• lajm

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Skrållan - Åh vad spännande, bara 10 dagar kvar. Förstår att ni längtar..

Här är jag lite nervös för Moderkaksprovet imorgon. Ska vara på Huddinge kl 08.30 imorgon så det är lite gruvsamt samtidigt som det ska bli skönt att få det gjort. Får se hur jag känner om jag åker till jobbet eller om jag åker hem efter det.

Nu ska här bakas choklad muffins.. yammie..

• lajm

TACK FINA NI! Kommer in imorgon och berättar hur allt gått..

• lajm

Hej alla.
    Idag var jag och gjorde MKP och det gick faktist ganska bra. Jag vågade inte titta på nålen men jag såg på UL skärmen när nålen stack in i moderkakan. Det gjorde inte så ont som jag hade trott.
    Åkte in till jobbet för jag kände att jag kan fokusera på annat då än att tänka på MF risken. Jag har kontorsjobb så jag behöver bara sitta vid datorn och jobba lite. Tar det dock väldigt lungt.
    Läkaren sa att dom hör av sig inom 10 dagar. Jag får brev hemskickat om allt är bra och jag får telefonsamtal till mobilen om det inte är bra. Gud vad jag rycker till när mobilen ringer. Hoppas dom inte ringer! Håll tummarna snälla! Jag vill ju så gärna att lillen ska må bra.
    Tyckte också att jag såg lillsnoppen dag igen Men snart får vi veta säkert.

Väntan: Stackars er!

Skrållan: Vilket datum hade ni UL? Det var ju nu i dagarna.. 9 eller 8 dagar kvar va?

Lukas o Viktorns mamma: Jag tänkte också stanna hemma först. Men så är min 1-åriga son i jordens kläng och klättra period så jag hade nog fått svårare att vila hemma än på jobbet Men jag tror inte jag stannar här hela dagen.

• lajm
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-05-25 07:17:15 följande:
    lajm gud va skönt att det gick bra nu håller vi tummar för frisk bebis :)skrållan lycka till med ditt ul :)
    Tack snälla du! Jag hoppar till så fort telefonen ringer och hinner tänka 1000 tankar innan jag hör vem det är.. Hoppas dom inte ringer! Kram
  • lajm

Skrållan - lycka till imorgon och hoppas du får se lillsnippan

Väntan: Kram

• lajm
    Hej alla. Ville bara dela med mig av underbara nyheter. Vi fick brevet idag och det är inga kromosomfel på bebisen. Är så själaglad! Nu ska vi bara njuta av graviditeten. Tänk att vi går in i vecka 16 på Måndag. Det är sjukt så fort tiden går. Men åh så glada vi är nu! Det var väl en fin present till morsdag?! Kram och grattis till alla mammor på Söndag.
  • lajm

Skrållan: Det här kommer gå jättebra ska du se! Jag hoppas verkligen att dom hittar en fin magsäck på Tisdag. Det gör dom säkert. Jag håller alla tummar och tår här hemma!

• lajm

Supermamman! Japp, det fick vi!

DET BLIR EN LITEN TÖS! Herregud, jag var ju helt säker på en liten pojke men när vi knappar in koden på internet så står det "Det är en flicka"
    Helt chockade men jätte lyckliga är vi här. En fantastisk dag med fina nyheter om barn utan kromosomförändringar och dessutom en liten flicka i magen.

Nu ska jag och maken fira! Kram

• lajm

Skrållan: Jag förstår din oro och jag vet att det inte är lätt att sluta oroa sig heller. Jag har precis befunnit mig i ett moln av oro i 2 veckor! Inte roligt alls! Men jag hoppas verkligen att allt är som det ska på Tisdag. Vilken tid har du fått? Ska skicka massor av positiv energi åt ert håll då!

Förlåt att jag frågar men hade din son också förstorade njurar vid UL? Blev det något problem sen?

• lajm
    skrållan1978 skrev 2010-05-31 10:55:26 följande:
    Hej alla=) fick en akuttid på specmödra idag för o kolla magsäcken på UL, jag har vart sååå orlog hela helgen så jag fick komma dit idag, o NUU hittade dom magsäcken!!!!!!!!!! stor o fin o tydlig=)))) en frisk liten bebis=))) grät av lycka när vi kom ut ur UL-rummet, fick en bild med mig hem å bebisen, ser ut som h*n skrattar=) såg inget kön idag heller, men jag är sååå lycklig att liten därinne mår toppen=)))
    Åh vad glad jag blir. Nu sitter jag här med tårar i ögonen och är så glad för er skull!
    Vad underbara nyheter! Visst känns livet underbart när man får såna härliga nyheter.
    Och som du säger, det spelar ingen roll om det är pojke eller flicka, bara bebisen är frisk. Åh vad skönt!
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke