Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Valkyrian1 skrev 2010-08-04 18:48:23 följande:

Hej!

Ojj, vilken aktivitet i trådenSkrattande, vad skoj. Som jag skrivit förrut är jag här och kikar ibland och läser det ni skriver. Spännande med nya oxå. Här har lilleman hunnit bli 4 1/2 Månad, men känns som igår man hängde härGravid

Ang. magar, så bar jag alla tjejer lågt och med pojken högtGlad, så där stämde det iallefall.
     Håller mina tummar här, för alla som hoppas bli gravida, alla som ska på UL och alla er andra oxåFlört// Kram

ja visst e de det som är teorin att man bär tjejer låg? för ja bar/bär extremt lågt. å tidigare 2 pojkar =))

rul imorgon =)))

tiden går fort me dem små. min minsta e redan över 16mån liksom =/ fick ju han igår, å ja min 3-åring ska vi inte prata om.. =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Elsans skrev 2010-08-04 18:58:58 följande:
    Fasiken, jag försöker lägga upp skrållans och på vägs magbilder i samma inlägg och även lägga in en bild på min mage från när jag väntade dottern så vi kan jämföra (magform är ju en så exakt vetenskap menar jag...) men jag lyckas inte få med bilderna när jag citerar. Någon som vet vad jag gör för fel???
    prova kopiera hennes bild, o när du lägger in din bild, så klistrar du in din under, eller brevid (beroende på storlek på bilderna. =) kul idé
  • PåvägMotSyskon
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-08-04 19:01:40 följande:
    Tjena!
    Jag mådde väldigt likt med sonen som jag har gjort denna graviditet! Och då väntar jag tom tvillingflickor!Skrattande
    Magen bär jag i princip på samma sätt, givetvis större och lite rundare om höfterna.
    Men bär den framåt och utåt.. Många skulle nog säga pojkmage!

Mådde lite mer illa nu men som sagt de är ju 2.. Därför va jag oxå övertygad om 2 pojkar innan mina tul,på rul ville hon inte säga för hon va inte säker..

Så visst kan det va en tjej även fast du mått samma o magen ser lika ut! 
    tur att man får lite feedback om att det finns en chans till de motsatta

tvillingflickor Ojjj va roligt. de vore att slå mitt på spiken om man fick tvillingflickor (efter 2 pojkar) även om folk tror att de e 2 i min mage så tror jag absolut inte det, då det är 3.e barnet.. men visst e ja väl större än va man kanske är i denna vecka? va vet jag =)

Härligt att du skrev det iaf, hoppet finns haha =)

har du nån magbild i nån mag-bildstråd?
  • PåvägMotSyskon

*ler* va du e kul som tröck fel, fick mig ett litet skratt Skrattande

oj, men din mage e väl hög??
    min e väldigt låg.. kanske ska ta bild igen nu o ha in,, en som e lite lägre tagen? eller högre??

din va lik skrållans!

• PåvägMotSyskon

Dessa tog ja precis nu.. skulle tagit längre ner så man ser mer av benen.. men man ser ju att de går lågt iaf
  • PåvägMotSyskon
    Elsans skrev 2010-08-04 19:36:27 följande:
    Visst var de lika (fast från lite olika veckor dock dåå)!! Därför jag tror hennes är en tjeja. Ja, min mage var högt upp hela tiden men tycker den är rätt lik din bild utan tröja? Eller så är det jag som inte fattar vad bära högt betyder...
    ja de va väldigt lika hehe, spännande =)) du vet inte kön??

Ja våra va också lika i olika veckor. Men du o skrållan e oxå i olika veckor =)

Ja allt högre än min e högt för mig :P (oftast e högt när man kan använda byxor vanligt)
  • PåvägMotSyskon
    Väntan på en liten skrev 2010-08-04 19:42:51 följande:
    Elsans och syskons mage är ju väldigt lika med platt vid naveln.
    platt navel får alla när det spänns ut.
    Att vi har lika kanske beror på att vi har lika navel sen innan, alt vi är smala båda två och det blir så!?

Sen hur man bär är säkert beroende på många saker.. bl a svankar man, är man smal m.m

GUD nu är de nära sååå nära till imorgon...........  oboy!
  • PåvägMotSyskon
    Elsans skrev 2010-08-04 19:44:44 följande:
    Jag kunde ha vanliga byxor hela tiden, köpte inga gravidbyxor, och fick hela tiden höra hur högt jag bar. Ja, de var också väldigt olika veckor men det var ju min första graviditet så jag skyller på det (dock var den inte liten enl SF-måtten, 2 kurvor över normal hela tiden). Om jag vet kön på min? Jo, en tjej som är 2år nu
    haha ojdå, 2år, värst va tiden gick snabbt plötsligt

ja jag kan ju inte ha vanliga byxor, iof så e dem väl ganska precis annars, så de behövs väl inte mycket kanske?? sen så kanske alla lägger på sig olika? iof så väger man väl lite mer än innan om man har mage kanske..

Min 1.a son låg ja på översta kurvan med från v 33? o ja, hans kurva va lustig.. men så vägde han 4960g å va 55cm.. han har hållit väldigt bra på sin kurva hela tiden, å han e 3 nu o e en stor kille =)
  • PåvägMotSyskon

om du kikar på min bild, så går min mage ut mer längre ner än din, din går ut lite högre upp. om man ska jämföra me vilken del av magen som går ut först..

hoppas du hajar något av de ja beskriver =)

• PåvägMotSyskon

gud va ja skriver nu menmen.. nu kolla ja på bilden högst upp som du jämförde me min.. å ser på höfterna lite hur magen går ut osv.. men ja de e nog hårfint..

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke