Mjölkallergitråden - bebisar
Varför är det bara Miniderm om hon har eksem? Ingen Mildison? Eller Locaid? När vår W var som värst så var det Locaid morgon och kväll...(lite starkare än Mildison men man brukar börja med de mildare i grupp 1...)
Jag får Locobase på recept, de tillsätter ett ämne och vips så ingår det i högkostnadsskyddet vilket vi föräldrar med eksem och allergibarn behöver så väl...(vissa saker är galet dyrt utan...). Min W blev irriterad i huden av Minidermen, såg ut som han hade bränt sig och han verkade aldrig glad av att bli insmord av det.. Det händer inte med Locobase, han verkar njuta av att slippa det torra och huden ser bra ut på en gång (förutsatt att vi inte är inne i en eksem period).
Ni med eksem barn: Vad använder ni för tvätt/sköljmedel? Här är det Neutral och Comfort sensitive (den enda som inte stinker kemikalier..)
Ingen aning hur poppis jag kommer bli hos dietisten men här hemma hos oss kör vi på den mjölkfria vällingen från EnaGo i havredryck/solhavre och istället för Nutramigen... Han ville absolut inte ha den och vi fixade inte att plåga honom med det...(provade till och med med Chokladpuddingspulver i för att maskera smaken men det gick inte heller...). Han äter även gröt (EnaGo) två ggr om dagen samt att han får havredryck med lite vällingspulver i till varje lagad mat... W är 10 månader...