• Vix

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

skrållan1978 skrev 2010-07-30 10:33:35 följande:
    blir förslossningen för mig en sväng.... kommer som blodklumpar lite,,,ringt in o dom vill ha in mig.. har mensvärk.....förbannade moderkaka o krångla... suck... håll tummarna att allt e bra nu, kram
    Tummarna hålles. Lycka till nu. Skönt att de vill kolla upp ordenterligt. Kram.
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Vix

Vad skönt att du mår bättre Skrållan

• Vix
    Nea76 skrev 2010-08-04 15:47:56 följande:

Jag har precis beställt ph papper och ska börja kartlägga min och sambons ph, ska bli himla spännande!! Mellan 4-4.5 är idealt för en flicka!!  Det ska tydligen fungera med att stoppa in en tampong med lime på men jag tror jag håller mig till Replens kräm!!

Någon annan som är inne på detta??

Vart har du beställt ph papperen. Låter lite aj-igt med en tampong med lime Vart har du hittat den infon? Vad är Replens kräm?

Vill dela med mig om fakta för att äta bisolvon för att favorisera för flickspermier. http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5868 

Min mens kom igår så vi satsar på att få en liten maj-flicka
  • Vix

Vilka fina bilder som har visats upp.
    Påväg: Din pojkmage såg precis ut som mina pojkmagar. Kunde ställa tallriken på den då jag satt i soffan

• Vix

Bisolvon är slemlösande och därmed blir även flytningarna påverkade av den och därmed lättare för flicksperimerna att simma tänkte jag

Var lika bra att jag inte var gravid för i måndags så ramlade min yngste son av att han lyckades klättra upp på broräcket och ramlade ner ca 2 meter ner bland träd och stenar och fick en raktur på underbenet. Var i två omgångar och röntkade hans ben och det hade inte varit bra om jag hade varit gravid. Hade på söndagen och under måndagen fått spotting så jag visste att mensen var på G.
    Så nu är min lillprins gipsad ifrån tårna till mitten av sitt lår. Jobbigt för en 1,5 åring som är aktiv och skulle vilja springa runt och leka Läkaren trodde dock att det skulle räcka med 3-4 veckor med gipset. Meeen det är låååång tid för en liten. Har idag lyckats röra sig runt i huset med ålning och krypning. Han är så duktig och tapper. Hjärta

• Vix

PåVäg: Grattis till trissen. Vilken underbart härlig bild du fick på lillprinsen

• Vix

Elsans: När man blöder rött så är det periodens första dag så jag skulle räkna som gårdagen.

• Vix

Miffi: Hon är säkert avudsjuk. Synd bara att hon inte kan tala till dig direkt om hur hon känner. Du måste ju få glädjas över ditt kommande barn. Strunta i henne utan fokusera dig på dig och din familj som växer.

• Vix
    Klaraah skrev 2010-08-13 16:39:07 följande:
    Lite status för egen del: Gravid i vecka 28. Väntar en tjej efter två killar. Funderar lite på om jag ska dubbelkolla kön så jag bokade en tid men det är inte förrän sista dagen i vecka 31 och då kan det vara svårare att se för att barnet ligger så tajt i magen. Hm. Typiskt mitt kontrollbehov.

Var hos frissan som berättade att hon varit på förlossning när mostern födde en flicka efter två pojkar. Hon fick en barn med downs. Var frissan tvungen att berätta detta? Speciellt som jag sa att jag inte gjort fostervattensprov. Jag har iof gjort kub som visade en chans på 8.500. Jag blir alltid nojigare ju närmare förlossning jag kommer.
    Har för övrigt svårt att fatta att jag ska få ett barn. Folk frågar om jag är nervös inför förlossning. Förlossning?

Tungt, tungt. Tyngre än med de tidigare barnen. Pust. Men jag måste tänka positivt, finns ju så mycket att glädjas åt. Jag hade ju gjort allt för att få vara i denna situation efter mitt tredje missfall.
    Typiskt människor som inte kan hållas saker för sig själv. Inte direkt sånt man vill höra när man sitter gravid och allra minst hos frissan :-/

Hur lyckades du "baka" en flicka då?
  • Vix

Från en gammal tråd!

Det finns massor av idee'r om man vill ha kille alternativ tjej. Men det är inget som är bevisat. Vissa påstår att det visst går, andra är mer tveksamma. Men vill man kan man försöka sig på några av dessa tips.Mannen har två typer av spermier, X (den kvinnliga) och Y (den manliga).

Y-spermierna är mindre, svagare men snabbare än X-spermierna.
    X-spermierna är större, starkare men långsammare.
    Baserat på detta faktum finns flera saker som kan underlätta det blivande barnets kön.

· Det viktigaste är tiden för samlaget i menstruationscykeln.
    Ju närmare ägglossningen man har samlag desto bättre chans för en pojke eftersom Y-spermierna är snabbare och då kan nå ägget först.
    Om man har samlag tre dagar eller mer före ägglossning desto bättre chanser att få en flicka eftersom de svaga Y-spermierna har en tendens att dö fortare och X- spermierna finns tillgängliga i större mängd när ägget lossnar.
    Å andra sidan att ha sex from två dagar före ägglossning och upprepat till och med några dagar efter är fördel för pojke. De är alltid på plats och kan hinna först.

Omkring två dagar, 48 timmar, före ägglossning är chanserna 50/50.
    För dem som har mycket regelbundna menstruationer är 24 timmar före ägglossning störst chans till pojke, 24 - 96 timmar före störst chans för flicka

· Samlagsställning och djupet för inträngande är viktigt delvis på grund av pH värdet, surhetsgraden, i kvinnans underliv.
    Ju närmare ingången till slidan desto lägre pH, surare. Djupt inträngande gör att spermierna hamnar närmare ägget och ger de mer aggressiva pojkspermierna fördel. Alltså praktiskt råd är missionärsställning för flicka och bakifrån som möjliggör djupare penetration för pojkar.

· Kvinnors orgasm är också viktigt.
    Vid orgasm utsöndrar kroppen alkaliska ämnen, med högt pH- värde, viket favoriserar pojke. Alltså ingen orgasm bra för flicka.

· Spermaantalet:
    Stor mängd bra för pojke. Mannen ska då inte ha utlösning under tre dagar före ägglossning. Vid samlag tidigare än tre dagar före rekommenderas kondom.
    Sex varje dag från menscykelns start till och med tre dagar före ägglossning bra för flickor. X-spermien är ju mer långlivad.

· Män bör ha svala och inte åtsittande kläder.
    Boxerschorts rekommenderades. Kyligare miljö för testiklarna är bra för de svagare Y spermierna. Observera att motsatsen inte gäller för flicka. Värme minskar fruktsamheten generellt.
    Inget varmt bad för mannen före. Rumstemperatur bra för pojke.

· Att mannen dricker kaffe med koffein före är gynnsamt för pojke .
    Oklart varför

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke