• Vix

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Skrållan: Vilken härlig mage Ser ut som en tjejmage, rund och go

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Vix
    Klaraah skrev 2010-08-15 10:28:09 följande:

Vix: Med killarna hade vi sex varje dag från äl-test utslag till dagen efter äl.
    Med tjejen hade vi sex endast en gång 4 dagar innan äl.

När min mamma var ung fick hon höra att spermierna skulle vara "färska" för kille. Dvs sex ofta. Men man hör ju så olika där. Skulle vara intressant att veta hur det ligger till.

Så blev det med våra pojkar med . Fick höra ifrån min mamma samma som du har hört. Jag blev till så :-P Så vi kör på avhållsamhet i två veckor sen ska det bakas en tjej Hoppas bara att vi kan hålla oss så länge :-P
  • Vix

Vad spännande Skrållan

Här är det lite pirrigt med Hade sex igår eftermiddag då jag började se en liten skugga på äl-testet. Var så strax innan jag hade ägglossning förra månaden. Så då passade på. Behövde inte fråga gubben två gånger om man säger så Har ju haft uppehåll i två veckor :-P (tips av min mamma) Sen nu på eftermiddagen fick jag positivt på äl-testet. Strecket var lite starkare än gårdagen Det lär bli helt streck imorgon då det verkar vara lika dant denna månaden. Då blir det bra precis 3 dagar som vi har haft sex om mina beräkningar stämmer?!? Dvs får jag positivt imorgon så kommer äl troligen bli dagen efter det? Hoppas nu iallafall att det blir så

• Vix

Har en liten förfrågan. Ni som har blivit gravid skriv gärna ner vad ni har gjort innan ni vart gravid

Exempel: Ert nick - bf - sex hur ofta - ätit något specillt - använt er av skrocksak - osv. Skulle vara skoj med en sån "lista"

• Vix

Skrållan: Vad skönt att bebisen mår bra. Vilken liten buse som inte vill visa upp sig När hade du bf?

• Vix
    Goabullen skrev 2010-08-21 12:50:52 följande:
    Hej flickor!
    Var inne här för ett tag sen och frågade om råd att få en tjej. Knaprade tranbärstabletter som bara den och hade sex innan ÄL - men första gången tog det sig inte tyvärr. Så nu andra gången käkade jag lika mycket men hade sex varannan dag. Och häromdan visade stickan plus! Hihi - känns så kul! Hoppas nu bara lilla pyret stannar där inne Tror mycket på ph-metoden så det finns iaf en chans att det är en flicka! Annars får vi en Alfred2 vilket vore häfttigt det med
    Grattis Skrållan förresten till friska bebisen! Det är min högsta önskan det med.

Grattis till Plus  Håller med dig, tror också mycket på pH-värdet. När jag började testa mig så hade jag så högt som det gick ph 8 som ska gynna pojkar. Vilket jag har haft med båda mina pojkar. Denna gång så började jag med tranbär och kom ner till pH 5,6 åt även bisolvon och zink så jag hoppas att vi har lyckats denna månad och att det är en liten tjej därinne
  • Vix
    Goabullen skrev 2010-08-22 10:26:16 följande:
    Tack tack! Så du testade! Hade varit häftigt och sett hur basisk eller sur jag egentligen var... Hoppas det lyckades! Annars blir det ju bra ändå men jag förstår din längtan (eftersom jag gör likadant Vilken vecka är du i? Jag är bara i vecka 6 men hoppas veckorna flyger fram.. 
    Har inte fått något plus än men jag hoppas, ska testa mig nästa vecka
    Goabullen skrev 2010-08-22 10:31:16 följande:
    Det var jag ju tvungen och göra hihi Blev en tjej så det lät ju bra... Fast jag väntar nog till UL och får en uppfattning, hihi. 
    Fick tjej jag med
  • Vix
    Goabullen skrev 2010-08-22 12:50:57 följande:
    Tack Mirakel10! Jag tog två tabletter och gången tre gånger per dag.. Tror det var en ganska stark dos.  Och nån rackare överlevde iaf Skrattande
    Jag tog också två tabletter tre gånger dagligen fram till ägglossningen.
  • Vix

Grattis till tvillingtöserna :)

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke