• lajm

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Hej alla.
    Tillbaka från sjukhuset. Fler prover togs och man hittade inget fel. Fick iaf pencillin och det har redan börjat hjälpa. Bebisens såg fortfarande ut att må prima. Skönt.

Så nu är jag hemma igen och just lagt sonen. Ska vara hemma imorgon igen för att vila ut lite och friskna till helt.

Nu mår jag sådär illa igen som jag gjorde förra graviditeten. Kan inte äta och har bara fått i mig några oliver + en drick yoghurt idag. Blir mer och mer övertygad om att lillen i magen är en liten grabb för nu börjar det likna förra grav med illamåendet.

Det kan ju vara olika för olika personer också så vet ju inte säkert förrän bebisen kommer men blir mer och mer sugen på att kolla könet vid UL om dom kan se.

Skrållan - skönt att komma till v 13. Då har du passerat det mest kritiska stadiet. Skönt. Längtar också dit! Är i mitten av v 9 nu. Tycker iaf att magen syns redan - om man vet om det så att säga

Tips till alla: hittade jättefina tunna sommar"blusar" från HM där man får in en gravidmage plus bra att dölja magen. Men man kan nog inte ha dem hela grav men en bra stund iaf. Billiga också. Typ från 99 kr till 199 kr per styck. Jättefina!

Varför är alla gravid kläder alltid så mycket dyrare? Köpte gravidjeans, typ tighta jeans med resårmage på HM också och dom kostade 499 kr. Gulp! Men dom var snygga! Någon fler som har tips på bra/fina/inte så dyra användbara kläder när man är gravid?

• lajm

Getingflicka - Underbara nyheter. Både med bra UL och med en liten tös. Vad härligt! Så glad för er skull!

• lajm

Miffi - jag känner mig också fulare nu. Massa acne som jag aldrig brukar ha. Men det kan jag ta - så länge jag får må bra. Jag har mått illa till och från men inte heeela tiden som jag gjorde med sonen.

Imorgon är det dags för inskrivning hos BM. Ska be om att få göra KUB. Hoppas jag får. Kram

• lajm

Skrållan - kram till dig. Hur har det gått? Det är säkert ingen fara men jag förstår precis. Var själv inne på Gynakuten förra veckan och blev lugnad med ett vul när jag såg det lilla hjärta picka så fint. Det kommer gå bra för er också!

Själv var jag på inskrivning idag. Världens trevligaste och bästa BM. Då jämför jag med förra BM som också var trevlig men kändes inte speciellt engagerad så nu bytte jag till denna och är supernöjd.

Har fått tid för KUB i maj + UL i juni, strax efter midsommar. Så spännande!
    V 10 idag! Hurray!

• lajm

Skrållan - såg ditt inlägg nu! Äsh, åk in bara! Det gjorde jag! Dom hjälper dig på Gyn akuten och gör ett vaginalt UL. Strunt i vad dom sa. Åk in! Du ska inte behöva sitta där orolig tills på Onsdag. Kram

• lajm

Hej allla
    Tänk vad tiden går fort. Redan vecka 11 nu. Berättade på jobbet igår och dom blev faktist inte alls arga som jag trodde utan ganska glada för vår skull. Känns som att en sten släpptes från våra axlar. På Måndag ska jag lämna blodprov för CUB test och sen är det VUL den 17 maj. Hoppas hoppas att bebis i magen är frisk och mår bra.

När började det synas på er andra? Med första sonen tyckte jag det började synas lite lite i v 15-16 men nu i v 11 har jag redan svårt att knäppa vanliga byxor.

• lajm

Lukasoviktors mamma; Grattis till prinsen. Jag kan på alla sätt förstå hur du menar. Att bli lite ledsen över flickan man inte fick betyder ju inte att man inte glädjs åt prinsen som kommer. Triss i prinsar är ju inte dumt det heller. Stort Grattis!

Jennyfer: Visst skulle ni också få triss i pojkar?

Rimi: Jag trodde de skulle bli arga för att jag bara varit tillbaka några måndader sedan sista föräldraledigheten. Dom har investerat mycket i mig så jag tänkte att dom säkert blir besviken men dom tog det bra. Tack och lov.. Lika bra att köra småbarnsåren nu sa dom..
    Vi försökte baka flicka men eftersom det blev sex en dag före ÄL så tror jag att det blir en till liten kille. Det blir ju bra det med men vi ska nog ta reda på könet vid UL om det går. Är det en liten prins till så kan jag ta upp pojkkläderna igen och förbereda mig mentalt. En flicka är ju också önskad till familjen och vi önskar än så länge en stoor familj så det kanske blir en sessa i framtiden annars?
    Lycka till på UL den 4 maj. Så roligt att få se er lilla bebis i magen.

Miffi; Jag mår också illa. Inte så att jag kräks numera men jag har absolut ingen aptit och bara tanken på mat får mig att må illa så varje måltid är en kamp men jag får oftast i mig lite ändå. Känner att blodsockret faller fort om jag inte äter regelbundet och då mår jag ännu mer illa.

På väg mot syskon: Håller tummarna. Lova att komma in och uppdatera. Det är säkert ett litet pyre i magen nu! Hoppas!
    Avatar tyckte jag var jättebra. Vad tycker du?

Skrållan; Jag tror också att det är en prins i magen. Ska ni ta reda på vid UL?

Nu ska jag göra natta. Kram och god natt till alla.

• lajm

Jennyfer: Vad härligt skrivet! Blir så glad för precis så känner jag också. Det vore kul om det blev en tjej men det viktigaste är ju inte könet på sitt barn utan barnet i sig. Skulle aldrig i mitt liv önska mig att min son var en tjej istället. Jag har ju världens finaste och goaste pojke.

På Väg mot syskon: GRATTIS!! Vad roligt! Det blev ju 2 starka streck också. Underbara nyheter.

Igår fick jag åka in på Gynakuten igen. Fick blödning, ungeför som vid mensens första dag, så jag blev jätteorolig. Men på gynaktuen började blödningen avta lite och när dom gjorde VUL så såg jag lilla pyret i magen som mådde jättebra. Hjärtat tickade och lilla bebisen låg och rörde sig hej vilt. Blev så glad och lättat. Vad rädd man blir när man blöder!!! Nu kan jag i alla fall slappna av mer och fortsätta glädjas åt lillen i magen. V 12 på Måndag och så skönt att vara förbi de mest kritiska veckorna.

Kram och trevlig 1a Maj till alla.

• lajm

MCH: Håller med! Jag känner också att det är en liten prins i magen. Men jag längtar tills vi får veta. För tills dess känns det lite som att det är en kille men chansen finns ju också att det är en tös. Hrm.. vill veta typ nu.. ha ha..
    Vi har vanligt UL i Juni också så då ska vi nog fråga om dom kan se könet..

På väg mot syskon; Ja, blödningen avstannade helt på kvällen. Tack och lov.

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke