• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • oxytocin
    tuds skrev 2010-02-23 18:52:21 följande:
    Jag har sett nån grej man kan köpa på internet som man kan lyssna på bebisens hjärtljud med. Det är säkert samma som du har. Jag blev lite sugen på en, men har inte tänkt köpa en ändå. Läskigt om man inte hittar något ljud ju... De senaste dagarna har jag börjat känna en molande känsla i magen, ungefär som lätt mensvärk. Jag tycker det är lite kul att känna att det händer något därinne, för jag har så få symptom i övrigt  Jag mådde lite halvilla i vecka 6 och 7, men sedan dess har jag bara varit lite mer kvällstrött än annars. Jag längtar tills jag får en rejäl kula, men det är ju ett tag kvar...
    Många bm avråder en från att lyssna själv, just för att man kan bli så skärrad om man inte lyckas hitta hjärtljuden.
    Jag har också lite molvärk, känner av fogarna (hade gräsliga smärtor förra grav.), ont i ryggen och är lite trött, men mår inte särskilt illa alls som jag gjorde förra gången. Jag hoppas att varför jag mår så annorlunda nu är för att det blir en flicka. {#lang_emotions_sunny} Vill sååå gärna ha en av varje.
  • Loris

Hallå tjejer :) ja det stämmer nog att man lätt blir lite ängslig om man inte hittar hjärtljudet, än så länge har jag aldrig råkat ut för det dock, första gången var jag lite osäker, men direkt då jag hittade bebisens hjärta kände jag igen det från förra graviditeten, vi har inget som går så snabbt som det Haha :) någon som vet varför deras hjärtan slår så snabbt? Jag har faktiskt aldrig hört något om det. Iallafall så sa min barnmorska att de slutat kolla hjärtljudet innan ultraljudet eftersom det har jagat upp en del föräldrar om de inte kunnat hitta hjärtat, vilket lätt kan hända om bebisen ligger i en konstig vinkel till exempel. ni som har barn sen tidigare, Känner ni en stor skillnad eller likhet mellan denna graviditet jämfört med den förra? Jag är ganska säker på att det blir en flicka den här gången också, graviditeten är väldigt lik min förra. Jag drömde dock inatt att jag fick en pojke Haha.. Den 31 mars blir det ul för vår del, blir spännande att se då :)

• ch77

Hej!

Jag gick in i vecka 16 idag! Det går ändå rasande fort! Den 24 mars har vi tid för Rul, ska bli så spännande. Hoppas att dom kan se vilket kön det är...Jag mår bra nu tycker jag, orken har återvänt och jag sover bättre. Det ända jag kan klaga på är lite ont i fogarna samt att jag tror att jag fått svamp! Det är som lite irriterat och kliar pyttelite.
    Se har jag börja att känna av bebis varje dag! Det är sååå mysigt. I går när jag la mig på mage så kände jag hur den "smet" undan!!! Små buffar känner jag också ibland. Jag har också drömt att jag fått en pojke, så vi får väl se!

• Lisabettan

Hej, har tjuvkikat i tråden, men inte skrivit något själv än. Väntar 3e barnet och fick se pyret på UL idag. Verkade trivas rätt bra

Ang hjärtljud, med första så hördes det i v. 14 när BM prövade, med andra så hördes det inte ens efter UL. Vet inte om det beror på BM eller om det var något annat som gjorde att vi inte hörde. Denna gången har vi inte prövat än.

• Loris

Haha vad nördig jag känner mig som loggar in flera gånger om dagen. I vanliga fall så sitter jag inte så mycket på forum men både då jag väntade Dottern och nu så känns det riktigt lockande att sätta sig och skriva en stund då och då. Hehe Vad mysigt ch77, jag tror att jag också har känt av bebisen men jag ska inte säga säkert, det var bara en gång igårkväll. :) Får se om de blir något mera eller om det kanske bara var magen. :) jag gick in i vecka 15 idag, skrämmande vad tiden går fort, det har redan gått drygt 3 månader sen beskedet om graviditeten. Och precis då kändes det som en evighet att ta sig över 12 veckor! Men det är väl lite som med de små då de väl är födda också, ett år föräldraledig låter länge, men innan man vet ordet av det så ska de fylla två år, vill göra det mesta själv och säger nej till allt Haha åh Välkommen lisabettan kul med ännu fler! När har ni bf? :)

• pencil

Hej!

