Inlägg från: telma64 |Visa alla inlägg
  • telma64

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

PåvägMotSyskon skrev 2010-08-05 12:30:56 följande:
    ja du ska känna mina nerver, dem kryper utanpå mina handleder... sjukt nervös.. nu ska vi strax åka å lämna barnen hos morfar o sen dit till halv!!

HÖRES sen!!
    jag tror oxå du väntar en liten flicka som skrållan..väntar ivrigt på att du ska skriva vad det blir och att de kunde se det.
  • telma64
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-06 10:20:38 följande:
    Ja, eftersom hon sa som hon gjorde fatta ja att hon satte ner grejen direkt där de syntes o ja såg direkt, tror alla hade settt =))

Vix: PåVäg: Grattis till trissen. Vilken underbart härlig bild du fick på lillprinsen

Tack så mycket, de känns häftigt me 3 av samma faktiskt =) Ja, vi fick 4 bilder, otroligt nog =))
    grattis till pojken i magen, jag som drömde i natt att du väntade en flicka
  • telma64
    Miffi skrev 2010-08-09 07:29:24 följande:
    Måste fråga en sak. Min styvsyster skrev i sin blogg att hon hellre sitter och gnäller och glor än att pratar rosa fondväg och prinsseskläder med mig.
    Jag blev ledsen och besviken eftersom jag trodde att hon var interesserad hon är ju också gravid menar jag.
    Jag skrev till henne att jag bad om ursäkt för att jag pratar om sådant som inte intresserar henne. Och att jag kunde hålla käften.
    Tycker ni jag överreagerade?
    Hon pratar inte mycket med mig annars, men det är så tråkigt att man vid varje familjemiddag bara ska prata om alla krämpor
    Tycker inte du överreagerade, man vill ju  prata om det som komma skall och eftersom det är rosa för din del nu så är det ju det du ser fram emot, hon kanske vill gnälla och att folk tycker synd om henne??
    man är väl aldrig sig själv när man är gravid och jag förstår att du är glad för din lilla flicka i magen, vet hon vad hon väntar eller?
  • telma64
    Miffi skrev 2010-08-09 14:45:51 följande:
    telma - hon ville veta men det gick inte pga att bebisen hade navelsträngen mellan benen. Hon har en pojke sedan tidigare så jag tror att hon är lite avis faktiskt.
    Men det är tråkigt när man känt varandra så länge, men jag ska inte prata med henne ifortsättningen
    ja kan ju vara det att du vet könet och att honi nte vet om det är en flicka eller inte..
    strunta i henne ett tag och planera och gläds för din flicka ostället med dem som glädjs med dig..
  • telma64
    skrållan1978 skrev 2010-08-13 13:45:55 följande:
    miffi: mysigt. Jag var på mvc i går o fick oxå lyssna på litens hjärta. 158 slag/minuten. magen mätte 32 cm och i morgon går jag in i v 30=)) känns som det gått såå himlans fort, om 8-12 veckor har man en bebis i famnen o gosa med, åhhh vad jag längtar.. Måste fråga. Någon som haft mkt huvudvärk i slutet på graviditeten??? nu har jag haft huvudvärk i 1 vecka varje dag, känns lite migränaktigt, jobbigt är det... Om bara 24 dgr så är det UL igen, ska bli sååå roligt att få se lilla bebisen igen då, om ja  nu inte lyckas boka ett könsUL innan då=)

Alla här hemma e såå nyfikna på vad som är i magen men allra nyfiknast e nog jag=)))
    kolla upp det så det inte är havandeskapsförgiftning..
  • telma64
    skrållan1978 skrev 2010-08-14 21:20:34 följande:

Här kommer en bild på badbollen=))) e sååå nyfiken på vad som gömmer sig därinne=)) suupernyfiken=)

ser ut som min mage när jag väntade mina flickor, sitter högt upp och är väldigt framåt, helt klart en FLICKA
  • telma64

vad har alla tagit vägen som var här inne innan som är gravida??ex MCH Strumpan77 LukasochViktorsMamma

ljubav

skrållan lycka till imorgon, snart får du se din lilla flicka i magen..

• telma64
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-08-26 23:02:38 följande:
    Hej!

Tänkte meddela att våra tvillingflickor tittat ut! 
    I v 31+2, det är därför jag inte varit här på ett tag..

Vattenavgång kl 16 förra torsdagen och helikoperfärd till Linköping,allting va jättelugnt och jag trodde de skulle kunna stanna några dagar till. 

Men kl 05 fick jag lite molvärk och 05.45 hade jag aktivt värkarbete. Första flickan kom 07.09 sen stannade det av lite och nästa flicka kom 07.49

Förlossningen gick jättebra och jag är jättenöjd! 
    Flickorna mår bra låg bara i CPAP de första timmarna utan extra syrgas. Nu har de solat och ligger i värmebädd!

Ena flickan har t.o.m ammat lite! 
    Så jag och läkarna är jättenöjda med dem!

De vägde1428 och 1565g och va 40 resp 42 långa. 

Nu är vi hemma i Visby och ligger på Neo där.
    Neo är ju inte jätteroligt men flickorna behöver ju konstant tillsyn och möjlighet att växa på sig. Men hoppas det går fort! 

Kram från mej! 
    Grattis! Visste du att det skulle bli flickor?
  • telma64
    skrållan1978 skrev 2010-09-09 09:31:42 följande:
    bisolvon vid ÄL och sex 5+4+3 dgr före äl, o dagen EFTER äl=))
    Grattis till pojken i magen, jag som var så bergsäker att det var en flicka för att den inte ville visa upp sig, ack vad fel jag hade

Du får göra en till bebis så din flicka får en syster..
  • telma64
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-09 23:57:27 följande:

V29, här kommer en preview på hur en gravid halloween mage kan se ut ;)
    vilken fin mage. är verkligen en riktig pojkmage.. härligt önskar jag oxå hade en sådan fin mage med bebis i
  • telma64
    rimi skrev 2010-10-13 08:42:38 följande:
    hej alla, ville uppdatera er med att jag bkivit 3 barns mamma,,,vi har fått triss i tjejer. princessan kom i torsdags och är helt underbar,förlossningen gick över förväntan trots att jag har hört om katastrofförlossningar vid tredje barnet. Vi bakade ju kille egentligen hade sex på äldagen samt morgonen efter med detta hjälpte inte och jag vill bara verkligen hålla med om alla som skrivit att det egentligen inte spelar roll vilket kön barnet har när det väl ha kommit ut, så känns och kändes det när jag fick upp henne på magen. Sen är det ju en liten sorg att jag troligtvis inte kommer bli en pojkmamma fast jag så gärna önskar det, tre barn är vi nog nöjda med i vår familj.
    Önskar er alla här inne lycka till med magar och bebisar, kommer komma tillbaka och läsa era inlägg precis som jag gjort tidiagre

Kram
    Gratis vad skönt att allt gick bra, triss i tjejer är inte hel fel men som sagt man saknar alltid det kön man inte får..
  • telma64
    Röd ros skrev 2010-10-19 13:05:01 följande:
    Tillbaka från Ul och det visade sig att vi väntar en liten pojke...=) Tjejerna va helt till sig över att de ska få en lillebror, J va så glad att han började grina..och jag jag åkte direkt till affären och handla lite pojkkläder..
    Grattis till pojken i magen, härligt att du äntligen får din lille nu
  • telma64
    MrsMuffin skrev 2010-11-03 14:39:13 följande:
    Skall göra UL för KUB nu på måndag...iii. Är jättenervös och övertygad om att det kommer vara nåt fel. Måste fråga er härinne; går det att se kön på NUPultraljud??? Är bara i vecka 12+ 2 eller så när ul görs... Ska även - om allt gått bra - göra VUL i vecka 14+något. Kan man se då månntro?

Har ett dilemma haha, maken vill INTE veta och jag VILL veta. Hur gör man då? Ngn måste ge vika och egentligen vill jag ju bara att bebisen skall må bra och vara FRISK. Men är så nyfiken. Hehe.
    du får be BM skriva ner det på en lapp till dig vad det är för kön, sen får du hålla tyst och inte försäga dig om könet lycka till
  • telma64
    Miffi skrev 2010-11-25 13:09:08 följande:
    I natt kom våran älskade Nellie Kan inte fatta att vi har två fina pojkar och nu en dotter. Nu känns hela familjen komplett. Nu ska jag bara mysa i min bebisbubbla
    Ett jättegrattis, nu är din familj kokplett då med en flicka oxå i familjen, bara mys för tiden bara springer i väg
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke