• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Linda840406

Det slutade med ett missfall, så jag lämnar denna tråd :(

• oxytocin
    Linda840406 skrev 2010-02-17 09:47:04 följande:
    Det slutade med ett missfall, så jag lämnar denna tråd :(
    Nej, vad tråkigt. Beklagar! {#lang_emotions_flower}
  • Loris

Linda, Vad tråkigt :( hoppas ni får mer tur om ni väljer att fortsätta försöka. Kul att fler vill ansluta sig till tråden :) nu är vi ett gäng med höstmammor! Har någon börjat fundera över eller kunnat bestämma sig för ett namn? Jag och min sambo är väldigt oense, så för våran del lär det dröja innan vi hittat något vi båda gillar, Hehe.

• Lillebror

Hej hej!
    Jag har varit offline från datorn i några dagar på grund av att jag varit grön i ansiktet av illamående! Jobbar och kämpar på i alla fall och när jag kommit hem har jag sovit till dagen efter. Magen är tjock och uppsvullen så jag tror att det blir att berätta för chefen nästa vecka så hon inte får höra det ryktesvägen :)

Nej du Loris jag vågar inte ens tänka på namn! Vi var så oense när vi skulle bestämma oss för ett namn till sonen så han var namnlös i nästan 2 månader! Blir det en till son så blir det problem, för alla pojknamn jag tycker är fina ogillar min sambo och tvärtom.
    Men däremot så har jag en hel del flicknamn om det nu skulle bli en tös.
    Jag tycker att det är otroligt roligt med namn, har ni andra börjat prata namn?

Jag har iaf ringt BM och anmält mig till en första träff och hon lät jättetrevlig. Barnmorskan jag hade med första barnet var en mardröm från början till slut. Men denna gången blir det nog bättre :)

Vad gör ni andra i helgen?
    Trevlig helg!

• tuds

Hej!

Jag är ny på det här forumet, har läst lite innan men inte registrerat mig förrän nu. Jag och min sambo bor i Umeå och väntar vårt första barn i augusti {#lang_emotions_smile}
    Vi var faktiskt på ultraljud i onsdags. Jag trodde inte det fanns något sånt här, men sen upptäckte jag att man kunde boka tid på Norrlandskliniken. Helt klart värt det istället för att vänta över en månad till för ultraljud inom landstinget. Det var jättehäftigt och den lilla där inne skuttade omkring och hjärtat slog som det ska!

Kul att hitta andra som ska ha samma månad! Jag känner ingen alls som är gravid just nu tyvärr.

• Loris

Välkommen Tuds Kul med fler blivande höstmammor!
    Vad mysigt att få göra ett extra ultraljud!
    Vi skaffade en såndär angelsound doppler efter att vi var hos barnmorskan eftersom de har slutat att lyssna på hjärtljud före ultraljudet. Med lillan fick vi lyssna redan på första mötet hos BM.

Hur mår ni allihopa?
    Jag tycker nästan att gravidsymtomen börjar att försvinna, rätt skönt att slippa åtminstone en del av dem!

Lillebror, för våran del har det blivit att sitta inne, lillan hade kräkts på dagis i torsdags så vi har avvaktat för att se om det bara var en tillfällighet. Hon är ju i övrigt så pass pigg och fräsh. Det lär inte bli mer spännande än att veckohandla och ha en myshelg hemma. 
    Ska ni göra något skoj i helgen?

• Lillebror

Vad roligt att det kommer nya in i gruppen

Vad är en angelsound doppler?
    Jag ska på mitt första besök hos BM 1 mars.

I helgen har vi varit på Leos och busat. Eller inte så mycket bus för mammans del, men sonen sprang av alla myror i brallan
    Så nu är det en lugn och mysig Söndagskväll vi har framför oss!

• oxytocin
    Vi har inte pratat om namn än. Jag har ett flicknamn som jag tycker om och som passar till Leo som vår 2-åring heter. Leo har inget andranamn så bäbis i magen kommer också bara att få för- och efternamn.
  • Loris

urk hade preics skrivit klart inlägget så råkar jag trycka på en snabblänk och allt försvinner.

Lillebror,
    Angelsound doppler är en ultraljudsapparat som gör att man kan lyssna på bebisens hjärtljud från vecka 12! Det är kanske lite onödigt, men väldigt mysigt!

Vad skönt att få göra bort inskrivningen Den här gången fick jag fylla i helt nya papper, massa konstiga frågor (t.ex. hur ofta jag borsta tänderna och om jag använder fluortandkräm).

• tuds

Jag har sett nån grej man kan köpa på internet som man kan lyssna på bebisens hjärtljud med. Det är säkert samma som du har. Jag blev lite sugen på en, men har inte tänkt köpa en ändå. Läskigt om man inte hittar något ljud ju...

De senaste dagarna har jag börjat känna en molande känsla i magen, ungefär som lätt mensvärk. Jag tycker det är lite kul att känna att det händer något därinne, för jag har så få symptom i övrigt {#lang_emotions_laughing} Jag mådde lite halvilla i vecka 6 och 7, men sedan dess har jag bara varit lite mer kvällstrött än annars.
    Jag längtar tills jag får en rejäl kula, men det är ju ett tag kvar...

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)