Kavat skrev 2010-02-18 15:56:21 följande:
Ja, du har ju ingen mjölkprotein i din mjölk, så varför inte testa utan, som vi så fint brukar skriva till alla andra som är tveksamma. Min dotter vägrade ju också välling och som vi försökte.. Så de är inte dumma de små liven. Jag hade testat helt klart, du har ju också mycket lättare de flesta andra att testa.
Det som tar emot är att han gillar mjölkgröten bättre än den andra och främsta målet nu är att få honom att sluta amma eftersom jag snart ska börja jobba. Han äter bara bra (nja, en halv burk) av tre sorters burkar - det är mjölk i två av dem.
Men idag slemmade han igen vid maten igen, andra ingridiensen mjölkpulver... Men gröten gick bra imorse? Den är väl en dosfråga...
Nu har det i alla fall kommit nya gröter så jag kan ju köpa hem annan än EnaGo. Maken kommer bli knäpp på mig! Det står redan tre öppnade paket på bänken; EnaGo, mjölkgröten och ett felköp (mjölk) som han inte heller gillade. Undrar hur lång tid man bör testa? Nåväl, läk var borta till på onsdag så först då får hon meddelande om våra bekymmer och kan välja om hon vill klämma in någon telefontid inom närmsta månaden fast det inga tider finns...
Ska ringa bvc med, men de kan inget om allergi. Bara för att få allmänna tips om maten. Känner mig desperat!