Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Ja men som sagt - jag litar inte riktigt på de hon sa Tyckte hon kunde ha zoomat lite mer - hon sa mer - se det saknas en snopp - då ser jag att det ser ut som en flicka. Sen blev bf framflyttad en vecka vilket inte alls stämmer överens med mina beräkningar. Är det verkligen så att alla foster är lika stor i vecka 18? Hittade en artikel från september om att tjejer ofta är mindre vid rutin UL vilket kan leda till att de sämre klarar överburenhet i 2 veckor...
Har hört att många barnmorskor säger han om barnet . Tror det är svårt och se så tidigt nämligen.. Jag var själv nu rutin-UL och de försöker se kön om man frågar. UL var tydligen i v 17+6 (mot min beräkning 18+6).. Vilken vecka är du i Mirakel10?
Kramar
Idag har jag varit hos barnmorskan. trotts att gårdagskvällen slutade me spyor från både lillebror som skrek o spytt hela sängen, o duschat flera gånger på kvällen.. så sluta de inte där, utan storebror ropa på oss båda, o spytt i sin säng också... SUCK, tvätt till BERG........! Så sambon tog vab dag o va hemma med mig, hade ju bm besök (samt borttagning av stygn idag av minstingen som slog sin panna på stolarna i köket Så ja kunde ju inte göra nått om inte han va hemma (ska iväg senare för stygnbortagning till minstingen.)
iaf så prata jag med min bm om just va spec mvc sagt om hinnsvepning + tul och hon sa att ja fick fråga bm om hon utförde de, då kan ju hon göra det.. om inte så kunde hon skicka remiss så ja får tid innan helgen(lär de bli då ja hade tid för tul+hinnsvep på måndag. Väl därnere så kolla vi blodtrycket, hon sa inte va de låg på men antar bra =) och kände på magen växt 1cm, till 35 nu (hon klämde liiiiite på magen innan men gjorde hjärtljudkollen direkt, o då avbröt klämande) 152 slog de (aldrig legat över 150 me nån av graviditeterna så ja skoja o sa att de kanske fanns chans för flicka ändå
O appropå min fråga om hinnsvepning så sa hon att jobbat på förlossningen så de skulle inte va nå problem, o mena på att hon kunde känna... tänkte mig då se om ja va gynsam, men de va ju lite mer än så hon gjorde så hon utförde hinnsvepningen redan idag!
och fick en tid på torsdag om 2 dagar, ifall de inte startat av det. =))) sen blir de väl mån tiden om de inet funka på torsdag.. =)
nu blev ja nervös.. ska de starta som sist, så får ja bebis på torsdag... *chockad men otroligt spännande*
de va lite av dagen hittills för mig. =)
mirakel10 det är jätte svårt att se ser faktiskt inte alls, sa de något på rul??
påvägmotsyskon spännande håller tummarna för att det snart sätter igång
tycker det vart lite lungt här i tråden hur mår alla? själv mår jag ganska bra men känner mig redan gigantisk med tvillingmagen jag vaggar redan kan jag säga och är lite mer än halvvägs.
Svarar lite kort, eftersom jag spytt igår, och tagit igen mig idag lite. Sambon hjälper me barnen så de känns super. Gjorde hinnsvepningen i tisdags, de hände ingenting, och idag va ja hos bm för en till hinnsvepning och hon sa att ja kan inte vara bättre än såhär "därnere" för att de ska gå.(öppen ca 3-4cm) och tappen hade påverkats å minskats, så de känns bra på de viset.. nu får man se de händer nått..
Bm fick tydligen me sig slemmis sa hon efter hon utfört svepningen.
När ja kom hem o gick på toa så såg ja mer av den troliga slemmisen, som en tjock klump-flytning, inge blod.. Kan de betyda nånting tror ni?
annars har mina slemmisar gått på förlossningen.
tack för tipset!! ja har han tätt till mig, men det har varit fel sugteknik = legat för högt upp..
Här kommer lite uppdaterat. kopierar från en annan tråd ja svarade i, så de kanske står lite konstigt, men ni ser iaf vad som sker just nu
"Ja va till amningsmottagningen i tis och prata me min gamla förl-bm, och va där igår också för att ta ettt en odling på min bröstmjölk + från såret (tog hon me tops) ringde idag och Ja, jag hade nån skreptokocker bla bla ,minns ej namnet, alltså en bakterie som finns normal på huden, som fanns i brösten, och ja ´ska dit idag före kl 15, träffa en doktor som ska kolla på brösten för att se och troligen få antibiotika... MEN innan så ska vi ta ett test för svamp också, då de kan förekomma. Ja har ju den eviga febern....... i förrgår va den rätt låg o inga alvedoner hade ja tagit.. men igår slog den till igen me hög feber, samma idag.. men NU tog ja alvedon, (tog inget efter midnatt o morgonen för hon skulle ringa på fm o se om ja hade feber eller inte.
känns jätteskönt att hon följer upp mig så mycket. Hon sa att nu ska såren läka så de inte kommer in nå sånt mer. Så de jag gör nu är amma höger bröst som är väldigt mycket bättre och inte några problem. Och vänster pumpar jag. har börjat igår å ge ersätttning efter amningen sista målet innan natten, samt gjorde de nu innan 12, så han får i sig lite extra.
vet att me barn 2 så pumpa ja likadant sätt typ 2v sen minns ja bara att ja amma han som vanligt,... vilket fiskminne man har egentligen.
men på 2v borde de va läkt hyffsat tror ja hon sa, bröstvårtan e otroligt snabb o läka..
Nu ska jag se om de e varmvatten i kran så ja kan ta mig en dusch efter att ha svettats floder inatt .... sen förbereda inför besöket..
hinner knappt läsa om nån skriver tilll mig svar på de ja skriver,. så de känns inge vidare =/ för ja vill läsa allt
"