Inlägg från: telma64 |Visa alla inlägg
  • telma64

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

skrållan1978 skrev 2010-03-21 20:32:34 följande:
    jadu alltså chansen att få flicka nära äl är oxå stor, tror bara det skiljer ngn procent typ om man sexar flera dg före, så e nog mest slumpen=)) Nu finns det ju tom en ny forskning som hävdar att det görst minst lika många pojkar 3-4 dgr FÖRE äl som på äldagen=))) Vi sexade 2-4-5 dgr före äl o sen dagen efter äl, för att maxa på flicka, får väl se vad det blir, är i vecka  9 nu o har fått skumma crawings iaf, ngt som ja inte känner igen med dom 2 sista pojkarna=)
    hur mår du annars? har du börjat förstå att det är två i magen eller det känns inte så ännu?
  • telma64
    Miffi skrev 2010-03-22 10:01:02 följande:
    Jag har precis PLUSSAT! Skulle bara testa för att jag hittade ett sista test och det blev positivt.Är i chocktillstånd.....Hoppas att liten nu vill stanna
    GRATTIS vad härligt, det förtjänar du verkligen som du har kämpat.. hoppas nu att det är en liten tjej där inne oxå
  • telma64
    Valkyrian1 skrev 2010-03-22 06:13:45 följande:
    Hej! Vill bara skriva några rader, för att få ner oron!!!! Jag kommer åka till förlossningen idag, min förkylning är kvar, men under "kontroll", som sagt, ingen feber, så det måste ju vara ok då. Natten har varit ganska jobbig, mycket ångest och lite sömn. Behövde verkligen all sömn jag kunde få inatt, men vaknade hela tiden. Men kanske inte så konstigt när idag ska förhoppningsvis hända det största man får vara med om:) Trots min förbaskade ångest och rädsla, ska jag ta mig igenom detta och förhoppningsvis inom 12 timmar har jag bebis hos mig:) Är inte idag Sveriges vanligaste födelsedag? Hoppas det inte är fullt på BB bara, skulle vara underbart med eget rum;). Nu har jag babbat OT för mycket....skriver här igen när han(?) har kommit. (Tar ju givetvis med mig min kära laptop och mobila bredband)Kram alla//
    hoppas nu att allt går bra och att du håller oss uppdaterade, ska bli så kul att få se din lille pojke som du verkligen längtat efter,,
  • telma64
    Valkyrian1 skrev 2010-03-23 15:04:46 följande:
     Det gör jag. Ligger på BB nu, har inte tid att skriva så mycket nu. Förl. var fruktansvärd, slutade i snitt. Men bebis och mår bra. Skriver mer sen. Men nu är han här, Marwin// Kram ocg GRATTIS Miffi//
    åh vad härligt att det blev en liten kille, tråkigt att det blev snitt, men bättre alla är friska och att allt gick bra i slutet..
  • telma64

Vad härligt att få en pojke nu när du sa att detta var ert sista barn, nu är det en fullgjord familj som du bara kan njuta av..
    Tur du har så stora barn innan som kan avlasta dig lite, så du hinner vila efter allt.

Lycka till

Själv så sitter jag och inväntar tant röd som inte ens känns som om den skulle komma, är en dag sen nu men vågar inte testa ännu den kan ju dyka upp ännu

• telma64
    Valkyrian1 skrev 2010-03-30 10:33:25 följande:
    Äsch, fixade det någolunda:)
    Gud vad söt han är,blir så avis på dig då jag inte blir gravid, tråkigt varje månad som tanten kommer så gosa från mig oxå {#lang_emotions_smile}{#lang_emotions_dreamer}
  • telma64
    skrållan1978 skrev 2010-04-04 21:36:24 följande:
    nä inte jag heller , e tomt därimellan=//fasen vad skumt, hahahaMåste bara fråga en grej; Är det ngn av er härinne som mått hyfsat bra i början av grav när ni väntat Flicka????Jag mår hittils av alla 6 grav bäst dena gången grav nummer 7. mår bara lite illa o vissa dar mår jag inte illa alls, man hör ju jämt att man ska må sååå illa när man väntar Flickor,=)Mina symptom e lite illamående, vääädligt HUNGRIG och vädigt trött, lite känslig så, lätt till tårar o sugen på allt möjligt onyttigt=)))
    jag har mått jättebra med mina två flickor, var dock väldigt hungrig hela tiden och åt oxå mycket onyttigt, som ex pizza, hamburgare, de kilona sitter ännu

Ja du har nog antingen en av varje eller två flickor i din mage
  • telma64
    jennyfer skrev 2010-04-06 13:49:59 följande:
    Intressant: growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5868 "En ny stor holländsk undersökning, publicerad i den ansedda tidskriften British Medical Journal visar att ju längre tid det tar för ett par att uppnå en graviditet desto större är sannolikheten att det blir en pojke. Det föds fler pojkar än flickor trots att antalet spermier med manligt anlag (Y-kromosomer) är det samma som med kvinnligt anlag (X-kromosomer) - och trots att manliga foster har en högre risk att dö i livmodern. Författarna till artikeln skriver att anledningen till att det föds fler pojkar än flickor ligger i en faktor som griper in någonstans på vägen från det att spermierna simmar från slidan till att en spermie smälter samman med ägget. Vid ägglossningsdags ändras sekretet (slemmet) i livmoderhalskanalen för att spermier lättare skall kunna simma igenom det. Men sekretet blir inte lika lättgenomträngligt hos alla kvinnor eller hos samma kvinna vid olika tillfällen. För kvinnor som genomgående har ett mer segt sekret, vilket är svårare för spermierna att ta sig igenom, tar det längre tid att bli gravida. Det är också visat att spermier med Y-kromosomer (manligt anlag) simmar snabbare i ett mer svårgenomträngligt sekret än spermier med X-kromosomer (kvinnligt anlag). För att testa sin teori att kvinnor som tar lång tid för att bli gravida med större sannolikhet föder pojkar undersökte forskarna över 5000 kvinnor. Av de kvinnor som redovisade mer än ett års väntan på graviditet födde 57,6% pojkar. För varje ytterligare år det tog för att bli gravid ökade sannolikheten att det blev en pojke med 4%. Undersökningen tillför ny rolig kunskap som dock måste bekräftas av fler undersökningar innan den blir absolut sanning."
    stämmer den forskningen på förstföderskor eller omföderskor oxå som vill ha mer barn?
  • telma64
    Lilla Fjun skrev 2010-04-06 20:29:55 följande:
    Ja en pappersbild så vet inte hur man får in den i datorn. Har ingen scanner
    ta en bild med kameran och lägg in bilden, funkar bra det oxå..
  • telma64

vet inte om det stämmer men det sägs att vill man ha en flicka ska man gå upp och kissa direkt efter samlaget..

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke