• lajm

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

MIFFI: Visst är det ett stort fett {#lang_emotions_plus}. Grattis!

• lajm

Getingflicka - Välkommen! Och Grattis till plusset och lilla flickan. Vad roligt för er!

Själv har jag en liten grabb som snart blir 1 år och vi väntar nästa i November.
    Jag tror, liksom många andra härinne, att timing är av stor betydelse. Tror dock vi väntar en till liten prins för vi hade sex på ÄL dagen denna gång också..

Men klart att man vill ha en frisk bebis först och främst. It goes without saying

Miffi - kul med inskrivning. Det känns liksom lite mer på riktigt då Själv ska jag på inskrivning om ca 3 v.

Jag har fortfarande inga direkta symtom fast jag går in i v 7 idag. Bara en massa kvisslor och finnar!!! (Har aldrig haft finnar förr, inte ens som tonåring). Känner att jag behöver äta lite oftare men annars har jag inga symtom.

Skrållan - stackare som mår illa. Minns alltför väl hur jag hade det sist. Men det är ju bara att kämpa på Kram

• lajm

Valkyrian - vilken liten godbit Ursöt!

Skrållan - spännande med spådom. Nu vill jag ju också göra det Ha ha.. Grattis till flickan!

Summerlove - jag åt inte maxdos när jag blev gravid. Tog 2 tabletter om dagen istället för maxdos. Dessutom tog jag nog mina för sent för vi hade sex samma dag  och det var då det hände

Jennyfer - snart dags för UL då.. Spännande. Själv är det inskrivning som gäller först och främst. 

Miffi - Ja då är det säkert en liten tös för dig med! Roligt!

lycktan - För mig tog det 8 månader med sonen och nu plussade jag första försöket med andra.. Har hört att det kan vara lättare att bli gravid igen om man varit det förr men vet inte hur mycket sanning det ligger i det. För oss var det så iaf. 

Nu ska jag umgås med mannen. Kram

• lajm

Skrållan - Jag mår också bra denna graviditet. Kan inte förstå det. Är galet hungrig hela tiden. Måste äta med jämna mellanrum annars känns det som att jag ska svimma. Har dessutom en del finnar i hårbotten. Har aldrig haft finnar förr, inte ens som tonåring.. Men med sonen så mådde jag illa heeeela graviditeten.
    Undra just vad det är därinne. Kille eller tjej? Är så nyfiken så jag håller på gå sönder.. Ha ha..

• lajm

MCH - härligt att allt såg bra ut! Bokar man in köns UL med sin Barnmorska eller är det sånt här 3D man får boka in?

Dynah - låter lovande då Hade tänkt försöka baka tjej men denne lille i magen blev till av "slarv" på ÄL dagen.. så det blir säkert en liten grabb ändå.. Åh, så nyfiken.

• lajm

Då är man i v 8 då Har ännu mer acne.
    Eftersom vi spekulerar här inne så tänkte jag fråga er hur ni mådde/gravid symtom när ni väntade tjej och när ni väntade kille.

Med sonen mådde jag mycket illa hela graviditeten!

Denna graviditet - mår inte illa men har acne i nacke/rygg och hårbotten. Helt äckligt - jag vet men inte mycket att göra

• lajm

Miffi - grattis. Skönt att bara njuta nu!

Jennyfer  - Grattis till pojken!

Telma - Tror också det där är lite skrock Jag brukar ligga kvar en stund men inte alltid. Har en liten prins hemma iaf.

Påvägmotsyskon - då är det snart dags att köra på Lycka till!

Kram till alla. Idag ska jag ner på stan och shoppa lite. Behöver lite kläder som döljer magen lite. Fast jag är i v 8 så börjar det synas. Hur är det för er? När började det synas?

Tips på fina gravidkläder?

• lajm

Jennyfer - det var en fin bild. Grattis till prinsen.

Skrållan - håller med om att väntan på UL känns lång även om det snart är dags för er del. Själv ska jag till BM på Måndag för inskrivning så UL känns väääldigt långt borta.

Rimi - mannen här är också osäker på om han vill ta reda på könet men jag tror jag vill. Det är ju så spännande!

Telma - Håller tummarna att det blir plus nu!

• lajm

Jag blir hemma från jobbet idag. Har mått illa sen igår och haft ont i magen. Nu är jag så orolig att det kanske blivit MF eller nåt.. Ska till läkare imorgon och kolla.
    Håll tummarna för mig snälla.

• lajm

Lukasoviktorsmamma - Trist att behöva göra fler prover. Men det kommer säkert gå bra ska du se. Jag håller tummarna. Grattis till triss i prinsar om det var en snopp du såg. Visst kan man väl få veta med all säkerhet om man gör MKP? eller FVP?

Själv har jag spenderat hela eftermiddagen och kvällen på Gynaktuen. Väntade i 5,5 timme. BLÄ! Men bebisens hjärta tickade på fint och det var inte problem i livmodern. Men jag har hög feber och hög sänka så ska in till avdelningen i morgon och ev läggas in för dom kunde inte hitta anledningen till den höga febern och sänkan. Har också molvärk i magen men inte där livmodern är (tack och lov). Så än så länge ser allt bra ut med bebisen och det är det viktigaste.

Nu ska jag sova några timmar före jag ska tillbaka till sjukhuset. Kram

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke