• Vix

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Går in i vecka 7 idag. Har lite svallningar själv men vet inte vad det beror på om det är graviditeten eller förkylning.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Vix

Grattis Röd Ros.

Själv är jag inte så långt gången men har börjat att må GRYMT illa de senaste två dagarna Kräks Inte så jag har kräkts men så att det känns att jag har nästan velat det bara för att få bort illamåendet ett litet tag.
    Har varit gravid med pojkar tidigare och har också varit illamående men inte så här vad jag kan minnas. Hoppas lite försiktigt att det beror på kanske att det är en tjej denna gång men man vet aldrig det kan ju bli en prins ockås. Skulle älska honom med självklart Mår som illa när jag blir hungrig och efter jag har ätit, det kan aldrig vara bra

Hur har ni mått ni som har burit olika kön?

• Vix

Hur mås det med alla magar?

• Vix

Har berättat för föräldrar och svärföräldrar i dagarna. Nu känns det så mycket verkligare. Går in i vecka 9 imorgon.
    Har mått illa lite då och då har även varit dunderförkyld i drygt en vecka med 38 graders feber, är bara lite less nu. Undrar hur jag mår då jag inte är dunderförkyld utan bara gravid

• Vix

Love: Grattis till dubbel lycka När har du bf?

• Vix

Har en svärmor som är riktigt jobbig. När hon fick veta att vårt andra barn skulle bli en pojke så beklagade hon så mycket och tyckte det var tråkigt. Hade sån ångest över när min man skulle berätta för henna att vi väntade vårt tredje barn. Hennes kommentar var att nu får vi väl ändå hoppas på en tjej. Blev så lesen över allt och satt och grät över allt. Hon tog knappt i son nummer 2 under ett långt tag. Vill inte vara barnvakt för våra söner men hennes andra barnbarn är hon gärna det då det är en pojke och en flicka.
    Älskar mina söner över allt i denna värld skulle ALDRIG vilja byta bort dem. Visst så finns önskan om en dotter där då jag hoppas att få uppleva samma band som jag och min mamma har, kvinna med kvinna. visst det finns ingen garanti att det skulle bli så med en dotter men man undrar och hoppas ändå.
    Är gravid i vecka 11 och jag gläds över den lilla bönan som växer därinne.

• Vix

Grattis Skrållan

• Vix

Vad härligt med alla små som är på G. Själv får man vänta ett tag till är ju beräknad 10 maj. Ska på RUL i december och håller på att lägta ihjäl innan jag får se den lill* på skärmen.

• Vix

Miffi: Vilken jobbig väntan. Att de små aldrig gör som man har tänkt sig

Själv är jag i v 15 och mår illa varje dag mer eller mindre. Härromdagen så fick jag panikstanna bilen när jag var påväg till jobbet för att kräkas. Varje gång jag borsta tänderna så köjs/klöks jag. Hade hoppats på att börja må bättre men icke. Illamåendet började i vecka 8 har jag för mig och det håller i sig än. Det är inte så att jag mår illa hela tiden utan det liksom bara hoppar på mig.

• Vix

Grattis till alla bebbar. Hoppas du har din tös snart Miffi.

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke