Inlägg från: na96gen |Visa alla inlägg
  • na96gen

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

jennyfer skrev 2010-03-09 11:49:33 följande:
    Tänk på att mäta underlivet och inte urinen.Sedan vet jag inte vad kroppen brukar ha för pH-värde i normala. I vanliga fall räknas 7 som neutralt, lägre som surt och högre som basiskt - men kroppens normala pH-värde tror jag ligger någonstans omkring 5 (osäker där så googla). Utifrån det "normalvärdet" kan du avgöra om du behöver sänka det ytterligare.
    har googlat men ej funnit något (tycker jag) Har ätit tranbärstabletterna ganska länge nu (3 burkar) så vet ej om det går att sänka mera ....
    Isåfall hur göra ?
  • na96gen

läser nu på förpackningen med tester för ph. Den mäter ner till 5.2 så eg så vet jag ju inte då .. Den säger att medelvärdet skall vara svagt basiskt dvs strax över PH 7.
    jaja fattar noll ...
    ha det gott

• na96gen

ja lätt att bli osäker ... inte kul .. Har man gjort fel nu eller .. Kommer det inte ta alls .. Ja ja bara hålla tummarna och vänta .. Lååång väntan blir det ....

• na96gen

MrMuffin: som jag fattat det är det viktigaste PH-värdet .. lycka till

Själv har jag lååång väntan till BIM
    När kan man testa ?
    har BIM 24/3
    blir lite rastlös på detta
    ha en bra dag
    kram    {#lang_emotions_flower}

• na96gen

humlansbebis : vad hade du för strategi ? {#lang_emotions_sealed}

• na96gen
    freakout skrev 2010-03-16 08:37:05 följande:
    majoriteten som jag känner, har haft svårare att bli gravida när de fått pojke, och lätt att bli gravida när de fått flicka.Slump? Mmm..Kanske det..Fast nåt som jag funderat på ett längre tag..Kanske finns något litet samband? Det här med att X-spermierna är mycket mer fighter och överlever lättare?Kanske helt fel tanke..Men skönt att man får tro vad man vill
    för mig är det tvärsom.. det tog tid att bli med tjej och gick på en gång med sonen
    Så det är nog olika
  • na96gen
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-16 10:36:51 följande:
    Härligt att höra !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ha en bra dag
    Kram
  • na96gen
    Dynah skrev 2010-03-16 13:11:33 följande:
    Apropå storlek på bebisar, när de föds är väl pojkar generellt större än flickor, eller...?
    vet inte .. men tittar man på mig så fick jag en tjej på 3.6 och en kille på 3.2 {#lang_emotions_sealed}
  • na96gen
    jennyfer skrev 2010-03-17 09:19:12 följande:
    Hihi, so far so good. Om jag inte har helt fel så har alla som hittills har fått någon indikation faktiskt lyckats baka det kön som de främst ville ha. Har du uppdaterat listan?
    bara hoppas hoppas hoppas då {#lang_emotions_flower}
    synd att det är så långt innan man kan testa och se om det tagit....
    ha en bra dag
    kram
  • na96gen
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-03-18 06:03:04 följande:
    Vi kommer nog att höra efter könet på RUL o sen kanske göra ett 3D ultraljud. Men nu känner jag mig så säker på att det är en kille efter mätningen på VUL i v 8-9, om han säger att killar växer fortare så är det väl så :(
    det beror ju av hur de lyckas mäta.. jag har diabetes och då mäter de barnet jätteofta och räknar ut vikt etc på dem. De var inte duktiga när de mätte min lilla grabb. De sa han skulle vara stor ... alltså sista dagarna innan han kom ... då det borde vara ganska enkelt att mäte (kan man tycka) men ut kom en liten en på 3.200 gram.. Så sköterskorna var ganska besvikna på apparaturen..  Så det måste ju vara ännu svårare att se så tidigt som i vecka 8
    Så håll modet uppe och vänta tills ni får göra RUL {#lang_emotions_sealed} 
    Styrkekramar
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke