• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Loris

Idag gick jag in i tredje trimestern och har 90 dagar kvar till BF. Det är lite svårt att få det att sjunka in, om +- 3 månader kommer man att ha en till liten skrutta. Och.. Jag går på havandeskapspenning om en månad det kändes som så långt borta då jag gjorde ansökan.. Det ska dock bli riktigt skönt med lite ledigt så att man kan återhämta sig inför den kommande tiden, och dessutom få lite extra tid för dottern, jag anar att det kan bli svårt att få ihop ensamtid sen.

• LindaMattias

Åh, jag längtar tills jag går in i tredje trimestern =). Några dagar kvar. Och inte så jättelänge kvar på jobbet. Jag känner mig less. Ungdomarna är inte alls motiverade till att jobba, och jag blir irriterad så himla lätt. Ser fram emot torsdag då vi börjar vår temavecka på skolan. Efter den är det bara skåpstädning och klassens dag kvar innan avslutningen. Fantastiska efterlängtade sommarlov!!!!

Imorgon ska vi på förlossningsbesök - blir spännande. Har aldrig satt min fot på en förlossningsavdelning förut.

Vi är bjudna på dop den 19 juni. Är det någon som har ett bra förslag på vad man kan köpa för present? Som det pratats om tidigare så är det ju kul om man kan sy eller sticka något själv, men det är tyvärr uteslutet för min del =)

Om en vecka är vi ute och fikar. Det blir nice! Har alla som kan skrivit upp sig?

• Loris

Lysa, Vad skönt att vara ledig! Jag hoppas du får chansen att vila lite också! Det blir nog mest smågrejer som ska handlas in nu, det är rätt skönt att veta att allt nästan är fixat redan , det blir nog bara lite sängkäder, madrass och så, samt vagntillbehör, jag hoppas kunna fynda en ståbräda på blocket eftersom vi aldrig har provat en, det vore skönt om man slapp slänga ut 600kr ifall det inte skulle funka. Och eventuellt en elektrisk bröstpump eller flaskvärmare beroende på hur det går att amma, det var nog det mest väsentliga. :)

• Loris

LindaMattias, Hur ser det ut för dig som lärare egentligen, har ni också ledigt hela sommaren som eleverna eller jobbar ni delvis? Jag tycker verkligen att lärare gör det bra, det måste vara ett ganska tungt jobb (vet bara hur svårt det är att motivera systersonen till att faktiskt vilja göra skolarbeten eller något öht för skolan, det är verkligen inte någon dans på rosor.).

• Klaveret

Hej alla! Läser att många längtar efter ledighet. JAG MED! Det känns verkligen som att man sitter i ett väntrum, fast man har fullt upp hela tiden. Tur är väl det! Ser fram emot vårt fika nästa vecka! 

• LindaMattias
    Loris skrev 2010-06-01 07:27:51 följande:
    LindaMattias, Hur ser det ut för dig som lärare egentligen, har ni också ledigt hela sommaren som eleverna eller jobbar ni delvis? Jag tycker verkligen att lärare gör det bra, det måste vara ett ganska tungt jobb (vet bara hur svårt det är att motivera systersonen till att faktiskt vilja göra skolarbeten eller något öht för skolan, det är verkligen inte någon dans på rosor.).
    Vi har ledigt länge på sommaren, men inte lika länge som eleverna. Vi jobbar typ en vecka efter att de slutat samt en vecka innan de börjar på hösten. Det blir ju dock helt andra uppgifter då, så det känns som lov redan när de slutar. Jag längtar sååååå mycket nu!!

Det är ovanligt att folk säger att läraryrket verkar vara tungt. Alla lyfter ju gärna fram loven, och att vi har så mycket ledigt. Vi har ju 45.5 timmars arbetsvecka och jobbar därmed in loven. Jag trivs jättebra på mitt jobb och har jättefina elever och underbara kollegor. Visst är vissa elever svåra att motivera, så det gäller ju att vara uthållig med peppning  =). Lite mer lön skulle ju inte skada...

Snart förlossningsbesök, och därefter städdag med samfälligheten. Underbart med fint väder!! =)
  • pencil

Vill också ha ledigt nuuu! Snart är jag lika omotiverad som mina elever {#lang_emotions_wink}.
    Ser också fram emot vår fikaträff nästa måndag och än så länge verkar det som att jag kan hänga med.

Skriver inte så ofta här i tråden men jag läser desto mer.

Ha det så gott!

• Moyo

Hej tråden!
    Länge sedan jag skrev sist, men det känns som om jag inte har något vettigt alls att bidra med... förutom en massa klagomål alltså och det räknas väl inte som vettigt.
    Eftersom jag redan är "ledig" har jag som inget att se fram emot riktigt, utan varje ledig dag blir gråtrist vardag. Hoppas att geisten återkommer när maken får semester.
    Foglossning är ingen lek! Jag blir snart galen!! Gravidnästäppan i kombination med pollen och gräsklippning är inte heller någon höjdare och vadkramperna ska vi inte ens tala om. Jag önskar att man kunde få sig en natts god sömn i veckan i alla fall för sedan bebben tittat ut lär det ju inte bli bättre på den fronten. Nej, nu får jag ta och skärpa mig, nog klagat!!

Idag har vi i alla fall varit till frisören, jag och lillan. Lillan blev klippt, men det är sannerligen hög tid för en tid åt mamman också, som just räknade ut att det är ca 1½ år sedan sist. Hon satt inte som ett ljus direkt så stackars frisören fick springa runt och klippa i farten medan lillan försökte titta vad hon höll på med.
    Det är både bra och dåligt när frisören fuktar ner håret och klipper sedan, på lillan blev det helt skevt när håret torkade så det ser inte alls särskilt bra ut just nu men jag får väl antingen lära mig att leva med det eller ta fram saxen själv.
    Sedan tog vi oss en tur och köpte blommor till ampeln och övriga krukor som vi brukar ha ute på sommaren, får se när man får orken att ta tag i det där, men först måste jag komma ihåg att köpa lecakulor!
    I morgon väntar besök på Aurora och en tur på stan. Jag vet vilket jag ser fram emot, medan det andra känns mest bara jobbigt just nu. Lillan ska få spendera dagen med farmor härhemma, vilket innebär att jag kan kila runt som jag vill i affärerna! Ska passa på att hämta ut min Babybox om jag hinner.

Knyttet och K:
    Grattis! Jag måste skriva upp i kalendern att vi ska ta oss tid att fira våra 14 år. Gissar att det blir ett evenemang i samma kaliber som ert, men barnfritt och god mat räcker långt.

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)