Inlägg från: ToZa |Visa alla inlägg
  • ToZa

Vi som läser på Liber Hermods del 5

Hej allihopa!

Hur går det för er ? Det är ju helt tokigt varmt just nu så man kan ju inte plugga , eller jag kan inte iallafall . Blir helt okoncentrerad .  Jag har muntligt i försäljning o service på tors o läser just nu Personlig försäljning .

17 06 07: Har du haft muntligt i försäljning o service än? =)

• ToZa

Hallå allihopa !

Jag ligger efter som vanligt , hehe! Sambon har varit i Frankrike för hans pappa dog förra veckan så har haft lilla "tarzan" alldeles själv här hemma = lite plugg .. Men nu ska jag plugga som en dåre! Har muntligt i personlig försäljning på ons tror jag och idag börjar företagsekonomi A ... Är det någon som läst den ? Behöver man verkligen alla 3 böcker ?

Lislis : STORT GRATTIS :)

17 06 07: I försäljning o service så fick jag mitt första G , haha .. Nästan som man skäms men vafan jag klarade den iaf . Pluggade absolut ingenting till den kursen . Hur gick det för dig ?

• ToZa
    summertime123 skrev 2010-07-26 13:53:03 följande:
    Förstår att d känns lite trist men så kan d lätt gå om man inte tid o lägga ner, märks sen på betygen, tyvärr Jag har precis fått andra uppdraget rättat så bara muntliga kvar! Ska oxå läsa företagsekonomi a men kursen börjar inte förrän 9 augusti Jag kommer iaf köpa alla 3 böckerna eftersom jag måste ha mvg i kursen, vågar inte chansa. Maila läraren o fråga vad han tycker, om du siktar på lägre betyg kanske d inte behövs?
    Lycka till på muntliga i personlig försäljning!  
    Jag kör på bara en bok . Jag fick MVG i rättskunskap med bara en bok så det är inte omöjligt iaf :) Idag ska jag skicka in mitt första uppdrag i företagsekonomi men den kursen verkar rätt intressant faktiskt :)  Har du fått tid för muntligt i försäljning o service?
  • ToZa
    LindaSunshine skrev 2010-07-27 17:26:02 följande:
    usch jag behöver hjälp med den här frågan. fattar inte vad den betyder:
    Hur kan man argumentera för en religiös världsbild utifrån den nya fysiken? (nya ysiken är kvantfysiken).

någon som har svarat på den här frågan eller kan förklara smått vad man ska leta efter
    Obestämd
    Kan tyvärr inte hjälpa för har inte läst den kursen =/ Du kanske redan svarat på frågan iaf ? Hoppas det löser sig =)
  • ToZa
    summertime123 skrev 2010-07-31 18:26:09 följande:
    Nej omöjligt är det aldrig! Övningarna brukar ibland vara bra för att utveckla ämnet lite så man kan analysera lite mer fast i vissa kurser är de bara slöseri på tid. Betalar hellre för tre böcker så jag vet helt säkert att jag kan få mitt mvg. Måste följa min strikta plan nu så jag kommer in på min utbildning  
    Kul att den verkar intressant! Såg precis att d endast va två uppdrag man skulle skicka in, sånt gillar vi!!!
    Väntar på ett mail från läraren så lär ha betygsdialogen inom ett par veckor. Hans fru väntar tydligen barn i dagarna så kan hända att d skjuts upp lite. Vad ska du läsa efter företagsekonomi a? Blev du klar m personlig försäljning?
    Jag tror visst att jag behöver en bok till iaf , hehe .. Ska göra någon redogörelse och hittar inte vart alla instruktioner står så jag antar att det är i den andra boken.. Typiskt ! hehe ..

Har du Eric i den kursen ? Känns typ som jag har haft han i alla kurser hehe.. men han är trevlig   Efter företagsekonomi börjar jag med inköp och varuhantering sen efter det har jag inte planerat än så får se vad jag väljer =) Personlig försäljning är kalr , fick VG . Jag och mina VG:n haha .. men ett MVG har jag lyckas få iallafall =) Det blir nog bättre när lill tjejen börjar hos dagmamma så jag är själv på dagarna och har tid att plugga.  Vad har du för kurser efter?
  • ToZa
    summertime123 skrev 2010-08-02 13:17:20 följande:
    haha jag fick hem böckerna idag och problemboken va ju härligt fet!! Tur att det bara är två uppdrag
    Yup, har oxå Eric Har haft honom i två kurser tidigare. Fast vet inte om jag får honom i företagsekonomi, kan va ngn annan!
    Du är sjukt duktig som orkar plugga när du är mammaledig! Kommer bli sån stor skillnad när du kan plugga själv och när du kommer in i det ordentligt! Jag spenderade första veckorna med att städa dagtid haha kändes så lyxigt att kunna plocka undan och fixa med saker UTAN barn

