summertime123 skrev 2010-02-22 10:02:36 följande:
ToZa: Jag började läsa ht -08, läste deltid den terminen och
fr.om. vt-09 har jag läst heltid. måste klämma in 150p extra utöver det som räknas som heltid för att jag ska bli klar i oct, vill ha allt helt klart i god tid innan betygen ska skickas in med ansökan till högskolan. Tror att det är 1:a nov som allt ska vara klart. Så jag måste TYVÄRR jobba i tre månader innan allvaret sätter igång Kurserna brukar inte dyka upp förrän samma dag hos mig iaf, ofta får jag jaga dem och då kommer de in senare. Beror väl på vilken kommun man tillhör, här verkar de väldigt sega iaf! är det bransch- och produktkunskap du ville se lr? kan maila dig studieguider o sånt om du vill?Matillin: tack för engelska uppdragen!! tror nog att jag ska läsa den, den är ju inte svår som du säger, bara man kan engelska. Får väl se till att jag påbörjar den i tid så att jag får mkt gjort har du lust att kopiera in bok listan fr biblioteket? tänkte att jag kunde börja läsa en bok lite i förväg så man inte blir stressad med det! vore jätte snällt isåfall..sousou: Jag har för mig att jag läste ngnstans förut att alla uppdrag som skickas in scannas genom ngt system som säger till ifall det är texter som kommit in tidigare lr tagna från internet m.m. antagligen var det vad du råkade ut för jag skulle fråga läraren vad som händer med kursen och be verkligen om ursäkt för det du gjorde. Hoppas det löser sig!! lycka till!
Du får välja helt fritt egentligen vilka böcker du ska läsa, listan är bara förslag.
Sså länge du väljer en modernare och en äldre som helst ska vara skriven före andra världskriget.
Nu valde jag "Of mice and men" och den var skriven efter andra världskriget men det gick ändå bra
Rekomenderar verkligen den, men du får givetvis välja vilken du vill.
Min lärare verkade ju även han vara förtjust i boken märkte jag på eximinationen