få höra att "sluta tänka på det så blir det bebis"- självklart är det en liten myt, men i bland faktiskt så funkar det=) som med allt annat i livet, olika för alla=)Jag är så glad så glad när jag känner liten i magen, njuter för varje sekund=) ÅHH vad jag längtar, om snart bara 11 dgr får ja se liten igen, o få en film på H'n=)) OHH vad jag längtar nu!!!!! ngn som varit på tittut????
    Jag fattar inte hur tanken att bara jag slappnar av så blir jag lättare att bli gravid. Om jag då ska tänka på att inte tänka på det så tänker jag likt förbannat på det och min gyn som görutredning har inte sagt nåt till mig om att sluta tänka på det, lite svårt när man ska ta olika hormoner dessutom.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    jessica1979 skrev 2010-04-24 22:24:09 följande:
    Uppenbarligen är det olika ja, eftersom det just står så i manualen till mina tester att man kan testa när som. Så alltså beror det på vilket test man har vad som gäller och det går inte att säga att man aldrig ska testa på morgonen.
    Okej gör som du vill, men jag har läst på flera ställen att det inte råds att testas på morgonen pga slagg och att LH nivån är så låg då. Får man då negativt så kanske man missar sin stegring om man inte testar flera ggr om dagen som jag bla gjorde. testar inte längre med ÄL test utan tempar bara.
    Längtar...
  • Väntan på en liten

Kan vi inte bara lägga ner denna diskussion? Känns så himla onödig att det ska skrivas sida upp och sida ner om detta när vi är av olika åsikter. Tråden handlar ju om andra saker än detta och det ska vi respektera.

Längtar...
  • Väntan på en liten
    na96gen skrev 2010-04-25 09:10:31 följande:
    Självklart kan vi det Har du barn sedan tidigare ?ha en bra dagKram
    Skönt.

Inga barn utan detta blir första.
    Längtar...
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke