Mjölkallergitråden - bebisar
Tibell skrev 2010-03-09 21:16:11 följande:
Fast jag misstänker inte att stora tösen är mjölkkänslig. Jag vill bara få bort alla mjölkprodukter så minsta dottern slipper utsättas för mjölk via kontakt! Enda jag undrade över var stora dotterns mage =) Har bild på den i galleriet. Men den ser väl ut som vilken 3-åring mage som helst ?!![{#lang_emotions_undecided} {#lang_emotions_undecided}](https://www.familjeliv.se/lib/tiny_mce3/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
Om jag var du hade jag försökt köra HELT mjölkfritt även på stora för att se om det gör någon skillnad. Du har absolut inget att förlora på det. Skulle hon nu inte få i sig en drygt flaska mjölkfri välling om dagen gjord på t.ex havre eller risdryck så är det ingen panik på några veckor med kalciumet.
Sen om det blir långvarigt så finns det diverse olika kalciumtabletter man kan ge, krossa i mat osv.
Det låter ju onekligen som att det hade underlättat mycket för dig om ni hade kunnat slappna av hemma utan mjölkspill och annat. Och om de även hjälper med mjölkfritt mot er stora dotterns krångliga mage så är väl det toppen!