• Vix

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Grattis Miffi.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Vix

Har varit på RUL idag och fått sett vår PRINSESSA BM var till 90% säker och kunde sätta sina pengar på att det skulle vara en tjej. Känns så chockande att vi ska ha lyckats att få en liten tjej.

• Vix
    Goabullen skrev 2010-12-17 06:45:38 följande:
    Va kul Vix att det lyckades - hade du det på känn? Såg du att det var en snippa själv?
    Jag har upplevt denna graviditet så annorlunda men har liksom inte vågat hoppats allt för mycket. Har sagt att jag har varit 70% säker att det är en tjej. Stirrade på tv-skärmen och såg ingen pung eller snopp som man är van vid utan det var bara några streck och då berättade bm när min man frågade att det var en prinsessa som snurrade runt där inne
  • Vix
    mirakel10 skrev 2010-12-17 19:03:16 följande:
    Vix grattis, hur såg bm detta?Kollade hon bara från sidan eller underifrån? Nån som vet om man kan se kön från sidan vid rul?Nått som sticker ut lixom om det är en pojk eller måste man kolla underifrån e det det enda som går?
    Tack BM kikade mellan benen tror det var liksom framifrån/ underifrån och det var inget som stack ut och beskrev att ett barn kissar var 45:e minut och då brukar man se snoppen och våran bebbe hade full blåsa när hon började kika och sen kissade hon så då var bm säker sa hon. men de kan ju inte lova till 100% men hon skulle kunna sätta sina egna pengar på det så det känns ju lovande
    Love83 skrev 2010-12-17 15:09:30 följande:
    vix va roligt jag såg ju på mina att det var något som stack ut och det har jag alldrig sett förut så håll tummarna för att det faktiskt var snoppar jag såg

påvägmotsyskon slemmisen är ju ett gott tecken på att det börjar hända grejer håller tummarna.
    Tack Håller tummarna för dig att det är killar
  • Vix
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-02 00:43:43 följande:

V41 (40+0) Taget idag 1januari 2011 =) Bf+1 blir det väl då.. Nu får bebis komma... stramar o känns i hela magen....

LOVE83 superfina bilder på pojkarna =)

Jisses vilken kula du har Men vad skönt att du passerade nyårsafton så du får en liten elva. Har haft en kusin som skulle ha fyllt 30 år på nyårsafton och han tyckte det inte va så skoj att få vara "minst" jämt. Nu kommer din bebis bli äldst bland sina vänner
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Vix

Min mage växer och det går inte att missa att jag är gravid. 21+0 idag Min lilla sessa är så lugn så ibland blir man lite orolig  Båda pojkarna var som yrväder i magen och kände dem tydligt väldigt tidigt men den här lilla hon buffar och rullar runt lite när jag ligger ner. Men buffarna har blivit så starka iallafall så gubben fick känna en liten knäpp på juldagen

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Vix

Vi hade sex på äl och ut kom båda våra söner. Mitt ph är högt, har kollat med ph-remsor, så det är till fördel för killar. Nu testade jag att äta tranbärstabletter och hade sexuppehåll i två veckor och hade sex någon dag innan äl och då blev jag gravid med en liten flicka. Så jag säger som tidigare företalare att jag tror stenhårt att mycket beror på ph i underlivet.

• Vix
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-05 20:56:12 följande:

Hej alla. Nu är jag hemma från bb, Fick vår älskade pojke igår kl 05:40. Åkte in runt midnatt (10mil) med inte så jättemycket värkar/onda, men tillräckligt regelbundet och starkare än innan. Va välkommen in eftersom det är 3.e barnet och att det är en bit att åka.. Och tur va väl det. Han föddes ju som sagt 5.40 =)

Det va inte en liten krabat vi fick (enligt ul för 15 dagar sen innan han föddes uppskatta honom till. 3252g) drygt 1 kg fel i tillväxtul .. Ja jag kände han kändes stor i magen, men men alla sa "normal bebis"

Ut kom han iaf med vikt 4480g och 52cm. huvud 38cm. Förlossningen gick bra. Det va en moderkaksbit kvar så ja fick åka på op och ta ut den, gick smidigt och fort så de känns väl okej.

Det var lite kort om oss.
    GRATTIS tilll prinsen. Vad fin han är
    Förstår inte varför folk inte kan lyssna på mammorna om vad de säger. Du hade ju rätt om storleken. Mamma vet bäst
  • Vix

Tror inte man kan se äggledarna, var det inte lårbenen som glimtade till? Hoppas det blir det ni hoppas på

• Vix
    EmmaAF skrev 2011-01-15 18:01:27 följande:

Haha nä det var nog inte äggledarna Men inte lårbenen heller för dom tjocka "strecken" satt precis neranför urinblåsan och innanför höftbenen =).  Men det såg inte riktigt ut som den berömda "hamburgaren"

Vi har ju försökt baka tjej men nu när jag blev längre gången än jag trodde har vi alltså inte lyckats med att ha sex INNAN ägglossningen, haha så vi får väl se Känslan säger tjej, men det vågar jag inte lita på =)

Fast man kan inte lita på ul alla gånger. Enligt vårat ul så har jag haft jungfrufödslar varje gång Lita på dig själv och att du känner din kropp bäst.
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ & bebis bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Vix
    syskonsförsök skrev 2011-01-18 10:17:04 följande:
    Hej tjejer!

Jag är helt ny här och vi ska nu börja försöka få ett syskon till vår underbare lille son. Självklart (som ni redan vet..) så är könet inte allt men det vore lite roligt å försöka få en liten tjej denna gången.

Jag har följt er tråd på avstånd och kände att det nu var dags att göra mitt första inlägg.. Får jag vara med er?

Så.. För att "göra" en tjej så har jag förstått det som följande:

- äta tranbärstabletter
    - kalcium
    - ha sex INNAN ägglossningen

Är det inte svårare att bli gravid med en tjej med tanke på detta? Chanserna att det tar sig måste väl minska om man har sex innan ägglossningen.. Eller har jag fel? Hur har ni uppfattat det ni som försökt och ev. lyckats bli gravida?

Jag har min mens nu så snart ska vi börja.. =)
    Jag gjorde så och glöm inte en träsked med rosa band under sängen Funkade för mig :-P Lycka till
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ & bebis bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Vix

Tycker också att det ser ut som en kille

• Vix

Syskonförsök: Tror att du har chans till att få en liten tjej då vi sexade ungefär lika långt ifrån äl som vi. För oss tog det två månader innan jag blev gravid.

• Vix

Nu har våran flicka kommit. Här är vår lilla "knubbsälsunge" Irma   4206g och 51cm härliga väck och äppelkinder  Kom till vår värld i raketfart. Har två stolta storebröder här hemma

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus¸ Filip & Irma ♡ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke