• arold

Hur länge orkar man!

Hej på er därute!

Jag och min sambo har försökt bli gravida sen 2006. Vi är enligt de tester vi gjort friska och skall utan problem kunna få barn. 2008 fick vi börja ivf behandling då min gynekolog ansåg att vi behövde hjälp då det gått 2 år utan ett plus.

Nu har vi gjort 3 ivf behandlingar, skall nästa vecka på vårt 5 ägginföring då det inte blivit någe de fyra tidigare gångerna.  Hur länge skall man orka och hur många gånger skall man kämpa och gå igenom detta innan man beslutar sig för att gå vidare till eventuell adoption?.
    Hur många försök har ni gjort och hur läng tid tog de?

Kraam till er alla!

• Svar på tråden Hur länge orkar man!
  • arold

På söndag åker vi till Uppsala för ägg återinföring, hoppas hoppas {#lang_emotions_surprised}.  Vårt sista ägg i frysen, sen är de dax att ta fram plånboken om vi skall fortsätta (landstinget betalar de tre första försöken). Vi har inte gett upp än, men man känner ju pressen på sig. Alla närmsta vännerna har fått barn eller skall ha. Vill oxå vara med. "du kan ju få låna vårt barn en dag om du vill"- hjälper inte när en vän försöker vara snäll.
    Vi är 32 resp 31 år. Jag har alltid velat vara en ung mamma, vilket oxå stressar på. Vill inte vara 40 när första barnet kommer. Men det är bara att aceptera att det kommer när det kommer {#lang_emotions_yell}

• arold

Tack!. Man börjar redan känna nervositeten av att behöva gå 2 veckor och vänta innan man får svar på stickan. När man väl ha fått de kommer man inte kunna slappna av ifall "något ska hända!". Helt sjukt vad hjärnan kan leka med en.

Förstår vad du menar med suicidal. De sista året har man inte vart sig lik. Vill inte umgås med folk. Kan inte njuta av att ta ett glas vin eller äta en god middag på resturang (ingen aning varför). Lagt på sig en del vikt oxå{#lang_emotions_undecided}. De sista två jularna har vart värst, det är ju en helgdag för barnen. Inte ens ork att julpyssla här hemma, Vad skall de vara bra för när man inte är en komplett familj. Tillbringade julen med att gråta och sova till och från i två veckor. Min sambo har inte förståelse för varför jag skall  "va så deppig", är bara att kämpa på. Men för mig så börjar luften att gå ur en totalt. Jag klarar inte av hur mycket som helst. Han vill förstå man kan inte, för honom finns inte att en människa kan "gå in i väggen", och där känner jag att jag är just nu.
    Jag är glad så länge jag  orkar sköta mitt jobb och försöker vara social.

Vill ha tillbaka gamla glada mig =(

• arold

Härligt att veta att man inte är ensam om att ha de känslor och tankar som snurrar runt en. Man kanske inte har blivit tokig {#lang_emotions_smile}.

NU GER VI GÄRNET. NÅN GÅNG MÅSTE DE FÅ BLI VÅR TUR!!!......

• arold
    Pia69 - Grattis. Det är ni verkligen värda {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Hur länge orkar man!