• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • LauraMaria

Hinna njuta? =) Problemet för mig, som inte har barn sedan förr, är snarare att hinna göra något annat än att känna efter vad lillan har för sig i magen. ;)
    Börjar bli riktigt trött på vardagslivet och jobbet nu. Jag sover så otroligt dåligt på nätterna. Ont i bägge höfterna och kan varken ligga åt höger eller vänster utan bara vänder och vrider.¨'Hur gör ni, sover ni bra?

• Klaveret
    Lisabettan: Jag känner nog lite som du just nu. Det blir mer en aha-upplevelse lite då och då. Ja, just det, jag har en bebis därinne! Nästa vecka är sista veckan på jobbet så då tror jag att det blir lättare att njuta. Annars njuter jag små stunder i vardagen när jag kommer ihåg det. 

LauraMaria: Jag sover fantastiskt bra så jag har inga goda råd tyvärr. Jag drömmer dock väldigt mycket och får ibland hemska vadkramper så jag måste "flyga" upp ur sängen och försöka pressa bort krampen. Hoppas det blir bättre för dig snart!
  • Li 81

Hej hej

Ni verkar ha haft det trevligt på fikat, hoppas man kan haka på nästa gång. Det är bara att jag har tydligen fått tillbaka mitt illamående och kräkningar. Usch säger jag bara, idag har jag nog kräkts 5-6 gånger och mår skit. Jag vägrar detta, kan man göra det? Jag vill kunna jobba sista tiden och sen njuta av min semester, kunna vara ute och hitta på saker med familjen. Inte ligga inne och kräkas.
    Nu har jag klagat av mig lite, hur som helst så är jag sjukskriven till och med söndag och hoppas då att detta har gett med sig.

Lisabettan: Vad skönt att ha enats om ett namn, vi kommer verkligen ingenstans. Vi har våra förslag till lillgrabben men inget som känns klockrent. Han kommer få vara namnlös stackaren.

Ja så jag måste hålla med dig LauraMaria att jag räknar verkligen dagarna tills lillen vill komma ut. Men får man inte må bra eller har besvär av olika slag så känns nog resan lite längre.

• Knyttet och K

Loris och Moyo - Jag har nästan en 08:a, min yngsta skulle ha varit född i januari -08 men höll inte ut till det nya året. 29:e december kom hon. Vi fick komma hem från bb på nyårsafton

Kul att ni hade trevligt på fikat idag. Får se om jag kan komma med på någon fikaträff i sommar när jag slutat jobba.

Skönt att enas om namn Lisabettan. Vi har inte kommit till beslut än. Jag känner mig lite stressad. Tidigare har vi haft namnen klara innan barnen ens varit påtänkta. Ettans namn kommer från makens familj, men tvåans namn bestämde jag mig för när jag gick på högstadiet *skrattar* Lite irriterande att det blivit värsta poppisnamnet när ungen väl kom, men men. Jag kände lite mer för ett annat namn när hon föddes men eftersom hon skulle få namn efter min fina mormor och hon visste om det ville jag inte ändra mig. Jag tror dock att vi ska lägga till det andra namnet för det hade verkligen passat henne.
    Den här gången hade vi tjejnamn bestämt, och ett som vi verkligen var peppade på men såklart har bäbisen en snopp så vi får inte använda det.

Och ja, njuta av magen hinner man ju inte så mycket men jag tycker det är ganska skönt på ett sätt. När jag väntade stora A kunde jag inte fokusera på något annat än graviditeten. Det kändes som en evighet tills han föddes. Med lilla A gick det snabbt, men jag mådde inte så bra psykiskt och det känns som att graviditeten förstördes av min oro för hur det skulle bli med två barn. Nu känns det bara positivt och tiden går snabbt eftersom det är fullt upp med jobbet och barnen. Det är mysigt också att ha ett lite större blivande storasyskon. Stora A förstår som på ett annat sätt, och han verkar tycka att det ska bli roligt med ett till syskon och det är så mysigt när han funderar kring bäbisen.

Klaveret - Skönt att snart ha jobbat färdigt. Jag har en dryg månad kvar och jag tycker det är så segt när ledighet hägrar. Jag går på semester i slutet av juli och sen hoppas jag på att få hp beviljat sista månaden. Jag känner mig lite tveksam dock, det verkar vara så avhängigt av vad man får för handläggare. Jag kommer ta ut fp annars för jag kommer def inte kunna jobba. Det är tungt redan nu.

Någon som vet vad som gäller med dagis om man tar ut fp innan barnet är fött? Jag har förstått det som att 15 h börjar gälla en månad efter barnets födelse, men är det även om man tagit ut fp innan? Jag vill gärna ha barnen på dagis ungefär som nu (strax under 25 h/v) för att få chans att vila lite innan bäbisen kommer. Dessutom börjar yngsta på ny avdelning och min tidigare erfarenhet är att det kan vara svårt att komma in i gruppen om de bara går 15 h så av den anledningen vore det också skönt om de kunde gå lite mer i början.

Nej, nu måste jag pallra mig i säng. Gud vad sent det här blev. Godnatt!

• Loris

LisaBettan, vad skönt att ha namn klart, min sambo frågade mig igår om jag har kommit fram till något nytt på den fronten, då slog det mig att jag inte ens kommit ihåg att fundera, vi har ett förslag sedan tidigare iaf.. När det gäller graviditeten och barn sen tidigare så brukar jag försöka ta mig tiden att njuta av magen när lillan sover, annars är det mest full rulle hela dagarna. Jag brukar kolla gravidkalendern här på FL för att påminna mig om vilken vecka jag är i! Utan den vore jag förlorad Hehe :)

• Loris

LauraMaria, Jag vaknar varje gång jag måste vända på mig eftersom bäckenet skär ihop, Tyvärr har jag inget bra råd att ge, förutom att prioritera sömnen, så att man på något vänster ändå får ihop den sömn som behövs! *** Knyttet och K, Jag hoppas du får hp beviljat, många säger att man bör beskriva sina arbetsuppgifter väldigt väldigt väldigt tydligt för att öka chansen för att få hp beviljat, jag skrev 1,5 a4 papper för att beskriva varje tungt moment och ett ca på hur en arbetsdag kan se ut, så att en person som aldrig utfört det ska kunna förstå hur det går till och i princip kunna utföra mina sysslor bara genom att följa instruktionerna. Men det hänger nog mycket på som du säger, vilken handläggare man får också..

• Starla

LauraMaria: Jag sover också väldigt dåligt numera. Ingen sovställning är bra nog och jag mest bara vänder och vrider på mig. Har dock inte heller kommit på ngt bra sätt förutom att stjäla lite sömn här och var på dagen/eftermiddagen. Känns som om det börjar bli extra viktigt med mkt sömn ju närmare man kommer. 

Li81: Ingefära, har du provat det? Det låter inte alls kul det där. Hoppas det går över snart.

Knyttet och K: Du har inte ett sådant jobb att din chef kan stänga av dig eller skriva ett par rader om att det inte är lämpligt för dig att jobba kvar?
    FK är inte att leka med. Jag gick som på nålar tills de beviljade min hp. Men jag håller också med: beskriv så noga som möjligt uppgifterna. 

• tuds

Vad jobbigt ni har som inte får sova Rynkar på näsan. Jag vaknar visserligen då och då under natten och går upp på toa ett par gånger, men jag har inte ont och jag somnar om, så jag tycker att jag sover bra ändå. Visst, jag kan inte sova i min gamla favoritställning platt på mage, men jag har vant om mig och det funkar också.

Vad gäller namn så pratade vi mycket om det i början av gradividiteten. Flicknamn hade vi flera förslag på, men när vi fick veta att det är en pojke blev det lite svårare. Jag har inget favoritpojknamn sedan tidigare, men ett enda namn kunde vi enas om (efter att sambon fått vänja sig lite Tungan ute) och sen har vi inte direkt funderat mer. Så om han inte kommer ut och presenterar sig som något annat så blir det nog det vi tänkt på.

Igår var vi på förlossningsvisning med föräldragruppen! Det hade jag längtat till. Det var fullt den kvällen och vi hörde skrikande kvinnor och bebisar genom väggarna Förvånad. Nu drömde jag såklart inatt om att jag gick runt därinne med min nyfödde son. Svårt att tänka sig att nästa gång jag går därifrån har jag förmodligen en liten bebis med mig.

• Knyttet och K

Starla - Menar du något annat intyg än det som arbetsgivaren ska fylla i när man skickar ansökan?

• Klaveret
    Loris: Jag håller med dig! Vilken tur att FL:s gravidkalender finns! Jag håller också koll genom den. 
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)