Här har ni en till som väntar bäbis i Umeå. BF i början av oktober och det är vårt första barn. Känner mig superlycklig men hela tiden orolig över något ska gå fel.

Kul att det finns en tråd för Umeåbäbisar hösten 2010. Här kommer jag nog att kika in ofta.

vi ses!

• Lillebror

Hej hej allihopa!
    Vad roligt att det börjar komma fler till gruppen!

Så mysigt att lyssna på hjärtljuden hemma. Jag tycker tiden går så fort och jag känner mig redan rätt tjock äver magen. Är snart i v 9. Men ska tiden rusa på detta sätt så har jag en liten bebis i famnen imorgon

Jag mår fortfarande illa och har sura uppstötningar därav är jag inte så aktiv med datorn. Men ikväll mår jag bättre

Har försökt berätta för sonen att mamma har en bebis i magen, men han bara tokskrattar och säger att jag ätit för mycket mat! Så det går inte så lätt som jag trodde! Hade syrran här idag och komiskt nog berättade hon att hon också är gravid och har gått 1 vecka längre än mig!
    Så det är roligt att man inte behöver vara hemma ensam!

Hur mår alla andra??

Trevlig helg!

• Loris

Välkommen till tråden Pencil

Lillebror, Har ni gått ut helt till familjen och så nu? Vad kul att ha någon i den nära släkten som ska ha bebis nästan samtidigt
    Min bror och hans flickvän ska ha barn ungefär 1 månad efter mig och till råga på det så ska en bekant ska ha ungefär samtidigt som brorsan haha, det är riktig babyboom nu!!

Här borta är det faktiskt riktigt bra, det egentligen enda symtomet jag har är foglossningar, illamåendet är helt borta och det verkar som att den mest extrema tröttheten börjar ge med sig också! Vansinnigt skönt.

Idag fick jag hem en bok om gravidyoga, det sägs ju underlätta och förbereda kroppen inför förlossningen, det ska iallafall bli kul att få något vettigt att sysselsätta sig med under tråkiga stunder
    Har någon av er provat gravidyoga? (känt att det gett något vid förlossning eller förberedande inför förlossningen? eller något annat positivt )

Någon som ska göra något spännande i helgen?

• Lillebror

Njae, inte hela familjen. Men jag tänkte åka till pappa imorgon och berätta för honom och sen tar jag mamma nästa gång jag träffar henne!
    Blev att jag berättade för syrran idag eftersom hon berättade
    Ja det är kul att ha människor omkring sig när man är hemma så länge. Men jag får se hur länge jag får vara mammaledig eftersom min sambo gärna också är hemma.
    Jag har även en fd arbetskamrat som jag tror är i exakt samma vecka som mig. När hon berättade att hon är gravid hade inte ens jag gjort ett test ännu

Det är ju inte så roligt med foglossningar heller, har aldrig kännt av det och vet knappt hur det käns. Men har förstått att det kan vara en fruktansvärd värk.

Vanlig yoga har jag testat, men inte gravidyoga. Det måste helt klart vara stor skillnad eftersom man inte längre är så vig :-S
    Men jag tror absolut att det kan vara nyttigt! Själv så är jag så vansinnigt trött när jag kommer hem från jobbet att jag somnat vid 21 tiden hela veckan. Så inte hinner man med mycket på kvällen efter lilleman gått och lagt sig direkt!

I helgen blir det lugnt och skönt med massor av vila. Imorgon ska vi hälsa på morfar och hans sambo. På söndag funderar jag på en runda på stan kanske.
    Vad har ni för planer?

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)