Lislis skrev 2010-02-18 08:33:33 följande:
Välkommen Toza! Lycka till med studierna. Jag har inte läst någon av de ämnena som du nämner men det finns det ju andra här inne som gör. Det är ju ganska blandat vad vi läser för ämnen här inne, även om man läser olika ämnen så kan man ju stötta varandra inför muntliga och sånt ändå.Jag brukar bli lite mer motiverad när det känns tungt med plugget genom att läsa att det går framåt för de andra här inne i forumet.Idag ska jag ta det ganska lungt med plugget, ska försöka sitta någon timme sen ska jag iväg och jobba. Men i helgen blir det hårdplugg inför muntliga i kemin och första uppdraget i fysiken. Ska även försöka hinna med ett kapitel i matteboken också...
Tack så mycket ! Ja visst kan man stötta varann och jag tror man behöver en spark i baken till & från. Jag måste komma på en bra studieteknik för senaste gångerna satt jag bara dagen innan uppdragen skulle vara inlämnade och skrev . Så på en hel kurs kanske jag pluggade 4-5dagar bara. Jag måste göra lite varje dag nu iallafall . Vilka ämnen läser du?
summertime123 skrev 2010-02-18 08:45:20 följande:
Välkommen hit Ska du läsa heltid lr ska du bara ta ngn enstaka kurs eftersom du fortf e mammaledig?Just nu läser jag administration A, bransch- och produktkunskap, den måste man ha läst för att kunna läsa inköp och varuhantering som jag ska börja med i april. Men några ekonomiämnen blir det icke, de ska tydligen va ganska krävande vad jag uppfattat här i tråden och då kommer mitt snittpoäng lida haha och det vill jag inte ska nog läsa lite data kurser i höst, känner att d vore bra o veta hur powerpoint, excel o allt sånt fungerar!!
Tack
Jag kommer läsa heltid . Som jag skrev ovan så behöver jag inte plugga mycket för att klara mig . Har alltid haft lätt för mig och det fastnar lätt men den här gången ska jag försöka läsa mer & hitta en bra studieteknik . Gud va roligt med dom kurserna , Branch & Produktkunskap & Inköp & varuhantering är 2 kurser jag ser fram emot =) Vad tycker du om Branch & produktkunskap hittills? Vad vill du jobba med?