Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Mjölkallergitråden - bebisar

EL I skrev 2010-03-20 09:53:34 följande:
    Pokergirl: tror många här får 12 burkar. Vi fick 6 st först men nu 12.
    Åh så bra, jag blev lite orolig, det blir ju superbilligt 10 kr burken.
  • Pokergirl

Var och lämnade igen gröten på apoteket igår, dom vet inte när Semper kommer med nya mjölkfria från 4 månader. Hittade mjölkfri gröt på ica, Sinlac, som också ska funka från fyra månader. Betydligt billigare än den från apoteket dessutom.

• Pokergirl

K Kavat: Okej, tack för varningen! Hoppas hon fixar detta, har precis gett en smakportion.
    Hur ser reaktionen ut på soja, är den likvärdig mjölkprotein?

• Pokergirl

Jag gav upp med amningen när C var två månader. Då hade jag verkligen försökt vara mjölkfri men när man har idioter runt omkring sig (läs svärmor) som inte förstår så orkade jag inte utsätta C för mer. Jag har aldrig ångrat mig, hon mår så mkt bättre nu när hon inte får i sig någon mjölk. Dock fixar hon att vi äter mjölk igen vilket är otroligt skönt.

Hur har bvc sagt till er ang välling? Läste att det rekommenderas från 6 månader, men vällingen ska ju göras på  enago vilket vi nu använder till gröt. Borde man kunna testa lite tidigare med välling?

• Pokergirl

Någon som vet när Enago kommer åter i butik? Har varit restnoterat i tid och evighet och nu när Sempers försvann för 4-månaders är det bara Sinlac kvar som alternativ.

• Pokergirl

Sempers gröt från 4 mån skulle dom avvakta med och det var oklart när den kommer i produktion igen. Jag kanske ska höra med apoteket om dom vet ngt mer.

• Pokergirl
    Amulett skrev 2010-04-08 09:09:49 följande:
    Leverans i slutet av vecka 14, dvs i slutet av denna vecka.
    Perfekt, tack!
  • Pokergirl
    lemco skrev 2010-04-11 20:39:59 följande:
    Tack... jobbigt med allergier... nåt tips hu man gör välling om man är ute några timmar? man kan ju inte ha risdryck en med sig, den blir ju dålig... så knepigt...
    Du skulle ju kunna ha täljstenar som du haft i frysen (sådana som man ska ha i groggen) och ha risdrycken i en termos. Annars håller en termos kylan ganska bra i sig.
Svar på tråden Mjölkallergitråden - bebisar