Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Mjölkallergitråden - bebisar

Kavat skrev 2010-02-24 19:46:30 följande:
    Förtjockningsmedel? Vilken sort? Nestargel innehåller nämnligen sojasläkting och den bör du inte ge! Troligtvis behöver du större hål om du förtjockar det.
    Jag beställde, Nutilis. Jag hade inte i tanke att produkten kunde innehålla mjölk eller soya.
    Så här står det:

Ingredienser
    Modifierad majsstärkelse (E1442), maltodextrin, taragummi,
    xanthangummi, guarkärnmjöl.
    * * * Älskade Cornelia 091030 pokergirl.blogg.se * * *
  • Pokergirl

Men skit också! Jag som trodde att denna produkt var "säker". Tack tjejer för hjälpen, jag får ringa apoteket imorgon och ändra min beställning.

• Pokergirl
    Lalalong skrev 2010-02-25 09:18:32 följande:
    Hur snabbt är det egentligen möjligt att märka förbättring med mjölkfritt?? På bara 24 timmar har Alva slutat bajsa vatten och har inte kolik-skrikit en bråkdel så mycket som hon gjorde innan Nutran! Dessutom har, vad vi trott varit väldigt mycket hormonplitor, bleknat en hel del och lixom börjat torka in.... Men verkar det så snabbt?? Eller är det lite placebo-effekt? Tillfällighet att hon blivt bättre samtidigt som vi bytte..? 
    Cornelia reagerade också positivt direkt hon gick över till Nutra. Det var som natt och dag, från skriknätter till att kunna sova lugnt och skönt, kramperna i magen försvann och hon hade inte längre panik när hon skulle bajsa. Däremot tog det några veckor innan torrfläckarna var borta. Hoppas det håller i sig för er!
  • Pokergirl

Har en fundering. Cornelia är nu fyra månader, när gör man pricktest? Har småstartat med smakportioner men det hade varit skönt att veta om det är något mer vi ska undvika.
    Sen undrar jag, hur ofta gör ni provokation? Vår läkare sa att vi ska testa var sjätte vecka. Tycker det känns grymt!

• Pokergirl
    Tibell skrev 2010-02-25 19:22:13 följande:
    Vi gjorde pricktest på våran dotter för två veckor sedan och då var hon 3½ månad! Men har fått reda på nu i efterhand att det oftast inte visas något på test hos så små barn! Var sjätte vecka tycker jag med låter grymt! Varför vill han att ni ska göra det så ofta?!
    Både bvc-sköterskan och läkaren anser att mjölkallergi ofta växer bort tidigt och därför ska man inte låta barnet vara utan mjölkprodukter i onödan då man då kan utveckla en känslighet i onödan.
    Visst, jag vill inget hellre än att Cornelias mjölkallergi ska växa bort men samtidigt känns det ju overkligt att det ska försvinna på en månad.
  • Pokergirl
    Blå Flygare skrev 2010-02-25 22:15:51 följande:
    Var 6e månad är vanligt att man gör.
    Tack, det lät betydligt mer rimligt! Men varför säger dom som dom gör?
  • Pokergirl
    Tibell skrev 2010-02-26 19:35:09 följande:
    Ja precis. Nu struntar jag fullkomligt i vad andra tycker. Så länge vi vet vad som är rätt =) Jag vill bara tacka alla ni som hjälpt och stöttat mig och lilla Bella. Ni har kommit med svar på alla mina fråger och även massa goda råd och tips. Jag hoppas ni förstår hur mycket det betytt! Och jag hoppas ni vet vilket dunderjobb ni alla gör här inne som hjälper oss som är helt nya på det är! All cred till er!!!!
    Amen, ni är guld värda! Tänk om BVC kunde sitta med er kompetens.
  • Pokergirl

Dalkulla: Min mamma har en lgh i Spanien, på fastlandet. Ligger utanför Torrevieja, man flyger till Alicante och sen har man en biltur på en timme till lägenheten. Perfekt, billiga flyg via Norwegian eller Ryanair, sen är det smidigt att hyra en bil. Inga problem med att handla, finns typ Ica Maxi i området.

• Pokergirl

Vi lever på hoppet om att C kommer att kunna äta mjölk framöver. Därför säger vi att hon reagerar på mjölk, dock är tyvärr reaktionen kraftig men det är ju en annan del av historien.

Svar på tråden Mjölkallergitråden - bebisar