Mjölkallergitråden - bebisar
Jeppes älskling: Jag har för mig att jag läst att man redan efter 30 minuter har proteinet i bröstmjölken, och en topp vid två timmar efter intag. Kommer dock inte ihåg var jag läste det.
Jeppes älskling: Jag har för mig att jag läst att man redan efter 30 minuter har proteinet i bröstmjölken, och en topp vid två timmar efter intag. Kommer dock inte ihåg var jag läste det.
Den oranga är GottGott, och är om jag förstått det rätt också vegetabilisk:
www.carlshamnmejeri.se/
Tesan: Det viktiga är ju att hon nu får i sig mat. Försök att successivt ta bort sockret. Det finns ju alternativ till socker som inte höjer insulinet men jag vet inte hur det är att ge till så små.
Jag har en fundering runt Nutramigen. Dottern kräks helt kopiöst, hela tiden. Är det något ni andra upplevt? Finns det annan mjölkfri ersättning att byta till?
Läser i tråden med stort intresse, vilken kunskap ni har och så mycket jag inte tänkt på.
Har en fundering. Cornelia äter Nutramigen nu, men kräks något så helt otroligt mkt, mest troligt outvecklad magmun men i en annan tråd fick jag tipset om att testa annan ersättning och se om det är Nutran som spökar. Hur pass snabbt tror ni man skulle se effekt om man testade annan ersättning? Funderar på om jag skulle köpa en burk Profylac och se om hon kräks lika mkt men frågan är om det krävs mer än en burk.