Inlägg från: ToZa |Visa alla inlägg
  • ToZa

Vi som läser på Liber Hermods del 5

summertime123 skrev 2010-09-13 09:02:50 följande:
    hallå...
    Har inte skrivit i tråden på ett tag. Är så jääääkla stressad inför betygskompletteringen. Allt måste vara klart 1:a november och känner att jag har lite för mkt för att kunna känna mig lugn. Måste ju bara se till att bli klar, finns inga alternativ men stressar ihjäl mig eftersom detta är nog den viktigaste deadlinen i mitt liv!!! De kommande 7 veckorna kommer alltså vara ett rent helvete, hoppas jag överlever!!!!

Hur går det för er andra? Nån annan som ska söka in till högskolan VT-11 och stressar som mig?

Toza: Hur gick det med företagseknomin och det där extra arbetet som man skulle skicka in?

Lislis: Börjar du närma dig slutet på matte d??

Jag läser ju även en matte c kurs på komvux och hade mitt första matte prov nån vecka sen. Va bara 2,5 p från mvg!!! Läraren sa att han kommer sätta mvg på kursen om jag fortsätter så. Håll tummarna för mig, om jag lyckas få det betyget ska jag fan fira med en fest hahaha har bara fått vg i de andra matte kurserna!

Nån som läst svenska c på hermods? Tycker att uppdragen är alldeles för krävande för att den ska vara en 50 p kurs. Kommer ha lagt ner kanske 200 timmar på skitkursen när jag blir klar. Har fan lust att klaga, men vart vänder man sig? skolverket??
    Hej.. Jag fick väl inte direkt bra , hon var inte nöjd hehe.. men nu kör vi för fulla muggar här nu när man är ensam om dagarna ! Heja! 
    Du är ju hel grym att du pallar asså ! Helt otroligt ! Jag håller tummarna för dig i Matte C .. Jag drar mig för matte A bara , hua!

Skulle behöva din hjälp Sista uppdraget på inköp o varuhantering och jag har fastnat , det är säkert skit simpelt men ibland hakar man upp sig bara ..

Försäljningspriset för en vara är 240 kr inkl moms. Momssats 25 %. Butiken tillämpar marginalen 30 %. Vad är varukostnaden?

Allt blir ju bakvänt här så jag fastna ... Kan du förklara hur jag ska räkna ? Så jag kan skicka in det här uppdraget .. Försökt i flera dagar nu men det lossnar inte =/ Har gjort en uträkning men är osäker på den ... Vore super schyst !

Efter denna kurs är klar så ska jag läsa Eng A , Franska steg 1 & 2 ... Spännande . Hur funkar det när man läser språk  ? Hur kan uppdragen o muntliga se ut ? Någon som vet ?
  • ToZa
    ErikaFika skrev 2010-09-17 11:50:20 följande:
    Toza: Är det företagsekonomi B du läser?? Har repcis skickat in mitt första uppdrag. Hua vad svår kursen är. Har inte pluggat på 13 år så är lite seg här i starten..
    Nej det här var inköp och varuhantering ... Jag har läst företagsekonomi A och jag tyckte den va jobbig , haha så förstår dig !  Är det första kursen du läser på 13 år ? Den verkar väldigt tuff .
  • ToZa
    summertime123 skrev 2010-09-19 18:18:38 följande:
    tack prov nr 2 i matte c imorrn, nu börjar det bli svårt så håll alla tummar och tår!!!!

löste det sig med inlöp? Inboxa mig ifall du inte hunnit klar så ska jag kolla in frågan!

Jag har bara läst eng A-C och tyvärr så läste jag inte a kursen via hermods så kan inte svara på hur innehållet är. Antar att det är en del grammatik och att man ska skicka in ljudfiler och läsa böcker m.m.
    Hur gick provet ?? Det löste sig med inköp , tack iaf ! =)
  • ToZa

Någon som har läst Eng A som vill vara gullig och skicka uppdrag 1 & eventuellt studieguide 1 till mig så jag kan börja kika på det Börjar inte förens onsdag egentligen så vill inte starta kursen nu . Vore super snällt isf !

[email protected] 

• ToZa
    EEn skrev 2010-09-21 16:13:37 följande:
    Hej!
    Finns det möjligtvis någon som har muntat franska steg 3 som skulle kunna ge lite tips inför muntan och säga vad man behöver kunna??Skrattande 
    Kan tyvärr inte ge dig tips men jag ska läsa franska steg 1 & 2 efter min engelska .. Hur är proven och muntliga ? Är tok nervös för dessa samtidigt som det ska bli spännande .
  • ToZa
    Glimra skrev 2010-09-21 17:57:49 följande:
    Hej! Får man vara med här?
    Självklart får du det Vad läser du för något ?
  • ToZa

Om en timme har jag muntligt i Inköp & varuhantering . Varför är man lika nervös varje gång ?  

• ToZa
    Mentos skrev 2010-09-29 10:37:32 följande:
    Vet någon hur den muntliga tentan fungerar rent tekniskt? Läraren skrev att vi skulle gå via MSN men jag har dålig koll på hur det fungerar. 20 minuter ska tentan vara, hinner man verkligen på så kort tid? Känns lite läskigt det här Förvånad
    Jag har aldrig haft via MSN . Jag har fått en länk som jag klickat på till Adobe ..... något . Tre gånger har jag haft i telefon utan webcam .  Två gånger har jag råkat ut för att vi pratar i 40 min hehe ... 20 minuter går fort men jag tycker det bara är skönt Och man blir ju inte mindre nervös för varje gång heller ..

Har du inte fått en länk eller så ?
  • ToZa

Hej på er ! hur går det för er ?

Jag har fullt upp , läser både engelska O franska nu . Riktigt kul men har mkt att göra för jag har hamnat lite efter (dottern va hemma en vecka ) .. Har fått MVG på uppdragen iaf o det känns verkligen toppen :)

Ni som har läst engelska , tänkte fråga om muntliga ..Som det känns nu så förstår jag inte riktigt vad jag ska ha prov på ? Pratar man bara eller frågar han glosor eller hur går det till ?

• ToZa
    ToZa skrev 2010-10-15 14:53:17 följande:
    Hej på er ! hur går det för er ?

Jag har fullt upp , läser både engelska O franska nu . Riktigt kul men har mkt att göra för jag har hamnat lite efter (dottern va hemma en vecka ) .. Har fått MVG på uppdragen iaf o det känns verkligen toppen :)

Ni som har läst engelska , tänkte fråga om muntliga ..Som det känns nu så förstår jag inte riktigt vad jag ska ha prov på ? Pratar man bara eller frågar han glosor eller hur går det till ?
    Ingen som läst Eng A & vet vad som kommer på muntliga ? Är det mkt grammatik eller bara prat ? Hur ser det ut  ?
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5