Jag har bara företagsekonomi a, datorkunskap, matte c och organisation & ledarskap kvar när jag avslutat samhäll b, svenska c(som jag fick förlängt!!), eng c & försäljning o service. Kan inte fatta att jag ska va ledig i ca 2,5 mån sen. Alltså HELT ledig haha

Hur många poäng har du klarat hittills?
    Oj du är snart klar då! Gud vad skönt att vara helt ledig , NJUT! :) Hur mkt tid lägger du på pluggandet om dagen?
    Jag har klarat 600p nu tror jag så det är en bit kvar men jag tycker ändå att det går riktigt fort faktiskt .

Just nu läger jag företagsekonomi och den ska vara klar nästa vecka men jag har sista uppdraget kvar att skicka in också men jag känner att jag inte har tid att göra så pass bra som jag vill för det här är en kurs som jag verkligen vill kunna och inte bara klara av . Om jag pausar kursen och fortsätter nästa vecka när damen börjar sin inskolning , det påverkar inte csn va ? Så länge jag bara har mina poäng för terminen ?
    När började du läsa på hermods?
  • ToZa
    LindaSunshine skrev 2010-08-04 13:37:39 följande:
    hade precis examination och fick mvg i kursen för att jag hade arbetat mig uppåt :D känns super!

Grattis :)

• ToZa

17 06 07 : Har du börjat med Företagsekonomi än ? Jag pausade den kursen och inköp och varuhanterings kursen för jag behövde ett break och nu ska tjejen skolas in och så . Tänkte fråga dig en sak om företagsekonomi , i första uppdraget så ska man skicka in en redogörelse . Är jag helt lost för jag förstår ingenting . Vart hittar man allt ?

Var inköp och varuhanteringskursen lätt ?

Hade du en bra ledig helg ? :)

• ToZa
    summertime123 skrev 2010-08-11 17:35:28 följande:
    Nej jag har tyvärr inte börjat med den än. Men har för mig att all info fanns i introduktionen(lr vad den nu heter) dvs den innan första studieguiden. Kolla där!!
    Yes, inköp & varuhantering va sjukt lätt, en av de lättaste 100 p kurserna jag läst faktiskt. Va inte så många uppdrag heller har jag för mig! När ska du fortsätta läsa igen?

Helgen va underbar, tack för att du fråga Skönt med ledigt men nu är det full rulle igen. Började min matte C kurs på komvux här i kommunen igår! Har andra lektionen imorgon.

Avslutade min tredje och sista examination för ett tag framåt, fick MVG i eng C. woho! Nu har jag bara 5 kurser kvar sen är jag heeeeelt klar!

Strumpalill: GRATTIS! Kul att det gick så bra!

lislis: Jag har läst a & b på distans och där ville de att man skulle redovisa varje steg och fick man alla rätt + att man redovisat då kunde man få MVG på uppdraget. Kunde du svara på alla frågor?
    Ah såg det men det måste vara jag som inte förstog ett smack! Får sätta mig o koncentrera mig riktigt :)
    Skönt att den var lätt , då slipper jag oroa mig för det ;) Jag fortsätter läsa på måndag igen.

Wow , du är ju helt grym..Mvg i Eng C ;) Matte C verkar klurigt , hur kommer det sig att du valde d ?
  • ToZa
    lillstrumpa73 skrev 2010-09-02 21:11:31 följande:
    Hej,

Snälla är det någon som läser eller har läst tyska A? Har munt.exam. nästa fredag, vad är det de frågar är det saker från uppdrag eller? Jag är så nervös snälla hjlp mih:)

tacksam för alla svar...

Kram på er alla
    Jag har inte läst språk så kan inte hjälpa dig men jag undrar själv hur det är att läsa språk . Funderar på att läsa franska eftersom min sambo o dotter pratar franska , vore kul att kunna det =)  Hur ser uppdragen ut ? Vad får man göra ? Du får gärna berätta när du haft muntligt hur det gick till , om man pratar språket hela tiden eller hur det kan se ut liksom.. LYcka till på muntliga!
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5