Hej! Här är en till som försökt i många år, många gånger har jag åxå ställt mig frågan - hur f**n ska jag orka? Men man orkar, för alternativet att ge upp känns inte lockande det heller... det är ju ens tankar om denna svårighet som skapar bitterheten, ledsamheten å utanförkänslan. Man blir arg, ledsen å besviken å känner sig okvinnlig
Har reflekterat över hur detta påverkat mig som människa på sistone, eftersom jag känner mig mindre levande nu. Därför var det skönt att läsa det ni - arold och besviken skrev. Jag har länge misstänkt att det är barnlösheten å kampen m den som gjort mig mer "deprimerad" å att jag varit ensam om att påverkas så av detta. Det var jag tydligen inte, så skönt :)
Jag har åxå eg ett väldigt bra o lättsamt liv, inget att klaga på , men detta är mitt livs svårighet. Jag känner mig så dum när jag tappar livsgnistan över detta, då man tänker på de som har det mycket värre, men jag kan inte hjälpa det, och jag är rätt övertygad om att detta bidragit till hur jag känner mig nu, jämfört m innan vi försökte bli m barn. Jag har blivit mycket osäker , osocial, trött, ledsen å tom inombords. Även överviktig å tycker jag är ful. Oroande tankar plågar en nu när vi står inför vårt första ivf, men jag har ändå accepterat ivf-grejjen nu å tar emot den m öppna armar, men bearbetar redan nu tankarna om misslyckande. Jag vill egentligen inte erkänna at jag har problem mm en sån enkel å naturlig sak, som att få ett barn.
Man orkar inte, men ändå ger man inte upp, man är nog starkare än man tror. Bara att hoppas att man blir "som folk" igen sen då, om man lyckas få barn :)
Nu kämpar vi på, ok?? !!!!!