• Vix

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

ÄlsklingsAdam skrev 2010-06-23 21:42:17 följande:
    Men för er som undrar så åt jag tranbär (dock lite oregelbundet) från hälsokosten. Sista v drack jag juice istället,från affären (B&P,naturens skafferi). Bisolvon (dock även här lite oregelbundet) åt jag. Tog extra zinktabletter och magnesium+mitt val kvinna.Skrattande
    Jag använde sur tvål till underlivet och hade en slev med rosa band under sängen! Ha ha!
    Sex hade vi varannan dag v innan äl,det blev ej på äldagen,och sen dagen efter äl.. 
    Och bara sex dagtid runt äl(det blev bara så). Låg med kudde under benen....det va nog allt...
    Hej.
    Grattis till prinsessorna. Jag är ny här i tråden och såg dina tips :D Ska också försöka baka till en liten prinsessa Vi kommer troligen börja försöka om ca 3 veckor får se när tant röd kommer. Beräknar att det ska starta på fredag.
    Hur mycket Bisolvon du tog när du väl tog det ;) samt zink + magnesium. Vilken två använde du?
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Vix
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-06-28 20:01:41 följande:
    Jag tänkte ta maxdos bisolvon,tror det är 3 tbl om dagen? Men som sagt det blev lite sporadiskt,glömde visa dar och tog 1 visa dar. 
    Zink finns ju i mitt val kvinna, men jag köpte på hälsokost bara zinktbl. Jag tog 3 ggr rekommenderad dos,då det kan hjälpa vid infertilitet +att jag bor på gotland där vi har väldigt kalkrikt vatten. Då kan zink neutralisera kalket i kroppen..... (för hög halt kalk o för låg halt zink kan leda till infertilitet)
    Män kan med fördel oxå äta zink,ger bra spermiehalt! 
    Magnesium köpte jag oxå separat på hälsokost och åt rek. dos extra.

Tvålen köpte jag på apoteket och är RFSU:s intimtvål med lågt ph.. Ljust rosa flaska,kommer inte exakt ihåg vad som stod på den...
    Men du hittar den lätt i hyllan för intimprodukter från rfsu! 

Lycka till!!!!!!!!!!!!  
    Nu har jag shoppat :D Ska köra igång idag. Hoppas att det inte är försent. Jag fick min mens den 2 juli som beräknat. tror jag kommer ha äl den 18 juli. Bör väl hinna få till lite värden ;) Ska man äta allt hela månaden?
  • Vix
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-07-08 18:32:33 följande:
    Bisolvon kan du börja med från äl-ca 7 dagar innan äl. (det går säkert med ngr dagar till innan äl,ta bara maxdos då)

Zink o magnesium kan du äta hela månaden. Men 3ggr högre zinkdos ska du bara använda max 3 månader,sen kan du ta enligt rek dos på burken. 

Tvålen är bara bra att ha jämt! Skrattande 

Glöm inte sleven med det rosa bandet runt under sängen, hi hi hi hi!

Stort lycka till!

Tack :D
  • Vix
    Miffi skrev 2010-07-09 18:27:19 följande:
    Idag kände jag sessan sparka för första gången, har ju haft lite svårt att veta om det är tarmarna eller hon som rört sig. Har ju moderkakan i framvägg. Det var så underbart att känna hennes rörelser, är så lycklig över att vi ska få en dotter. Kan inte tro det är sant Men man får väl inte tro på det för mycket ifall det mot för modan skulle bli en kille. Men som sagt bm var väldigt säker på att det blir en flicka.
    Vad mysigt :)
  • Vix
    pellepluttskrutt skrev 2010-07-10 11:51:10 följande:
    Hejsan!

Tänkte bara uppdatera. Vi var på RUL i torsdags och väntar med stor sannolikhet en pojke till :)
    Våran pojkbak funkade med andra ord! :)

Är överlycklig just nu!!
    Grattis vad härligt :)
  • Vix
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-07-08 18:32:33 följande:
    Bisolvon kan du börja med från äl-ca 7 dagar innan äl. (det går säkert med ngr dagar till innan äl,ta bara maxdos då)

Zink o magnesium kan du äta hela månaden. Men 3ggr högre zinkdos ska du bara använda max 3 månader,sen kan du ta enligt rek dos på burken. 

Tvålen är bara bra att ha jämt! Skrattande 

Glöm inte sleven med det rosa bandet runt under sängen, hi hi hi hi!

Stort lycka till!

En undran om Bisolvonet. Har jag uppfattat det rätt att man ska börja med att äta när man har ägglossning till 7 dagar innan äl. Ska man sluta sen? eller ta maxdos precis dagarna innan äl? Är lite segtänkt, måste vara värmen ;)
  • Vix
    skrållan1978 skrev 2010-07-12 08:36:42 följande:
    är det någon härinne som e duktig o se kön framifrån???? hittadeen bild i går som gör mig konfunderad, googlat lite på kön pojkar o flickor och vet inte vad jag ska tro nu, ngn som kan?? bild finns i galleriet i mappen UL 2010
    Skulle gissa på pojke.
  • Vix
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-07-13 23:35:13 följande:
    Du kan börja vid mens tex om du har kort cykel,men jag menar att annars kan du börja äta 7-4 dagar innan äl. Det tror jag räcker..(tror 5-4 dagar innan räcker alldelles utmärkt om du äter maxxdos)
    under den tiden du äter ska du äta maxdos,men som sagt jag åt lite sporadiskt...
    Sen efter äl kan du göra uppehåll,man ska nog inte äta det under längre perioder... 

Känns det som du har kläm på det då?
    Tack för förklarningen :) 
  • Vix

Blir nog ingen bebbe den här månaden. Fick lite kalla fötter när det gäller att inte sexa för nära ägglossningen. Fick plus idag på äl så 6 dagar mellan blir nog lite för långt. Eller vad tror ni? Skulle det hända något så skulle det vara ett mirakel ;)

Telma: Har du testat? *nyfiken* :)

• Vix
    telma64 skrev 2010-07-19 10:15:32 följande:
    nej det blev inget plus
    Blä
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke