Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

LukasoViktorsMamma skrev 2010-05-01 09:21:19 följande:
    STORT GRATTIS PåVägMotSyskon
    Tack så jättemycket =)) känns sååååå overkligt!!!! speciellt första morgonen som man vet att man e gravid.. funderar på om man drömt allt.. de e en typisk sak o göra.. drömma om allt bra =)
    lajm skrev 2010-05-01 11:52:31 följande:
     På Väg mot syskon: GRATTIS!! Vad roligt! Det blev ju 2 starka streck också. Underbara nyheter
    hihi TACK så jättemycket. JAaa de blev starkt, kom på en gång efter ja kissat =))

Då borde ja va en höghormonare då? eller hur funkar de där?
  • PåvägMotSyskon
    lajm skrev 2010-05-01 11:52:31 följande:
    .Igår fick jag åka in på Gynakuten igen. Fick blödning, ungeför som vid mensens första dag, så jag blev jätteorolig. Men på gynaktuen började blödningen avta lite och när dom gjorde VUL så såg jag lilla pyret i magen som mådde jättebra. Hjärtat tickade och lilla bebisen låg och rörde sig hej vilt. Blev så glad och lättat. Vad rädd man blir när man blöder!!! Nu kan jag i alla fall slappna av mer och fortsätta glädjas åt lillen i magen. V 12 på Måndag och så skönt att vara förbi de mest kritiska veckorna. Kram och trevlig 1a Maj till alla.
    Usch va jobbigt. Jag kan säga att förra gången jag +.a så börja ja blöda 1v efter + (de va på dag 47 ja börja blöda) å de va som mens, vara under 1 dag, o blev mindre o mindre mot kvällen, o mer brunt. sen borta.

testa + ågon dag efter, å 10? dagar efter + hos bm, samma dag som bm så kollade vi me vul, å liten fansn där, men va i 7+4 då å behövde komm tillbaka ändå för han sa att hjärtat såg tackt o intackt.. så kom igen 2v senare i 9+4, då såg han hjärtat. =)

Nu är våran minsting Dexter på golvet breve mig.. TÄNK om ja hade förlorat honom...... usch =(  min lilla rumphoppare (13månader) hehe =) en Seeen kille me o börja gå.. medans storebror börja gå vid 9½ månader ca =)
  • PåvägMotSyskon
    Lilla Fjun skrev 2010-05-02 20:37:08 följande:
    PåvägMot Syskon: Grattis till +++
    tack så jättemycket =))
    Theodor 070518, Dexter 090328. BF 5-6 Januari 2011
  • PåvägMotSyskon
    lajm skrev 2010-05-02 21:00:36 följande:
    MCH: Håller med! Jag känner också att det är en liten prins i magen. Men jag längtar tills vi får veta. För tills dess känns det lite som att det är en kille men chansen finns ju också att det är en tös. Hrm.. vill veta typ nu.. ha ha.. Vi har vanligt UL i Juni också så då ska vi nog fråga om dom kan se könet.. På väg mot syskon; Ja, blödningen avstannade helt på kvällen. Tack och lov.
    okej, va skönt. När hade du bf? =)

Konstigt de där me att man känner att det är en prins i magen... men dock inte så konstigt för min del efter 2 pojkar.. å att man e så dum så man sexar sista stegringsdagen också.. =(

nojjan tog över att "bara de blir bebis"
  • PåvägMotSyskon
    lajm skrev 2010-05-02 21:00:36 följande:
    MCH: Håller med! Jag känner också att det är en liten prins i magen. Men jag längtar tills vi får veta. För tills dess känns det lite som att det är en kille men chansen finns ju också att det är en tös. Hrm.. vill veta typ nu.. ha ha.. Vi har vanligt UL i Juni också så då ska vi nog fråga om dom kan se könet.. På väg mot syskon; Ja, blödningen avstannade helt på kvällen. Tack och lov.
    vad skönt att det avstannade =) när e de bf?

ja, de där me att man känner på sig att det är en prins känner jag igen, dock efter 2 barn,aå e de kanske inte så konstigt?!

dum som man är så sexa man sista + dagen,...... man nojja sig ju o tänkte, de måste ta sig, lika bra o va säker.. bla bla =(

men de e väl chans ändå att få tjej ?
  • PåvägMotSyskon
    rimi skrev 2010-05-03 09:09:26 följande:
    PÅVÄG MOT SYSKON...grattis nu är det verkligen syskon på G !!Verkar som de flesta nu tror eller vet att de får motsatt kön till de som de önskat eller försökt baka...själv har jag ingen specifik känsla för vad som ligger där inne är i v. 18+ . Vi har ju försökt baka pojke och hade sex endast på äl dagen och morgonen efter och det blev ett pluss då. Även om chansen är stor att det blir en till liten tjej (då jag har två innan) så tar jag inte ut något i förskott, men jag hoppas verkligen på en liten pojk. Ska på UL imorn men maken vill ej ta reda på kön, jag hoppas på att det nånstans ska synnas ändå....Börjar bli lite nervös nu...
    oj e du i v18 LYLLOS.. en annan e bara i 4+5 typ =) men snart v6 =)

Ja, jag känner de på mig att de blir en prins igen, bara för att man har 2 redan.. sen sexa vi ju inte de bästa dagarna =(

behöver de verkligen betyda pojke bara för man sexar på stegringsdagarna??

lycka till åp ul sen =)))
  • PåvägMotSyskon
    Väntan på en liten skrev 2010-05-03 14:06:11 följande:
    Ja, har du två pojkar sedan innan är det väl dubbelt så stor chans att få pojke igen. För mig att jag läst det nånstans för länge sedan, men jag har inte så bra koll på hur sant det är.
    har också läst nånstans om man har fler av samma så e chansen större för en till, än om man hade haft 1 pojke innan, eller 1 utav varje.

jaja, vi får väl se =) de finns ju dem som faktiskt fått de motsatta könet efter 2 av samma =)
  • PåvägMotSyskon
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-05-03 13:22:47 följande:
    Hej alla glada! En lite uppdatering från mej,varit på ul idag och tvillingarna mår hur bra som helst,växer och frodas! Jag däremot har pajat ryggen, antagligen pga rörligt bäcken. Bäckenet har roterat och klämmer på ichiasnerven,så jag går med tens och kryckor... Det hände i tis morse och o igår började det kännas lite bätttre..hoppas hoppas! Fortfarande övertygad om att det är 2 pojkar därinne...fick för mig att jag såg en lite snopp! Men jag är inte så duktig på sånt där så vi får väl se! Grattis PÅ Väg Mot Syskon till plusset!
    tack så mycket =)) känns overkligt som tusan.. då man mår så bra, men ja har ju gjort det me dem andra 2.. så man kan känna sig lite lugn kanske.

skönt att tvillingarn mår bra.. häftigt me tvillingar i övrigt =))

kul o se om de blir de du tror  =) de lär väl bli en pojke här me antar jag.. har 2 redan
  • PåvägMotSyskon
    jennyfer skrev 2010-05-03 16:33:01 följande:
    Nope, det stämmer inte enligt SCB! Jag har länkat till den rapporten flera gånger, men orkar inte googla upp den nu. Enligt den (och SCB har rätt digert urvalsmaterial att gå på, d v s hela SVeriges befolkning...) så är det precis lika stor chans att få en flicka eler pojke, oavsettt vad man har för kön sedan tidigare: alltså 51% chans på pojke och 4+% chans på flicka.
    ja enligt statestiken 51% pojke då pojkar e mer känsliga än 49% flickor som inte är lika känsliga, därför blir de mer barn på hösten som e pojkar som föds på sommaren. läst lite jag med.

självklart är oddsen de % satserna. men när man fått 2 pojkar innan så känns oddsen rätt låga för att få en flicka. Även om jag vill tro att vi kan få en flicka =)
  • PåvägMotSyskon
    Väntan på en liten skrev 2010-05-03 16:56:20 följande:
    Har du nån länk? Trodde att det föddes mer barn på våren än hösten. Vad menar du med att pojkar är mer känsliga?
    ja tror jag hade länk innan jag installera om windows (i favoriter)

mena att de stod att pojkkönet är mer känsliga än vad tjejer är (pojkspermier är snabbare men dör fortare än flickorna) de e väl de dem tar de ifrån antar jag. Men jag har läst om det på nätet. ska se om ja får tag på vart.. de e just de, man hittar de om man inte letar..

*letar*
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke